printlogo


کد خبر: 222756تاریخ: 1399/10/23 00:00
خرده گزارش

تحول بزرگ عبدی در نیمه دوم
شبیه یک مهاجم واقعی
مهدی عبدی بازهم در دربی گل زد. احتمالاً او تنها بازیکن 23 ساله‌ای است که در تاریخ پرسپولیس در دو فصل دو گل در دربی برای تیمش می‌زند. عبدی در نیمه اول بازی خوب نبود. خوب نمی‌دوید و در جای درست قرار نداشت. مدام لیز می‌خورد و نمی‌توانست در جریان بازی مؤثر باشد. حتی یک بار هم که در جای درست بود و موقعیت گل داشت، ضربه نهایی‌اش را با دقت نزد. اما مهدی در نیمه دوم دچار تحول بزرگی شد. او فوق‌العاده مؤثر بازی کرد. هم بهتر و بیشتر می‌دوید هم به اندازه کافی خطرناک بود.
عبدی در لحظه گل کنترل خوبی روی توپ نداشت اما با برخورد نادری و غلامی در جای درست منتظر ماند، توپ را گرفت و با ضربه پای چپ به راحتی گل زد. او برای گل زدن سختی نکشید و خیلی ریلکس ضربه نهایی را زد تا نشان دهد می‌شود روی او حساب کرد.
بعد از آن گل او می‌توانست یک اخراجی هم از حریف بگیرد و بار دیگر هم گل بزند که یک بار بدشانس بود و زیادی دفاع حریف را آسان گرفت و بار دوم داور با او هم‌عقیده نبود.
با این حال در مجموع می‌توان برای عبدی در این دربی نمره قبولی کنار گذاشت و او را به عنوان یک مهاجم واقعی پذیرفت آن هم در شرایطی که بعد از نیمکت‌نشینی مقابل سپاهان به نظر می‌رسید او بیشتر از قبل تحت فشار روانی قرار گرفته باشد.
 
 
 رده هشتم جدول به خاطر گل نزدن‌های شماره 8
چکار کردی آقای نوراللهی؟
احمد نوراللهی ذاتاً بازیکن خوبی است اما انگار عنصر تعیین‌کنندگی را در بازی‌های بزرگ جا می‌گذارد و به میدان می‌آید. شاید آن گل سه امتیازی دربی دو سال پیش را که البته به خاطر استفاده از ضربه ایستگاهی (کرنر) در جریان بازی زده شد را دیگر نباید به حساب هوش و جاگیری مناسب او بگذاریم و یک گل اتفاقی بدانیم چرا که نوراللهی دیروز به تنهایی مانع از برد پرسپولیس شد.
جدا از دو موقعیت نصفه و نیمه‌ای که این بازیکن داشت، دو موقعیت طلایی و صددرصد را از دست داد تا یک برد درخشان و خاطره‌انگیز در دربی را از پرسپولیس بگیرد.
او بار اول نتوانست ریباند ضربه مهدی عبدی را گل کند در حالی که کافی بود توپ را با زاویه بیشتری به سمت دروازه بزند. نوراللهی برای زدن یک بغل پای راحت، نه مزاحم داشت نه معذوریت اما آن همه دروازه را ندید و توپ را درست جایی زد که ریگی هافبک استقلال پوشانده بود.
شش دقیقه بعد احمد نور با فراری دیدنی از مدافعان پراشتباه حریف با مظاهری تک به تک شد اما ضربه‌اش در موقعیت استثنایی برای یک یک کردن بازی بی‌دقت بود و توپ از بالای دروازه بیرون رفت. نوراللهی با هدر دادن این دو موقعیت طلایی نشان داد باید روی ضربات آخرش بیشتر تمرین کند هر چند از دست دادن این موقعیت‌ها برای او یک افسوس بزرگ خواهد داشت ضمن اینکه باعث شد یک برد درخشان از تیمش گرفته شده و البته پرسپولیس با وجود برتری مقابل حریفش دوباره از رسیدن به برد محروم بماند و در رده هشتم جدول قرار بگیرد.
 
 
حق با پرسپولیسی‌ها بود
ضربه بزرگ از اشتباه داوری
حالا همه نگاه‌ها به احمد نوراللهی خواهد بود که دو، سه گل را نزد یا یحیی گل‌محمدی که نتوانست با تغییرات درست برتری تیمش را حفظ کند اما واقعیت اینکه پرسپولیس از ناحیه داوری هم در این دربی لطمه بزرگی دید. در نیمه دوم و در حالی که پرسپولیس با گل عبدی بازی را به تساوی کشانده بود، مهدی عبدی با فرار از کمند مدافعان حریف می‌توانست با مظاهری تک به تک شود اما غلامی او را گرفت و متوقف کرد. در این صحنه همه نیمکت‌نشینان پرسپولیس اعتقاد داشتند داور باید به غلامی کارت قرمز مستقیم نشان دهد اما کرمانشاهی به دادن کارت زرد اکتفا کرد. این اتفاق در حالی رخ داده که غیر از دو کارشناس، بقیه متفق‌القول معتقدند داور باید مدافع استقلال را اخراج می‌کرده.
پرسپولیس با این تصمیم اشتباه، از داوری دربی لطمه بزرگی دید چرا که استقلال باید دقایقی طولانی با یک بازیکن کمتر بازی می‌کرد و شاید دیگر شانسی برای مساوی نداشت.

 


Page Generated in 0.0054 sec