printlogo


کد خبر: 222693تاریخ: 1399/10/22 00:00
فرشاد پیوس ۵۹ ساله شد

امروز زادروز برترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس است؛ فرشاد پیوس که به او فرشاد آقای گل می‌گفتند. پیوس در ۲۲ دی ماه ۱۳۴۰ در شهر تهران و محله نازی‌آباد به دنیا آمد. خودش می‌گوید در خانواده‌ای بزرگ شده که وضع مالی‌شان بد نبوده. پدر او از اهالی شهر باکوی آذربایجان بود و نام پیوس در زبان آذربایجانی در واقع به معنای انتظار است.
 فرشاد پیوس بازی خود را به ‌صورت حرفه‌ای در سال ۱۳۵۸ در تیم راه‌آهن شروع کرد و در سال ۱۳۶۲ به تیم شاهین پیوست و برای این تیم شش بازی انجام داد که توانست ۵ گل برای شاهین بزند.
او فصل بعد به تیم نیروی هوایی پیوست و در ۲۰ بازی که برای این تیم انجام داد، توانست ۲۴ بار دروازه حریف را باز کند.
فرشاد پیوس در سال ۱۳۶۴ به پرسپولیس تهران رفت سه فصل در این تیم بود و در این سه فصل در ۶۹ بازی به میدان رفت و ۶۰ گل به ثمر رساند.
فصل بعد از تیم پرسپولیس جدا شد و به تیم الاهلی قطر رفت و پس از یک سال دوباره به تیم پرسپولیس بازگشت و در۱۴۲ بازی به میدان رفت و ۹۳ گل برای این تیم به ثمر رساند.
فرشاد پیوس آقای گل تاریخ ادوار لیگ فوتبال ایران است که در لیگ ایران توانسته است ۲۱۲ گل به ثمر برساند. پیوس همچنین آقای گل تیم پرسپولیس است که توانست ۱۵۳ گل برای این تیم به ثمر برساند.
پیوس در رده ملی هم ۳۵ بازی ملی انجام داد و در این بازی‌ها ۱۹ گل به ثمر رساند. او جزو ۱۴ نفری بود که در سال ۶۵ و هنگام بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ در اعتراض به کادر‌فنی تیم ملی، از این تیم استعفا داد و البته در آبان ۶۷ بدون پس گرفتن استعفا به تیم ملی دعوت شد.
نکته جالب درباره بازیکنی که بیشترین هت‌تریک را در تاریخ پرسپولیس هم انجام داده این است که در بازی دربی آخرین بازی‌اش را انجام داد. او در ۲۰ تیر ۱۳۷۶ در بازی خداحافظی در برابر استقلال به میدان رفت که لحظات خاطره‌انگیزی داشت و در آن مسابقه پیوس ۱۳ دقیقه بازی کرد. پیوس که حالا ۵۹ ساله شده این روزها به عنوان مربی فعالیت می‌کند.
 

Page Generated in 0.0054 sec