printlogo


کد خبر: 222699تاریخ: 1399/10/22 00:00
این بازی گلرهاست
دربی بدون بازیساز!

سیدمهدی سیدصالحی – پیشکسوت پرسپولیس و استقلال
 
پرسپولیس و استقلال در شرایطی به دیدار هم می‌روند که یک وجه مشترک دارند و این است که بازیساز ندارند. در استقلال هنوز داریوش شجاعیان به آمادگی نرسیده و در پرسپولیس هم بعد از جدایی ترابی و رسن هنوز جای خالی آنها پر نشده. استقلال در خط حمله برتر از پرسپولیس است چون این تیم فعلاً مهاجم ندارد. در خط دفاعی اما شرایط پرسپولیس بهتر است. مدافعان این تیم تجربه زیادی دارند و همین می‌تواند در این دیدار تأثیرگذار باشد اما استقلال در دیدارهای اخیر در خط دفاع و دفاع فردی پر اشتباه ظاهر شده از بابت اینکه آن سختگیری و آن ممارستی که یک دفاع باید داشته باشد و آن اصول اولیه که باید رعایت شود را در مدافعان این تیم نمی‌بینیم. هر 2 تیم دروازه‌بان‌های بسیار خوبی دارند که نقطه قوت آنها محسوب می‌شود. حامد لک و رشید مظاهری در این مدت برای پرسپولیس و استقلال فوق‌العاده بوده‌اند و در دربی هم می‌توانند تأثیرگذار باشند.
در خط دفاعی ثبات پرسپولیس بیشتر از استقلال بوده و حسینی و کنعانی‌زادگان با سختکوشی که دارند به خط دفاع پرسپولیس انسجام داده‌اند اما این مورد را در خط دفاع استقلال نمی‌بینیم. در خط حمله استقلال نسبت به پرسپولیس بهتر است و با آمدن دیاباته هم اوضاع بهتر می‌شود. در مجموع هر 2 تیم بازیکن‌های دربی‌باز خوبی دارند و هر تیمی که کمترین اشتباه را داشته باشد و استرس را از خودش دور کند می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد.
قاعده دربی این است که به شرایط جدول کاری ندارد. اینکه الان برخی می‌گویند استقلال به پرسپولیس ارجحیت دارد به خاطر این است که پرسپولیس الان هافبک بازیساز و مهاجم ندارد اما شرایط استقلال از نظر بازیکن بهتر است و به همین دلیل است که کارشناسان می‌گویند احتمال برد استقلال بیشتر است.

 


Page Generated in 0.0061 sec