printlogo


کد خبر: 222748تاریخ: 1399/10/23 00:00
لژیونرها

حمایت هم‌تیمی‌ها مقابل موج توئیتری
چالش بزرگ بیرانوند در آنتورپ چیست؟
48 ساعت بعد از انتشار تصویری که علیرضا بیرانوند با خوشحالی مشغول جفتک چهارکش در تمرین آنتورپ بود، روزهای سخت او هم از راه رسیده‌اند.
دروازه‌بان ایرانی تیم آنتورپ بلژیک در روز جایگزینی ژان بوتز گلر فرانسوی، دقایق سختی را مقابل تیم میشلن تجربه کرد. میشلن و آنتورپ دو نام قدیمی فوتبال بلژیک هستند و در هر موقعیتی در جدول، بازی آنها حساسیتی شبیه دربی دارد.
بنابراین وقتی نتیجه بازی در پایان با حساب 3 گل به سود میشلن تمام شد، مشخص بود که هواداران آنتورپ راحت نخواهند نشست. برای آنها، ساده‌ترین قربانی علیرضا بیرانوند بود که با جدایی سرمربی قبلی ایوان لکو و حضور فرانکی ورکاترن که البته او نیز در قرنطینه حضور داشت و تمرینات تیمش را زیر نظر نگرفته بود، به عنوان یک تغییر بزرگ در ترکیب آنتورپ، به میدان رفت.
اما برای بیرانوند که حضورش در ترکیب اصلی آنتورپ با مصدومیت بوتز را با یک عکس جالب در اینستاگرامش جشن گرفته بود، دقایق کابوس‌وار در راه بود. او از تیمی در ایران آمده بود که همواره حریفانش را تحت فشار می‌گذاشته و بنابراین کمتر پیش آمده شکست‌های سنگین را تجربه کند. حتی در تیم ملی ایران، بیرانوند به عنوان دروازه‌بان اصلی دوره دوم کارلوس کی‌روش در ایران، کمتر در موقعیت شکست‌های سنگین قرار گرفته است. این اتفاق اما برای هر دروازه‌بانی رخ می‌دهد و البته این بخشی از قاعده فوتبال حرفه‌ای است. بعد از شکست آنتورپ، اتفاق‌ها متفاوت بود. در توئیتر تعدادی از هواداران آنتورپ به انتقاد از او پرداختند که بخصوص روی گل سوم واکنش مناسبی نداشت. در عین حال بازیکنان تیم یکصدا به حمایت از دروازه‌بان ایرانی‌شان پرداختند. البته برای آنها هم تحمل این شکست سال نویی دشوار بود اما بیرانوند بخشی از تیم ضعیف آنتورپ پس از تغییر سرمربی بود که به هیچ‌وجه روحیه بازی‌های گذشته را از خود به نمایش نگذاشت.
در پایان مسابقه، دیلن باتوبینیسکا و فریس هارون دو بازیکن تیم مستقیماً در گفت‌وگو با میکروفن یازده به حمایت از بیرانوند پرداختند و گفتند فوتبال بیش از هر چیزی، یک کار تیمی است و این وظیفه ما است که او را به شرایط لازم برگردانیم. همچنین هارون در ادامه صحبت‌های دیلن گفت: «این اولین بازی او پس از مدت‌ها بود و باید فاکتور اعتماد به نفس را هم در نظر گرفت، ضمن اینکه در این شکست به هیچ‌وجه شخص مقصر نیست و کل گروه این بازی را باخته است. ما واکنش خوبی به گل‌های میشلن نداشتیم.»
در بلندترین تحلیل درباره اتفاقات روز گذشته، او تیم آنتورپ را مقابل میشلن یک تیم غیرقابل تشخیص ارزیابی می‌کند و می‌گوید هیچ روحیه‌ای در این تیم مشاهده نمی‌شد. تیمی بدون حمله و فشار به حریف. خصیصه‌ای که همیشه در دوران لکو مثل یک علامت تجاری بر پیشانی آنتورپ خورده بود. آنها در طول بازی بارها و بارها توپ‌های بلند را به جایی فرستادند که آمبوکانی باید آنجا می‌بود اما این بازیکن در این بازی غیبت داشت و تیم نباید با آن شیوه قبلی به کارش ادامه می‌داد.
پیتر واندمپ روزنامه نگار فوتبال بلژیک درباره بیرانوند، نوشته است: «باید از مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران پرسید وقتی گفت بیرانوند با کورتوا و مینیوله در یک سطح قرار دارد، منظور او چیست. ما چنین چیزی را هنوز ندیده‌ایم.»
 
 
چرا مجید حسینی با ترابزون تمدید نمی‌کند؟
رسانه ترکیه‌ای صاباح خبر داده است که مجید حسینی مدافع ایرانی ترابزون فعلاً پاسخی به پیشنهاد این باشگاه برای تمدید قراردادش نداده است.آنگونه که این وبسایت نوشته است، ظاهراً مدیران باشگاه ترابزون برای حفظ حسینی در تیم‌شان، به او پیشنهاد قراردادی دو ساله با دستمزد سالیانه 750 هزار یورو داده‌اند که این مدافع ایرانی تاکنون پاسخی به این پیشنهاد نداده است.از سوی دیگر، صاباح نوشته است که تیم‌های ارزروم، دنیزلی اسپور، کایزری اسپور و قونیه اسپور ترکیه و چند تیم اروپایی مشتریان مجید حسینی هستند ولی این بازیکن می‌خواهد زمان بیشتری را با تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد و این موضوع را به کادر فنی و مسئولان باشگاه ترابزون اسپور هم منتقل کرده است.عبدالله آوچی سرمربی ترابزون به مدیران این تیم اصرار کرده است که حسینی را در ترابزون حفظ کنند و به همین دلیل انتظار می‌رود جلسه دیگری برای ترغیب حسینی برگزار شود تا آنها این مدافع ایرانی را مجاب کنند در این تیم بماند.مجید حسینی که در ابتدای فصل مورد غضب سرمربی ترابزون واقع شده بود و در بیشتر دیدارهای این تیم نیمکت‌نشین شده بود، در دو دیدار اخیر ترابزون در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و این تیم در این دو مسابقه نیز به پیروزی دست یافت. حسینی در این دو دیدار با کسب نمرات بالا، از بهترین بازیکنان زمین بود.

 


Page Generated in 0.0064 sec