printlogo


کد خبر: 222738تاریخ: 1399/10/23 00:00
آیا سلطه یوونتوس بر «سری آ» به پایان رسیده؟

 علی بابازاده
 
تکراری‌ترین خبر سالیان اخیر دنیای فوتبال، مختص به لیگ ایتالیا و سری آ می‌باشد؛ یکنواخت‌‌ترین لیگ سالیان اخیر اروپا طی فصول گذشته قهرمانی به جز یوونتوس به خود ندیده و سری‌آ با سرعتی شگفت‌آور به سمت «بوندس‌لیگا» بودن و تک قطبی شدن قدم برمی‌دارد! گورخرها با ثبات مدیریتی و جذب بازیکنان باکیفیت توانسته‌اند سالیان طولانی سلطه خود را بر سری آ ادامه دهند و قهرمان بلامنازع لقب بگیرند؛ طی ۳ دوره آنتونیو کونته، ماسیمیلیانو آلگری و مائوریتزیو ساری راه‌راه‌پوشان تورین نتایج خیره‌کننده‌ای را کسب کرده‌اند و لیگ ایتالیا حد فاصل سال‌های ۲۰20-۲۰11 تیمی به جز یوونتوس را بر مسند قهرمانی ندیده.
با این همه گویا شرایط این فصل از رقابت‌ها متفاوت است و سایر مدعیان در تلاشند تا به هر نحو که شده به مقام قهرمانی سری آ دست پیدا کنند و مانع از اول شدن مجدد بانوی پیر شوند.
 آث میلان با استفانو پیولی جدی‌ترین رقیب یوونتوس در این راه پرپیچ و خم به حساب می‌آید و یقیناً اینتر با آنتونیو کونته نیز از هر فرصتی برای صدرنشینی استفاده خواهد کرد.
ایوان گازیدیس مدیر اجرایی باشگاه میلان معتقد است پروژه ساخت میلان جدید کلید خورده و این همان تیمی است که توان به زیرکشیدن هر رقیبی را داراست؛ «طی ۱۸ ماه اخیر همواره بر این فکر بوده‌ایم که چطور می‌توانیم تیم را تقویت کنیم و چگونه می‌شود یک میلان جدید و قدرتمند را ساخت. میلانی که همه ما عاشقش هستیم و توان شکست هر حریفی را دارد!»
حالا پس از یک سال و ۶ ماه به نظر حرف‌های گازیدیس رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته؛ میلان با استفانو پیولی به تنهایی صدرنشین لیگ ایتالیاست و هماهنگی بین بازیکنان، کادرفنی و حتی مدیریت هفته به هفته بیشتر می‌شود. گازیدیس زمانی این مصاحبه را انجام داد که باشگاه زیر نظر جامپائولو فعالیت داشت؛ مارکو نتوانست جاه‌طلبی و عطش موفقیت را در بین بازیکنان ایجاد کند؛ میلان تحت هدایت او در ۷ مسابقه لیگ ۴ بازی را با شکست پشت سرگذاشته بود و راهی جز برکناری باقی نمانده بود. با این همه نکته جالب اینجاست که آمار ۶ بازی ابتدایی پیولی حتی از جامپوئولو نیز بدتر بوده؛ پیولی طی ۶ مسابقه ۵ و مارکو جامپائولو ۶ امتیاز را به دست آورده بودند ولی با این همه اعتماد مدیران بالا رده میلان به استفانو پیولی جواب داده و روسونری بعد از درخشش هفته‌های اخیر بخت اول قهرمانی به حساب می‌آید. برد در مقابل تورینو، شکست برابر یوونتوس را به دست فراموشی سپرد و یادمان نرود که جز باخت برابر یووه، روسونری طی ۱۲ بازی اخیر خود در مسابقات مختلف طعم شکست را نچشیده! «من با ارزش‌های متفاوتی بزرگ شده‌ام و در فرهنگ من کار و تلاش اهمیت دارد نه انتقام گرفتن. من فقط باید خودم را اثبات کنم. احساس کامل بودن دارم اما می‌دانم که می‌توانم کارهای بیشتری انجام دهم و اهداف بزرگی در سر دارم. بازگشت به لیگ قهرمانان یکی از هدف‌های مشترک من و تیم مدیریت است. من به همراه مالدینی، ماسارا و گازیدیس به خوبی آگاه هستیم که باید همه کار بکنیم تا میلان را به جایی که باید در آن باشد برگردانیم و آنجا لیگ قهرمانان است. میلان برای مدتی طولانی از این رقابت دور بوده است و حالا زمان بازگشت فرا رسیده!» میلان در راه پایان دادن به سلطه یوونتوس تنها نیست؛ بانوی پیر هنوز با آندره پیرلو نتوانسته فرم ایده‌آل خود را پیدا کند و به روزهای اوج بازگردد! در چنین شرایطی بازنگری جدول کمک شایانی به علاقه‌مندان 
سری آ می‌کند؛ جدای از میلان صدرنشین، اینتر با آنتونیو کونته، رم با پائولو فونسکا و آتالانتا با گاسپرینی هم از دیگر مدعیان قهرمانی به حساب می‌آیند. یوونتوس فصل گذشته نیز تا هفته‌های پایانی رقابت تنگاتنگی با اینتر داشت و حالا به نظر فرصت آن رسیده که در فصل جاری سایر مدعیان بتوانند از غفلت یوونتوس بهره لازم را برده و قهرمانی در سری آ را به نام خود ثبت کنند!

Page Generated in 0.0044 sec