printlogo


کد خبر: 222899تاریخ: 1399/10/25 00:00
خبر

شروع لیگ وزنه‌برداری جوانان از امروز
جدال آینده‌سازان در اهواز برای معرفی صدرنشین
مرحله رفت مسابقات لیگ وزنه‌برداری جوانان امروز پنجشنبه 25 و فردا جمعه 26 دی ماه در اهواز برگزار می‌شود.
مرحله رفت مسابقات لیگ وزنه‌برداری جوانان باشگاه‌های کشور طی امروز و فردا به میزبانی باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب خوزستان در اهواز برگزار می‌شود. چهار تیم (عقاب نیروی هوایی، مس رفسنجان، مناطق نفت‌خیزجنوب خوزستان و نیروی زمینی ارتش) در این دوره از رقابت‌های لیگ باشگاه‌های کشور شرکت می‌کنند. تیم‌های مناطق نفت‌خیز، مس رفسنجان و نیروی زمینی ارتش رقابت جدی برای ایستادن روی سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات لیگ دارند. همچنین طبق اعلام سازمان لیگ فدراسیون وزنه‌برداری، مسابقه فینال لیگ وزنه‌برداری بزرگسالان قرار است با پایان اردوی یکماهه تیم ملی وزنه‌برداری در اهواز (اواخر بهمن ماه) به میزبانی باشگاه ملی حفاری در این شهر برگزار شود.
 
 
اردوی پاراتیراندازی از امروز در تهران
دور جدید تمرینات پنج ملی‌پوش پاراتیراندازی کشورمان از امروز (پنجشنبه 25 دی ماه ) در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولن شروع می‌شود. اردوی آماده‌سازی تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین کشورمان برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو از امروز (پنجشنبه 25 دی ماه) با حضور پنج ملی‌پوش (رقیه شجاعی، سمیرا ارم، ساره جوانمردی، سیدمحمدرضا میرشفیعی و مهدی زمانی) در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین آغاز می‌شود. این اردو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا نهم بهمن ماه ادامه دارد. حسین امیری، سرمربی و زینب آقاعلی‌اکبری مربی تیم ملی اعضای کادر فنی هستند. مهدی باقری، مهندس سلاح، مهمات و تجهیزات در این اردو تیم ملی را همراهی می‌کند. زهرا محمدیان نیز به عنوان سرپرست در این اردو حضور دارد.
 
هشدار جدی در مورد احتمال
 وقوع بهمن در پایان هفته کوهنوردان مراقب باشند
طبق پیش‌بینی شرایط جوی برای روزهای پایانی هفته، وقوع بهمن در ارتفاعات شمالی تهران بعید به نظر نمی‌رسد. بنابراین کوهنوردان باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند. با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی هفته که معمولاً با اقدام برخی افراد و کوهنوردان برای صعود همراه است و اتفاقات ناگواری که اخیراً شاهد آن بودیم، فدراسیون کوهنوردی طی اطلاعیه‌ای، پیش‌بینی انجام شده از شرایط جوی دو روز آینده را اعلام و بر احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات شمالی تهران تأکید کرد.
در این اطلاعیه که صرفاً مربوط به پیش‌بینی جوی امروز و فردا است  نسبت به وقوع تندبادهای شدید و کولاک در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس شمالی و مرکزی و نیمه غربی کشور هشدار داده شده است. همچنین وزش باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز همراه با کولاک، وقوع بهمن در مناطق مستعد به‌ویژه دامنه‌های البرز و بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است.
 
 
اختصاص 20 میلیارد به آکادمی ملی المپیک
کمیته ملی المپیک برای بازسازی، نوسازی و تجهیز آکادمی ملی المپیک، 20 میلیارد تومان بودجه به این مجموعه اختصاص داده است. از این میزان 10 میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات و 10 میلیارد تومان جهت بازسازی آکادمی ملی المپیک است. همچنین کمیته ملی المپیک تصمیم دارد، در دو سه هفته آینده درخواست‌های فدراسیون‌ها در تهیه تجهیزات ورزشی را دریافت و برای تأمین آنها به فدراسیون‌ها کمک‌ کند. کمیته ملی المپیک با دولت رایزنی کرده و قرار است تخصیص بودجه‌ای به کمیته المپیک‌ صورت بگیرد که این بودجه صرف تأمین تجهیزات فدراسیون‌ها می‌شود. همچنین کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مبلغی را برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از زلزله در کرمانشاه به کمیته ملی المپیک ایران اهدا کرده است. کمیته ملی المپیک کشورمان معادل ریالی این کمک را برای بازسازی 100 مدرسه در کرمانشاه هزینه کرده که این مبلغ یک میلیارد تومان است.
 
 
صدرنشینی اشتادسازه با برتری 
مقابل شاملیرأی کمیته انضباطی به نفع «کازرونی»ها
در جریان رقابت‌های دور رفت لیگ برتر هندبال زنان، تیم اشتادسازه مشهد توانست تیم مدعی شهید شاملی کازرون را شکست دهد. در آخرین روز از دور رفت مرحله دوم رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان، دو تیم مدعی اشتادسازه و شهید شاملی مقابل یکدیگر قرار گرفتند. در حالی که در دقایق ابتدایی این بازی شاملی پیشتاز بود اما در نهایت تیم اشتادسازه توانست با نتیجه ۲۳بر۲۰ به برتری برسد. فدراسیون هندبال همچنین نتیجه کمیته انضباطی برای بازی انجام نشده میان دو تیم شاملی و پرسپولیس بهبهان را - که باید روز دوشنبه انجام می‌شد - اعلام کرد که براساس نظر کمیته انضباطی، نتیجه این بازی ۱۰ بر صفر به سود کازرون شد.

Page Generated in 0.0053 sec