printlogo


کد خبر: 222901تاریخ: 1399/10/25 00:00
مهرام - شیمیدر دیدار مهمی که فقط حساس بود
تیم هاشمی روحیه جنگندگی نداشت!

گزارش
محسن آجرلو    
 
 دیدار سه‌شنبه شب مهرام - شیمیدر آنطور که تصور می‌کردیم از  آب درنیامد. گل سر سبد رقابت‌های گروه ب و تقابل بین دو مدعی اصلی سرگروهی که هیچ‌کدام پیش از این مسابقه باخت را تجربه نکرده بودند و با شش برد در صدر جدول قرار داشتند. با این حال چیزی که در زمین بازی اتفاق افتاد، مقدار زیادی حساسیت و هیجان بیش از اندازه بود و یک بازی نه چندان زیبا و حساس. مهرامی‌ها شاید به خاطر غنی‌تر بودن بازیکنان‌شان قدری شرایط بهتری داشتند اما بازی احساسی و بدون تمرکز شاگردان مصطفی هاشمی از زیبایی بازی کاست تا این رقابت در همان حساسیت خلاصه شود و در نهایت با برتری 18 امتیازی مهرام به پایان برسد.
 
 اتفاق نادر
در طول سال‌های گذشته، این نخستین باری بود که مصطفی هاشمی تیمی را مقابل مهرام هدایت می‌کرد. در تمام این سال‌ها یا خودش هدایت این تیم را بر عهده داشت و یا اگر مهرام مربی دیگری را مانند بچیروویچ روی نیمکت خود می‌دید، هاشمی در لیگ نبود. در حالت سوم هم مهرامی‌ها در لیگ حضور نداشتند و هاشمی روی نیمکت تیم‌های دیگری نشسته بود. در لیگ امسال اما مهرام وارد لیگ شد اما بدون هاشمی. علی آرزومندی پس از سال‌ها دستیاری هاشمی سرمربی مهرام شد و با کمک جواد رحمتی هدایت این تیم پرافتخار را بر عهده گرفت. هاشمی هم به شیمیدر رفت و همگروهی این دو تیم رقابت حساس‌تری را بین آنها در لیگ 99 ایجاد کرد. این رقابت به نوعی تقابل استاد و شاگرد، حتی روی نیمکت دو تیم بود و سوای بازیکنان زیاد مهرام که سابقه کار با هاشمی را داشتند، مربیان مهرام هم سال‌ها زیر نظر او کار کرده بودند.
 
 روحیه برنده
مصطفی هاشمی سوای مسائل و مشخصه‌های فنی که نیازی به بازگویی ندارد، همواره تأکید زیادی روی مسائل روانی دارد. روحیه جنگندگی و پیروزی یکی از خواسته‌های همیشگی او از بازیکنانش است و یکی از تئوری‌های ثابتش برای موفقیت. با این حال در بازی با مهرام (و در شرایطی که شیمیدر با توجه به مهره‌هایی که در اختیار دارد، نیاز مبرمی به این فاکتور برای یک رقابت برابر با مهرام داشت)، تنها چیزی که در این تیم تهرانی دیده نشد همین روحیه بود. هاشمی روحیه جالبی دارد و همیشه پس از چنین باخت‌هایی مسئولیت آماده نکردن تیمش را بر عهده می‌گیرد و این بار هم اتفاقاً همین کار را کرده است.
این بار اما شاید بتوان سهم بیشتری برای او در نظر گرفت. تیم او به معنای واقعی کلمه از لحاظ روحی برای این مسابقه آماده نبود. به همین علت هم هاشمی هر چقدر تلاش کرد با تعویض‌ها و تغییر تاکتیک و سیستم بازی، شاگردانش را به بازی برگرداند، به جز موفقیت‌های موقتی چیزی نصیبش نشد و در نهایت هم در کوارتر سوم و اوایل کوارتر چهارم در نتیجه باخت.
 
 ذهنیت اشتباه
مصطفی هاشمی خودش پس از پایان بازی گفته است: «ظهر بازی واقعاً ذهنیت دیگری داشتم که واضح است اشتباه بود. باورم این بود که شخصیت و کیفیت ذهنی بازیکنانم را ارتقا داده‌ام اما متأسفانه در این بازی با چالش جدی مواجه شدم. قبل از اینکه به مسائل فنی ببازیم، از نظر روحی آمادگی رویارویی با مهرام را نداشتیم. یقیناً صحبت‌ها و تمرینات من ایراد داشته که بازیکنان در زمان لازم، واکنش درست از خود نشان ندادند. درست در نقطه‌ای که آنها با آرامش سه امتیازی می‌زدند، تیم ما در بدترین حالت خود قرار داشت و توپ‌های زیادی را از دست داد.»
 
 تیم بدون باخت
مهرام با این پیروزی دور رفت را بدون باخت پشت سر گذاشت و درست در شرایطی قرار دارد که شهرداری گرگان در گروه اول دارد. این رقابت در پایان دور رفت که البته در پایان دور برگشت هم تکرار خواهد شد، سنگ محک خوبی برای این تیم مدعی و البته شیمیدر است که شرایط واقعی خود را بسنجند و در دور برگشت آزمون خوبی برای بررسی شرایط تیم برای حضور در پلی‌آف خواهد بود. مهرام با ستاره‌های با تجربه خود و چند جوان جویای نام به طور قطع یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و فعلاً که از مهم‌ترین چالش در گروه خود به سلامت عبور کرده است.

Page Generated in 0.0066 sec