printlogo


کد خبر: 222760تاریخ: 1399/10/23 00:00
تا وقتی آدم‌های کوچک باشند، ادامه دادن سخت است
گل‌محمدی: آینده خوبی برای باشگاه نمی‌بینم

یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌ای که بلافاصله پس از پایان بازی مقابل دوربین تلویزیون انجام داد از مهدی رسول‌پناه و ادامه حضورش به عنوان رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد اما در نشست خبری پایش را فراتر گذاشت و وزیر ورزش را تهدید کرد.
 
بازی جذاب و دیدنی بخصوص از سمت ما بود. خیلی زود و از روی غافلگیری با اشتباه عجیب و غریبی گل خوردیم و بعد از آن توانستیم بازی را کنترل کنیم و در زمین حریف پاس بدهیم. موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی استفاده نکردیم. در نیمه دوم خیلی خوب خودمان را به حریف دیکته کردیم و با استفاده از فضاها به گل اول و بعد از آن برتری هم رسیدیم. در ادامه می‌توانستیم گل سوم و چهارم را بزنیم اما استفاده نکردیم و در پایان هم با حرکت فردی قایدی و عدم تمرکز دفاع گل راحتی خوردیم و بازی را علی‌رغم اینکه می‌توانستیم با تعداد گل بالا ببریم، نبردیم. واقعاً با این بازی خوبی که بچه‌ها داشتند، حیف شد و حق آنها سه امتیاز بود.
فشار بیش از اندازه‌ای به بازیکنان ما در لیگ قهرمانان آسیا و به خاطر مسائل مدیریتی آمده است. مسائلی که برای ما به وجود آوردند، موجب شده تا همه ما، حتی کادر فنی با تمرکز لازم کارش را انجام ندهد.
هواداران ما تا لحظه آخر منتظر پیروزی بودند اما این اتفاق نیفتاد و شخصاً از این اتفاق ناراحت هستم. خیلی دوست داشتیم برنده باشیم و از تک تک تماشاگران عذرخواهی می‌کنم. این مساوی و نبردن را به پای من بگذارند چون بازیکنان تلاش خود را انجام داده و موقعیت‌هایی خلق کردند اما در این مدت مشکلات عجیب و غریبی داشتیم که نباید برای یک تیم بزرگ شاهد باشیم.
شما نگاه کنید و ببینید که هیأت مدیره باشگاه استقلال چقدر این تیم را به خوبی حفظ کرد و حتی چهار، پنج بازیکن خوب و درجه یک گرفتند که کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. هیأت مدیره یعنی همین؛ یعنی اینکه بتوانند بازیکنان را حفظ کنند ولی در سمت مقابل هیأت مدیره باشگاه ما را نگاه کنید که یکی یکی بازیکنان را فرستادند و رفتند. آخر سر هم می‌آیند و بیانیه می‌دهند که چرا در رختکن یک بازیکن برای تیم مشکلاتی به وجود می‌آورد. توجیهات عجیب و غریب می‌آورند. مسائل خنده‎داری را گفتند.
ما فقط یک بازیکن از دست ندادیم و در این چند وقت حدود 10 بازیکن از پرسپولیس رفتند. فکر می‌کنم اراده‌ای برای اینکه پرسپولیس قوی باشد و موفقیت‌هایش ادامه پیدا کند، در چند ماه گذشته دیده نشد. کسی که برای ما این همه مشکلات به وجود آورده، الان هم به عنوان رئیس هیأت مدیره کارش را انجام می‌دهد و به ما پوزخند و نیشخند می‌زند که من هنوز هم هستم اما هیچ‌کس نیست که راجع به این مسائل صحبت کند و یک هیأت مدیره قوی برای ما بگذارد.
