printlogo


کد خبر: 222647تاریخ: 1399/10/22 00:00
لژیونرها

درخشش سامان در FA کاپ
گلزنی قدوس بعد از 10 ماه
با کنترلی تماشایی، سر توپ و یک شوت دقیق؛ توپ به قعر دروازه میدلزبورو رفت و ستاره ایرانی به مرد اول تیمش در جریان صعود به مرحله بعدی FA کاپ تبدیل شد.
 اگرچه سامان قدوس خوشحالی چندانی پس از گل زیبایش به میدلزبورو انجام نداد اما وقتی خبر گلزنی‌اش به ایران رسید، طرفداران ایرانی احتمالاً نفسی به راحتی کشیده یا اگر تیفوسی‌تر باشند، مشتی گره کرده و نثار گوشی هوشمند خود کرده‌اند.
 مشتی که عمق نیاز آنها به درخشش هافبک-مهاجم برنتفورد را نمایان می‌کرد؛ ستاره‌ای که چهار سال پیش تیم ملی ایران را به سوئد ترجیح داد و به اردوی تیم ایران آمد تا جایی در قلب هموطنانش برای خود دست و پا کند.
قدوس این گل را در گریفلین پارک و در مرحله سوم جام حذفی انگلستان مقابل میدلزبورو به ثمر رساند. مقابل تیمی که سال‌ها در لیگ جزیره حضور داشت و حالا برای بازگشت به سطح اول فوتبال انگلیس تلاش می‌کند. 
نکته جالب اینکه سامان بازی را با یک کارت زرد در دقیقه هفت آغاز کرد اما ۲۸ دقیقه بعد، با سانتری تماشایی از روی نقطه کرنر هلیل درویش‌ اوغلو را در موقعیت گلزنی قرار داد تا برنتفورد پیش بیفتد اما یک پاس گل برای برتری این تیم کافی نبود.
۳۰ دقیقه پس از این گل، در دقیقه ۶۴ ستاره ایرانی توپ را پشت محوطه جریمه گرفت، سرتوپ زد و بعد با ضربه تماشایی پای راست دروازه ارچر، دروازه‌بان سابق تاتنهام هاتسپر را فرو ریخت. مشابه همان شوتی که در بازی با پرتغال هم زد اما آنجا بدشانس بود که ضربه‌اش به تور دروازه نرسید. 
این اولین گل سامان قدوس با پیراهن برنتفورد بود و ممکن است جایگاه او در تیم توماس فرانک دانمارکی را بهتر کند. او تاکنون ۱۶ بازی با پیراهن برنتفورد انجام داده و تنها پنج بار در ترکیب اصلی قرار گرفته و حالا توانسته بخشی از توانایی‌اش را به معرض نمایش بگذارد؛ شاید درخشش او و صعود برنتفورد به لیگ برتر سبب شود تا قراردادش از حالت قرضی به قطعی تغییر پیدا کند.
 نکته مهم اینکه پس از ماجرای اختلاف پیش آمده با اوسترسوند سوئد و سقوط با امی‌ین، قدوس به این گل نیاز مبرمی داشت و حالا که بعد از 10 ماه موفق به انجام این کار شده، فشار کمتری را روی خود احساس می‌کند.
 
 
شکست پانتولیکوس مقابل صدرنشین
آزادی همچنان در حسرت گل
در یکی از دیدارهای هفته شانزدهم سوپر لیگ یونان، تیم‌های پانتولیکوس و المپیاکوس به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری صدرنشین لیگ یونان به پایان رسید. 
در این مسابقه، کوستاس فورتونیس ابتدا و در دقیقه چهار بازی المپیاکوس را پیش انداخت که نیمه اول بازی نیز با همین یک گل به سود تیم میهمان به پایان رسید اما در نیمه دوم پانتولیکوس موفق شد در دقیقه 48 گل تساوی را توسط ایمن طاهر وارد دروازه حریف کند. محمدرضا آزادی مهاجم ایرانی پانتولیکوس که در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفته و یک کارت زرد نیز دریافت کرده بود، در دقیقه 62 تعویض شد.
 سه دقیقه پس از این تعویض، یوسف العربی مهاجم کهنه‌کار المپیاکوس گل دوم و برتری المپیاکوس را وارد دروازه میزبان کرد و این تیم با نتیجه دو بر یک از سد پانتولیکوس گذشت. پانتولیکوس با محمدرضا آزادی اکنون با 11 امتیاز از 16 بازی در رده دوازدهم جدول 14 تیمی سوپرلیگ یونان قرار دارد و المپیاکوس نیز با 41 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. محمدرضا آزادی که از تراکتور راهی لیگ یونان شد، تاکنون 228 دقیقه برای پانتولیکوس به میدان رفته ولی موفق به گلزنی نشده است.
 
 
نیاز الخریطیات به بازگشت منتظری
الخریطیات آماده برگزاری چهاردهمین بازی‌اش در لیگ ستارگان قطر می‌شود اما پژمان منتظری همچنان غایب تمرینات گروهی این تیم است. 
کادر فنی الخریطیات منتظر آخرین گزارش پزشکی درباره وضعیت آسیب‌دیدگی پژمان منتظری برای استفاده دوباره از این بازیکن هستند. این بازیکن ایرانی که دو بازی اخیر الخریطیات را از دست داده بود عنصر مهمی در ترکیب این تیم است.

Page Generated in 0.0057 sec