printlogo


کد خبر: 222717تاریخ: 1399/10/23 00:00
خبر

وبینار داوران المپیکی جهان برگزار شد
 باز هم تغییر قوانین در کشتی 
وبینار داوران المپیکی جهان درجه S1 با حضور آنتونیو سیلوستری رئیس، کمال بوعزیز نایب رئیس و ابراهیم چی چی اوغلو مسئول آموزش کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد. در این وبینار تصمیم گرفته شد که سه قانون قبلی داوری هم تغییر کند تا شاید قوانین جدید بتواند برخی از مشکلات را رفع کند. محمد مصلایی‌پور رئیس کمیسیون داوران و داور المپیکی کشورمان درباره برگزاری این سمینار گفت: «در این سمینار به داوران تأکید شد که مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه جهانی، رقابت‌های کسب سهمیه و بازی المپیک 2021 توکیو است. در این وبینار برخی قوانین اصلاح شده و به تصویب رسیده که به زودی اعلام می‌شود.» مصلایی‌پور در مورد قوانین تغییر یافته گفت: «ماده 8، 34 و 39 اصلاح شده که در تغییراتی که در ماده 8 به وجود آمده از این پس در سیستم نوردیک در صورت برابری تعداد بردهای دو کشتی‌گیر مسابقات رودررو ملاک قرار می‌گیرد. در ماده 34 هم رنکینگ مسابقات تیمی، اگر دو تیم تعداد بردهای برابر داشته باشند، مسابقات رودررو ملاک قرار می‌گیرد.»
 اما مهم‌ترین تغییر در ماده 39 است که شاید بتواند بسیاری از گره‌های داوری را بخصوص در مسابقات کشتی فرنگی باز کند. مصلایی‌پور درباره این تغییر هم گفت: «در ماده 39 هر لیفتی (کندن از تشک) که همراه چرخش باشد دارای 4 امتیاز است، پیش از این در صورتی که دارای دامنه چرخشی کوتاه بود و روی سینه فرود می‌آمد 2 پوئن داده می‌شد، همین باعث شده تا بسیاری از تصمیمات در این باره با اشتباه همراه باشد اما با تغییرات جدید داوران کار بسیار راحتی را برای قضاوت کردن دارند.»
 
 
حضور هوگوپوش المپیکی ایران در هیأت علمی
هادی‌پور با دانشگاه آزاد تمدید کرد
تکواندوکار المپیکی تیم دانشگاه آزاد قرارداد خود را با این تیم دوباره تمدید کرد.
آرمین هادی‌پور که چند سالی است با تیم دانشگاه آزاد در رقابت‌های لیگ برتر حضور پیدا می‌کند، پس از عدم موافقت مسئولان این تیم برای رفتن به تیم مس کرمان، روز گذشته به همراه رضا ایمان‌زاده مربی این تیم به دفتر امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی این دانشگاه رفت و پس از انجام مذاکرات نهایی، قرارداد خود را برای یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد. 
هادی‌پور که دانشجوی دانشگاه آزاد است، پس از انتخاب به عنوان بهترین ورزشکار دانشجوی یک دهه اخیر از سوی فدراسیون جهانی ورزش دانشجویی (فیزو) قول حضور در هیأت علمی را دریافت کرد.
طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، به هادی‌پور قول داد که در صورت پایان دوران تحصیلات تکمیلی به عنوان عضو هیأت علمی مشغول به کار خواهد شد. هادی‌پور طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در رقابت‌های لیگ برتر به میدان می‌رود.
 

 


Page Generated in 0.0053 sec