printlogo


کد خبر: 222833تاریخ: 1399/10/24 00:00
به بهانه ملاقات دشمنان قدیمی در جام حذفی انگلیس
تاریخ باشکوه نفرت

حالا که دست قرعه، منچستریونایتد و لیورپول را در دور چهارم رقابت‌های جام حذفی انگلیس به جان هم انداخته، فوتبالدوستان خاطرات خودشان از این نبرد بزرگ را فریم به فریم، زنده شده می‌بینند. از فینال جام حذفی در سال 1996 تا گل کرواچ و ضربه تمام کننده کوئیت، این نبرد بزرگ در جام حذفی خاطرات جالبی در پی داشته است.
 منچستریونایتد مانع سه‌گانه لیورپول
 22 سال قبل از سه‌گانه تاریخی منچستریونایتد، لیورپول می‌توانست اولین انگلیسی، دومین بریتانیایی و سومین اروپایی برنده سه‌گانه در یک فصل باشد. این تیم قهرمان لیگ شده بود و اگر فینال جام حذفی انگلیس در سال 1977 را می‌برد، می‌توانست 4 روز بعد با برتری در فینال جام باشگاه‌های اروپا صاحب سه‌گانه شود. این تیم حتی گل اول را هم به ثمر رساند اما شیاطین سرخ در دوران فترت خودشان 2 گل زدند و ضمن کسب برتری و قهرمانی، مانع تبدیل شدن دشمن دیرینه به اولین انگلیسی فاتح سه‌گانه اروپایی شدند. دیگر هرگز فرصت سه‌گانه برای قرمزها پیش نیامد و 22 سال بعد، منچستریونایتد عنوانی که خودش از لیورپول گرفت را تصاحب کرد!
 پایان رسمی امپراطوری
فرگوسن افسانه‌ای، یک دهه پس از ادعایش در اولین کنفرانس خبری به عنوان سرمربی منچستریونایتد، پایان قطعی امپراطوری لیورپول و شروع تاجگذاری منچستریونایتد را در پایان بازی نهایی جام حذفی سال 96 رقم زد. کت و شلوارهای یکدست سفید لیورپول قبل از بازی هنوز یکی از به یادماندنی‌ترین لباس‌های تاریخ تیم‌ها در این جام محسوب می‌شود اما سرنوشت لیورپول در پایان رقابت متضاد با رنگ سفید کت و شلوار بازیکنانش بود. سانتر بکام و ضربه سر ضرب دیدنی کانتونا در دقیقه 85، طاق دروازه جیمز را لرزاند. منچستریونایتد با قهرمانی در پایان فینال ومبلی، دوگانه به دست آورد و لیورپول به معنای واقعی، جمله فرگوسن را معنا شده یافت؛ «اولین هدف من به زیر کشیدن لیورپول است!»
 قربانی در راه سه‌گانه
22 سال پس از فینال سال 1977، منچستریونایتد در راه سه‌گانه تاریخی خودش در دور چهارم جام حذفی سال 1999 به لیورپول برخورد کرد. منچستریونایتد به وضوح برتر نشان می‌داد و هر چند 2 تیم نبرد پایاپایی به نمایش گذاشتند اما در نهایت منچستریونایتد به برتری 1-2 دست یافت. تیم فرگی کار را به پایان رساند و در نهایت علاوه بر جام حذفی، لیگ داخلی و لیگ قهرمانان را هم به خانه برد.
 انتقام لیورپول
2 تیم در مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام حذفی در سال 2006 به مصاف هم رفتند و پیتر کراوچ با یک ضربه سر برتری یک - صفر لیورپول را رقم زد تا تیمش ضمن انتقام شکست‌های قبلی تا فینال و قهرمانی پیشروی کند.
 استقبال منچستریونایتد از بازگشت دالگلیش!
وقتی منچستریونایتد در دور سوم جام حذفی در سال 2011 به مصاف لیورپول رفت با یک چهره جدید روی نیمکت رقیب مواجه شد. بازی ورزشگاه اولدترافورد اولین حضور کنی دالگلیش روی نیمکت لیورپول در دومین دوره سرمربیگری آنفیلدی‌ها بود اما در همان سومین دقیقه گیگز در ریباند پنالتی خودش گل برتری میزبان را به ثمر رساند تا شروع دالگلیش به بدترین شکل ممکن رقم بخورد. ادامه دوران او در لیورپول هم به همین شکل بود و در نهایت با بدترین نتایج ممکن از کار برکنار شد.
 گل هیجان‌انگیز
نبرد 2 تیم در دور چهارم جام حذفی در سال 2012 هم دراماتیک شد؛ جایی که ابتدا منچستریونایتد پیش افتاد اما لیورپول بازی را به تساوی کشاند و سرانجام درک کوئیت با یک گل هیجان‌انگیز و دیرهنگام، آنفیلد را به آتش کشید. لیورپول 1- 2 به برتری رسید اما به حکم تاریخ، این بار هم وقتی اورتون را در نیمه‌نهایی حذف کرد (لیورپول هر گاه در نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس، اورتون را برده، فینال را از دست داده است!) از قهرمانی دور شد و بازی نهایی را به چلسی باخت.
(این مطلب پیش‌تر در سایت فوتبال ۳۶۰ منتشر شده بود)

Page Generated in 0.0060 sec