printlogo


کد خبر: 222713تاریخ: 1399/10/23 00:00
مصاحبه و خبر

7 بهمن، مجمع انتخاباتی نجات غریق برگزار می‌شود
معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون نجات غریق را اعلام کرد. براین اساس انتخابات رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۷ بهمن در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. مهدی مستجاب‌الدعوه سرپرست این فدراسیون است. این فدراسیون توسط ایلخان نوری اداره می‌شد که به واسطه دوتابعیتی بودن؛ بالاخره رئیس جوان فدراسیون نجات غریق مجبور به استعفا شد. البته تفاوت ایلخان نوری با دوتابعیتی‌های دیگر این است که او از مادری آمریکایی به دنیا آمده و قاعدتاً شرایطش با افراد دیگری که تابعیت کشوری دیگر را پذیرفته‌اند، متفاوت است اما هجمه‌هایی که علیه او وجود داشت؛ در نهایت ایلخان نوری را مجبور به استعفا و وزارت ورزش را مجبور به پذیرش این استعفا کرد.
 
 
بوکسورهای جوان هم راهی کیش می‌شوند
با تصمیم فدراسیون بوکس ایران، سومین دور اردوهای تیم ملی جوانان به میزبانی کیش برگزار می‌شود. با تصمیم فدراسیون بوکس ایران مرحله سوم اردوهای تیم ملی بوکس جوانان ایران، از تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۹ به مدت ۱۴ روز (دو هفته) با حضور ۱۲ بوکسور و سرمربیگری رضا مهدی‌پور در جزیره کیش برگزار می‌شود. برای حضور در این اردو فرهاد مرادی، امین ابراهیم‌زاده، مهدی جشنانی، پوریا سعیدی‌اصل، ابوالفضل فریدی، امیررضا شکاری، رامین بابالو، آمانج ملکی، مصطفی ریگی، عرفان شه‌بخش، پارسا حسنی و امیر بیاتی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی جوانان هستند. طبق اعلام فدراسیون بوکس، بوکسورهای دعوت شده به اردو برای حضور در تمرینات، باید با در دست داشتن تست PCR منفی از مراکز معتبر و معرفی‌نامه هیأت استان، یک روز قبل از اعزام خود را به کادرفنی تیم معرفی کنند. پیش از این اردوی تیم جوانان در کیش، تیم ملی بزرگسالان ایران در مسیر آماده‌سازی خود برای حضور ‌موفق در بازی‌های انتخابی المپیک جهانی به میزبانی فرانسه، اردوی دو هفته‌ای را در منطقه آزاد کیش برگزار کردند که مورد ‌توجه فدراسیون جهانی نیز قرار گرفت. مرحله قبل اردوی تیم جوانان نیز به میزبانی هیأت استان قم برگزار شد.
 
 
سرپرست تیم ‌ملی وزنه‌برداری:
رستمی مثل قبل به اردوی اهواز هم نیامد!
سرپرست تیم‌ملی وزنه‌برداری با اشاره به آغاز اردوی تیم‌ملی در اهواز تأکید داشت که این اردو در شرایط خوبی به میزبانی استان خوزستان آغاز شده است که کیانوش رستمی مثل گذشته تنها غایب این اردوی آماده‌سازی به شمار می‌رود. لی شاکری با ابراز رضایت از شرایط اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری در اهواز معتقد است: «پس از انجام تست کرونا، تمرینات تیم از ابتدای هفته در سالن وزنه‌برداری شهرک نفت اهواز آغاز شد و وزنه‌برداران در رفاه خوب، روزی 2 بار تمرین می‌کنند.» سرپرست تیم ملی ادامه می‌دهد: «در حال حاضر تنها وزنه‌برداری که در اردوی اهواز حضور ندارد، کیانوش رستمی است که البته او در اردوی قبلی تیم‌ملی نیز شرکت نکرد.» شاکری با اشاره به وضعیت خوب سهراب مرادی تأکید دارد: «ملی‌پوشان حاضر در اردو در مرحله نهایی لیگ که در اهواز برگزار می‌شود، وزنه خواهند زد اما مرادی با توجه به اینکه با هیچ تیمی قرارداد ندارد، در لیگ وزنه نمی‌زند. سید ایوب موسوی نیز شرایط خوبی دارد و تمریناتش را دنبال می‌کند. البته یک آسیب‌دیدگی جزئی هم دارد که چیز خاصی نیست و حل می‌شود.»
 
 
واکنش سهرابیان به دعوت نشدن طالبیان به اردوی المپیکی
باید کم‌کم مربی شوند
فهرست تیم ملی قایقرانی برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک اعلام شده که در این فهرست برخی نام‌ها دیده نمی‌شود؛ مثل احمدرضا طالبیان که چند سال اخیر همیشه عضو ثابت تیم ملی بوده است. 
جالب است که رئیس فدراسیون می‌گوید برخی چهره‌های قایقرانی باید به فکر مربیگری باشند. علیرضا سهرابیان می‌گوید: «طالبیان وقتی که بیمار شد و سپس مشکلات شخصی برایش پیش آمد، نتوانست خودش را به دیگران برساند از این رو از من درخواست کرد در انتخابی تیم ملی شرکت نکند. البته اگر به او می‌گفتیم شرکت کند حتماً این کار را انجام می‌داد. با مشورتی که با ما کرد و چون در این مدت نمی‌توانست برای کسب سهمیه المپیک بجنگد فرصت خوبی بود تا در مربیگری تجربه به دست آورد. البته تجربه قشنگی هم در لیگ آب‌های آرام داشت و توانست تیمش را به خوبی مدیریت و برای رقابت سالم آماده کند.» او ادامه می‌دهد: «این افراد باید کم‌کم به عنوان مربی به جامعه قایقرانی تزریق شوند. البته طالبیان در کنار تیم باشگاهی که تشکیل داده است، به عنوان ورزشکار هم فعالیت خواهد داشت و حتماً او را برای بازی‌های آسیایی در اوج آمادگی خواهید دید.» سهرابیان در پاسخ به این پرسش که از حضور قهرمانانی مانند طالبیان به عنوان مربی در تیم‌های ملی استقبال می‌کند، می‌گوید: «بلی و باید هم اینطور باشد. امسال برای اولین بار ورزشکاران ملی در کلاس مربیگری که مدرسان بین‌المللی تدریس می‌کردند، شرکت کردند. کسانی که مدال بازی‌های آسیایی داشتند به رایگان در این کلاس‌ها حضور داشتند. برای افرادی که در آینده نه چندان دور، از سیستم ورزش حرفه‌ای خارج می‌شوند و می‌خواهند مربیگری را تجربه کنند، برنامه داریم تا پایه به پایه خود را وارد سیستم کنند و سختی‌هایی که کار یک مربی دارد را لمس کنند. وظیفه فدراسیون این است که قهرمانانی که می‌خواهند به بخش مربیگری وارد شوند را آماده کند.»
 
 
 
 

Page Generated in 0.0042 sec