printlogo


کد خبر: 222628تاریخ: 1399/10/22 00:00
با حضور جمعی از پیشکسوتان وزنه‌برداری
«عطاراشرفی» در خانه ابدی آرام گرفت

 ایران ورزشی - مراسم خاکسپاری زنده‌یاد مهدی عطاراشرفی پیشکسوت ارزشمند و صاحبنام وزنه‌برداری ایران که افتخارات زیادی را در دوره قهرمانی، مربیگری و داوری بین‌المللی برای وزنه‌برداری و ورزش ایران به ارمغان آورده بود، روز گذشته در قطعه نام‌آوران برگزار شد. این مراسم البته به دلیل شیوع ویروس کرونا با حضور تعداد محدودی از پیشکسوتان ورزشی و وزنه‌برداری و مسئولان ورزش کشور برای وداع با نایب قهرمان بازی‌های آسیایی تهران  برگزار شد.
 به جز فرزندان و برخی از اقوام زنده‌یاد عطاراشرفی، برخی چهره‌های شاخص ورزشی و قدیمی‌های این رشته المپیکی مثل کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری، محسن بیرانوند دبیرفدراسیون وزنه‌برداری به نمایندگی از این مجموعه، محسن جلیلی رئیس کمیته داوران و مسابقات فدراسیون، محمدرضا آخوندی و برخی داوران بین‌المللی و ملی وزنه‌برداری همچون استاد جعفر ذبیحی، وحید رشیدی، درویش‌زاده و... ، از جمله افرادی بودند که در مراسم وداع در قطعه نام‌آوران حاضر شدند. البته به واسطه شرایط ویژه‌ای که بیماری کرونا در کشورمان ایجاد کرده است و به قول خانواده داغدار مرحوم اشرفی خیلی هم نمی‌توان از کسی برای حضور در بهشت‌زهرا(س) و مراسم خاکسپاری توقع داشت اما به هر حال، شاید چشمگیرترین نکته عدم حضور مسئولان عالیرتبه کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش و جوانان بود! زیرا مرحوم اشرفی جزو چهره‌های شاخص و ماندگار وزنه‌برداری ایران به شمار می‌رفت و به همین دلیل توقع از مسئولان ورزش این بود که حداقل با حضورشان در مراسم خاکسپاری و تشییع نایب قهرمان بازی‌های آسیایی تهران و قهرمان وزنه‌برداری جهان با قهرمان و افتخارآفرین خود در عرصه بین‌المللی ورزش وداع می‌کردند اما به هر ترتیب این اتفاق رخ نداد تا به جز چهره‌های معدودی که نام بردیم و تیم ویژه‌ای از یگان تشریفات ارتش جمهوری اسلامی که برای انجام مراسم بدرقه مرحوم اشرفی به بهشت‌زهرا(س) آمده بودند، شاهد حضور افراد دیگری در این مراسم بدرقه و وداع نباشیم.
عطاراشرفی متولد سال 1327 در شهر آستانه اشرفیه بود. او از سال ۱۳۴۵ حضور رسمی خود را در رشته وزنه‌برداری آغاز کرد و با کسب سه عنوان قهرمانی در رقابت‌های ارتش‌های جهان و کسب عنوان نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی تهران، حضور در المپیک مونترال کانادا و چندین حضور پرافتخار در رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری جهان چهره‌ای شاخص در این رشته المپیکی به شمار می‌رفت. زنده‌یاد اشرفی در دوره مربیگری خود در رده ملی، تیم ملی ایران را دو بار به مقام قهرمانی آسیا رساند. مرحوم اشرفی همچنین در سال 1395 مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری، عضو شورای عالی فنی وزنه‌برداری و مشاور فنی رئیس فدراسیون در تیم ملی بود اما بعد از آن به خاطر انتقاد به نحوه مدیریت فدراسیون، از سمت خود کناره‌گیری کرد و منتقد سبک و سیاق فعلی مدیریتی وزنه‌برداری بود. زنده‌یاد اشرفی روز گذشته بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان به دیار باقی شتافت و در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا(س) کنار همرزمان قهرمانش به خاک سپرده شد. ایران ورزشی این ضایعه را به خانواده مرحوم عطاراشرفی و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید.

Page Generated in 0.0057 sec