printlogo


کد خبر: 222667تاریخ: 1399/10/22 00:00
چند ابهام درباره ترکیب و سیستم پرسپولیس

در پرسپولیس یک نوع مخفی‌کاری وجود دارد که نفهمیم نقشه یحیی و کادرش برای دربی چیست. نه از سیستم بازی خبر داریم، نه می‌دانیم یکی، دو تا ابهام ترکیب چطوری برطرف می‌شود و نه می‌دانیم استراتژی تیم برای ورود به مسابقه و موقعیت‌های متفاوت چگونه است.درباره سیستم قبل‌تر زیاد گفته‌ و شنیده‌ایم. پرسپولیس چهار فصل با برانکو و کالدرون 2-4-4 بازی کرد و البته در بازی‌های معدود مجبور به تغییر سیستم پایه هم شد اما امسال آن 2 آخر جور نمی‌شود، تا جایی که یحیی بعضاً به 1-3-2-4 و 1-1-4-4 هم روی آورده.
1-3-2-4 را در فینال آسیا تست کرد و از سیستم 1-1-4-4 مقابل سپاهان بهره برد اما تیم او کم گل زد یا گل نزد و برنده هم نشد.برای بازی با استقلال تردیدهایی در خصوص سیستم و ترکیب تیم پرسپولیس وجود دارد. اگر یحیی بخواهد از سیستم 2-4-4 استفاده کند احتمالاً زوج امیری – عبدی در خط حمله بازی خواهند کرد اما وسط زمین یکی از بین سرلک، کمال و نوراللهی باید بیرون بنشیند که در این باره اصلاً نمی‌توان قضاوتی داشت.
ابهام دیگر ترکیب استفاده از سیامک نعمتی در دفاع یا هافبک راست است. اگر نعمتی دوباره مدافع راست باشد، عالیشاه روی دست او بازی می‌کند اما اگر سیامک یک خط بالا بیاید، احتمال بازی کردن مهدی شیری از ابتدا وجود دارد.
یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه یحیی دوباره تیمش را بدون مهاجم واقعی و مثل بازی با سپاهان آرایش دهد و به زمین بفرستد. این سیستم و این ترکیب البته مقابل سپاهان اصلاً جواب نداد. حاصل این تغییرات تنها ایجاد دو موقعیت گل و یک مساوی پرانتقاد دیگر بود.
با این شرایط، ابهامات درباره سیستم و ترکیب مد نظر کادر فنی پرسپولیس برای بازی امروز وجود دارد و از تمرین آخر هم چیزی بیرون نیامد تا بتوان قضاوتی در این خصوص داشت.

Page Generated in 0.0057 sec