printlogo


کد خبر: 222757تاریخ: 1399/10/23 00:00
اشتباه فردی در دقیقه 1 و 3+90
دربی جای این گاف‌ها نیست

 
اشتباه فردی در دربی همیشه کشنده است. البته شاید هم اتفاق افتاده که به خاطر کیفیت فنی بازیکن حریف شما اشتباه کرده باشید و اتفاقی برای تیم‌تان نیفتاده اما وقتی از کیفیت مهاجمان حریف خبر دارید نباید ساده‌انگارانه و زیادی ریلکس باشید و در تمام طول مسابقه تمرکزتان را از دست ندهید.
گلی که پرسپولیس در همان دقیقه یک بازی دیروز خورد، ناشی از ساده‌انگاری برخی بازیکنان این تیم در یک فضای خطرناک بود، جایی در حوالی هجده‌قدم خودی که نیاز بود بازیکنان به توپ محکمتر ضربه می‌زدند و محکمتر روی توپ می‌رفتند تا آنطور غافلگیر نشوند. مقصر اصلی این گل کمال کامیابی‌نیاست که شانس آورد تیمش با این گل نباخت اما مدلی که او روی توپ رفت برای این بازی بسیار سطحی و ساده‌انگارانه بود. از کمال که بازیکن باتجربه‌ای است انتظار این اشتباه در آن زمان از بازی و آن فضا نمی‌رفت اما با این اشتباه فشار را روی خودش و تیمش گذاشت و شانس آورد پرسپولیس در نیمه دوم گل زد و به بازی برگشت.
پرسپولیس گل دوم را در شرایطی دریافت کرد که کمتر از دو دقیقه به پایان وقت‌های تلف شده مانده بود اما باز هم بازیکنان پرسپولیس مثل دربی حذفی نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و برای مهار بازیکنان خطرناک حریف تمرکزشان را از دست دادند.
اولین اشتباه را احسان پهلوان در نیمه زمین مرتکب شد. پهلوان که با یک پاس گل به امیری در بیست دقیقه پایانی خیلی خوب بازی کرده بود در میانه میدان زیادی خونسرد شد و اعتماد به نفس زیاد کار دستش داد و توپ از دست رفت. توپ به جناح چپ پرسپولیس رفت و آنجا هم آقایی، وریا را برای ارسال راحت گذاشت. وقتی توپ به قایدی رسید حرکت نعمتی برای مهار او ناشیانه بود در حالی که سیامک در تمام طول بازی از قایدی یک بیکار ساخته بود. شاید همین که نعمتی مدافع راست تخصصی نیست در این اشتباه مؤثر بود ضمن اینکه در گل اول هم او در مسیر توپ قرار داشت و ظاهراً توپ به او خورد و تا حدودی تغییر جهت داد. کنعانی هم برای بستن فضای شوت و بلاک کردن توپ شوت‌شده قصور کرد. این گل در بدترین زمان ممکن به ثمر رسید چرا که دیگر فرصتی برای جبران نبود.

Page Generated in 0.0045 sec