printlogo


کد خبر: 222698تاریخ: 1399/10/22 00:00
دربی محتاط‌ها
سقوط من در خودمه!

سامان موحدی راد
 
دو تیم، دو رقیب و دو شرایط کاملاً متفاوت. یکی بعد از چند سال به صدر جدول فوتبال ایران رسیده و دیگری بعد از چند سال صدر جدول فوتبال ایران را از دست داده است. این شاید بهترین توصیف از دربی 94 باشد. اگرچه در این روزها همه از روحیه بالای استقلالی‌ها و وضع نه چندان مساعد پرسپولیسی‌ها حرف می‌زنند اما روی کاغذ دو تیم با هم تفاوت فاحشی ندارند. این موضوع می‌تواند پیام‌آور یک دربی احتمالاً کسل کننده باشد. اگرچه خط حمله استقلال در این روزها آمادگی بالایی از خود نشان داده و همین آمادگی شاید این تفاوت امتیازی را میان دو تیم پدید آورده باشد.
استقلال محمود فکری با شرایطی شکننده پا به این میدان می‌گذارد. آنها دو هفته‌ای است که به دلیل دو برد پیاپی که یکی برابر گل‌گهر صدرنشین بوده اعتماد به نفس پیدا کرده‌اند اما به خوبی می‌دانند که این روحیه خوب و عالی می‌تواند با یک شکست برابر رقیب سنتی از هم بپاشد. شکست برابر پرسپولیس برای آنها حتی ممکن است با خطر از دست رفتن صدرنشینی در هفته‌های پیش‌رو هم همراه باشد. استقلال حتی در صورت شکست برابر پرسپولیس در این هفته صدر جدول را از دست نمی‌دهد که در صورت شکست پرسپولیس را بیخ گوش خود در صدر احساس می‌کند و ممکن است با هر لغزشی صدر را از دست بدهد اما پیروزی در دربی به مدد امتیازاتی که پرسپولیس در سه هفته اخیر از دست داده موجب می‌شود تا آنها با خیال راحت احتمالاً به صدرنشینی تا نیم‌فصل فکر کنند. از این رو خیلی محتمل است که در صورت پیش افتادن استقلال در بازی محمود فکری به بازی محافظه‌کارانه و تعویض‌های دفاعی روی بیاورد. چیزی که در هفته‌های اخیر هم دیدیم و بعد از یک نیمه درخشان و پیش افتادن برابر رقبا آنها دیگر به دنبال بازی زیبا نبودند. با این حال همانطور که گفته شد خط حمله استقلال با کیفیت خوب و آمادگی که این روزها دارد می‌تواند برگ برنده محمود فکری در این بازی باشد.
از سوی دیگر اما فینال آسیا برای پرسپولیسی‌ها خوش‌یمن نبود. آنها بعد از صعود به فینال درگیر حواشی زیادی با مدیران و بازیکنان خود شدند و بعد از بازی فینال هم هنوز نتوانسته‌اند پیروزی برابر رقبای خود کسب کنند. چیزی که مربی‌های تیم آن را به از دست دادن بشار رسن نسبت می‌دهند و هواداران آن را نمی‌پذیرند. یحیی گل محمدی که روز گذشته و در کنفرانس خبری به هواداران و خبرنگاران صبر وعده داده تا در دربی 94 بتواند همه را غافلگیر کند. نقطه ضعف تیم او همان است که استقلالی‌ها را در موقعیت قوت قرار داده است. کیفیت خط حمله! اگرچه یحیی به خوبی می‌داند که بازیکنی مثل مهدی عبدی چقدر قدر بازی‌های مهم را می‌داند و یک تک گل او در کنار وضعیت خط دفاعی و دروازه تیمش به خوبی می‌تواند یک پیروزی با ارزش و روحیه بخش را برای آنها به ارمغان بیاورد. روی کاغذ محافظه‌کار بودن دو سرمربی بازی کم گلی را وعده می‌دهد اما می‌دانیم که ممکن است هر چیزی در میدان مسابقه رخ بدهد.

Page Generated in 0.0048 sec