در مجموع فکر می‌کنم داوری خوب بود اما در آن صحنه‌ای که آقای غلامی بر روی مهدی عبدی خطا کرد ما بحث داریم و تک به تک بود و می‌توانستیم به گل برسیم. خطای بالا تنه بود و من خودم چیزی که از داوری می‌دانم این است که غلامی باید اخراج می‌شد. به جز این صحنه در باقی صحنه‌ها مدیریت کرد اما اگر آن صحنه اخراج داشت نمره منفی برای آقای کرمانشاهی است و باید کارشناسان نظر نهایی را بدهند.
نیمه اول این اتفاق افتاد (اعتراض به نیمکت‌نشینان استقلال) و نیمکت آنها که بالا نشسته بودند در مورد مسائل داوری داد و بیداد راه انداخته بودند. این رفتار در شأن و کلاس باشگاه بزرگی مثل استقلال نیست که نیمکت اینقدر بخواهد شلوغ باشد. نیمکت منظور من افرادی است که بالا نشسته بودند اما در نیمه دوم همه چیز خوب شد.
شرایط بازی به نفع ما بود و کنترل داشتیم و دلیلی بر تعویض نبود. تعویض انجام شده هم به دلیل مصدومیت مهدی بود. همه بچه‌ها خوب بودند و وقتی خوب هستند دلیلی برای تعویض وجود ندارد.
تیمی که عقب است برای گل زدن فشار می‌آورد. بازیکنان باید در تایم وقت اضافه تمرکز داشته باشند که حساسیت بازی مانع از این می‌شود. در آن صحنه هم خلاقیت قایدی تأثیرگذار بود. در کل بازی همین دو تا توپ بر روی دروازه ما آمد و خیلی راحت گل خوردیم.
متأسفانه در این مدت چنین مشکلاتی خیلی ما را اذیت کرده و هیچ‌کس هم نیست که جوابگوی ما باشد. آقای وزیر هم باید بیاید و در این مسأله دخالت کند و آدم‌های قوی بگذارد اما عین خیالشان نیست. نمی‌دانم در این وضعیت که وجود دارد (چه کاری انجام دهم) اما ادامه کار خیلی سخت است. اگر با این تیم ادامه دادم، فقط به خاطر هواداران و در پیش بودن فینال بود.
قبل از فینال، مشکلات خیلی خیلی زیادی برای ما به وجود آوردند. حتی پس از فینال، به خاطر همین بازی با استقلال کار کردیم. اگر آدم‌های قوی به باشگاه پرسپولیس نیایند، این باشگاه زمین می‌خورد. ما مشکلات زیادی در آینده داریم. 500 هزار یورو باید به بودیمیر بدهیم. مطالبات کالدرون و دستیارانش 700-600 هزار یورو می‌شود. هیچ‌کس نیست این مسائل را مدیریت کند.
 متأسفانه آینده خوبی برای باشگاه نمی‌بینم. تا وقتی این آدم‌ها بالای سر کار باشند، چنین مسائلی وجود دارد. نمی‌خواهم نبردن امروز را توجیه کنم و می‌گویم مقصر عدم پیروزی در این مسابقه من هستم ولی کار کردن در یک باشگاهی که هیأت مدیره قوی نداشته باشد و مدیرانش کارهای خود را توجیه می‌کنند، سخت است.
پشت این تربیون به آقای وزیر می‌گویم که اگر تا یکی، دو روز آینده آقای رسول‌پناه باشد، تبعات تیم را باید خودشان گردن بگیرند. بحث استعفا نیست اما باید تبعات این اتفاق را (وزیر ورزش) گردن بگیرند. تا وقتی آدم‌های کوچک در این باشگاه باشند، ادامه دادن سخت است. از آقای سمیعی هم که در این مدت خیلی تلاش کردند، می‌خواهم در این یکی، دو روز با آقای وزیر صحبت کنند چون آدمی که این همه مشکل برای باشگاه به وجود آورده، نباید کنار پرسپولیس باشد.
ما فحاشی و توهین از زبان ایشان شنیدیم. فحاشی به بازیکن، کادر فنی و ... را تحمل کردیم. بی‌احترامی را به خاطر هواداران، فینال آسیا و دربی تحمل کردیم. از الان باید خودشان تصمیم بگیرند که می‌خواهند این باشگاه را به صورت خوب مدیریت کنند یا می‌خواهند این باشگاه وارد مشکلات دیگری شود. دیگر باید خودشان تصمیم بگیرند.

Page Generated in 0.0053 sec