printlogo


کد خبر: 222902تاریخ: 1399/10/25 00:00
بهزاد پاکزاد: دنبال معجزه نیستیم
نعمتی باز هم می‌تواند سهمیه المپیک بگیرد

بهزاد پاکزاد که از دو ماه پیش به عنوان مربی اختصاصی، زهرا نعمتی را در پیگیری تمریناتش همراهی می‌کند با بیان اینکه او به ۳۰درصد از آمادگی مورد نظر دست یافتهف از روند کاری‌اش ابراز رضایت کرد.
زهرا نعمتی سال گذشته با کسب سهمیه لازم، تکلیف خود را برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مشخص کرد اما او که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشت، همچنان تلاش می‌کند که سهمیه المپیک را بگیرد که از نظر مربی‌اش شدنی است. پاکزاد با اشاره به برنامه تمرینی این کماندار می‌گوید: «زهرا نعمتی در مرحله قبلی اردو به ۲۰درصد از آمادگی مورد نظر دست یافت و در این اردو هم ۱۰درصد دیگر به آمادگی او اضافه شد. ۳۰درصد آمادگی که زهرا نعمتی فعلاً از آن برخوردار است دقیقاً مطابق با هدف و برنامه‌ریزی مورد نظر است. هیچ نیازی نیست در این مقطع زمانی که هنوز چند ماه به اعزام زهرا نعمتی به رویدادهای مصوب باقی مانده او را به آمادگی ۶۰درصدی برسانیم. این حد از آمادگی و حتی بیشتر از آن در این مرحله از تمرینات اصلاً جالب نیست.»
این مربی ضمن تأکید بر اینکه تمرینات زهرا نعمتی در سایت تیروکمان آزادی که به لحاظ تجهیزات مجهز و به روز است، پیگیری می‌شود، به رویدادهای مصوب و پیش رو اشاره می‌کند و می‌گوید: «سال آینده تیم ملی تیروکمان در سه رویداد آسیایی و جهانی شرکت می‌کند که زهرا نعمتی هم در همه آنها حضور خواهد داشت. اردیبهشت ماه مسابقات کاپ آسیا در تایلند برگزار می‌شود. بعد از آن چین میزبان کاپ جهانی است و خردادماه هم رقابت‌های جام جهانی فرانسه را داریم. هدف اصلی، جام جهانی فرانسه است که به عنوان آخرین رویداد گزینشی المپیک اهمیت زیادی برای‌مان دارد. تیروکمان ایران فعلاً یک سهمیه برای المپیک دارد و امیدوار است با حضور در مسابقات فرانسه تعداد سهمیه‌های خود را افزایش دهد. این امیدواری در مورد زهرا نعمتی هم وجود دارد. زهرا نعمتی یکبار برای المپیک کسب سهمیه کرده و نشان داده توانایی این کار را دارد. امیدواریم در فرانسه هم بتواند از توانایی‌اش برای کسب سهمیه استفاده درست را داشته باشد. البته هیچ چیز از الان قابل پیش‌بینی نیست.»
او درباره وضعیت رکوردی نعمتی و مقایسه‌اش با رقبا می‌گوید: «تیروکمان یک رشته رکوردی است که در آن وضعیت رکوردی حریفان خیلی مد نظر نیست. در واقع بهترین حالت در نظر داشتن رکورد خودِ ورزشکار است و اینکه مرحله به مرحله ارتقای عملکرد داشته باشد. به دنبال معجزه نیستیم. هر ورزشکاری به خصوص در رشته‌های رکوردی باید نسبت به خودش سنجیده شود. زهرا نعمتی هم نسبت به خودش در وضعیت خوبی قرار دارد. رکورد تیروکمان زنان ایران در اختیار زهرا نعمتی است. او باید این موقعیت را حفظ کرده و ارتقا دهد و اینگونه مسیر آماده‌سازی را برای کسب سهمیه المپیک دنبال کند.»

Page Generated in 0.0047 sec