printlogo


کد خبر: 222627تاریخ: 1399/10/22 00:00
آخر هفته؛ برگزاری رقابت‌های گروه ب لیگ برتر تکواندو
روی ناخوش شیاپ چانگ به کاپیتان

بعد از مدت‌ها تعطیلی بالاخره رقابت‌های لیگ برتر تکواندو از پنجشنبه گذشته با برگزاری مسابقات گروه الف شروع شد و حالا قرار است که دیدارهای هفته اول تا پنجم گروه ب هم طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی ماه) در فدراسیون تکواندو برگزار ‌شود. با برگزاری رقابت‌های گروه ب تکلیف چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی مشخص می‌شود.
سال گذشته اواخر مسابقات لیگ برتر تکواندو بود که سر و کله کرونا پیدا شد و مسابقات را نیمه کاره گذاشت اما امسال با حضور کرونا لیگ برتر تکواندو شروع شده و مسابقات گروه الف هم بدون هیچ مشکلی برگزار شد و به نظر کارنامه خوبی برای فدراسیون در برگزاری این مسابقات ثبت شد. با پایان مسابقات گروه الف تیم‌های شهرداری ورامین و مس کرمان به نیمه نهایی رسیدند و حالا با برگزاری گروه ب هم تکلیف دو تیم دیگر مشخص می‌شود تا لیگ برتر تکواندو در روزهای کرونایی به روزهای پایانی خود نزدیک شود.
برگزاری رقابت‌های گروه الف که با راهیابی تیم‌های شهرداری ورامین و مس کرمان به مرحله بعد همراه بود، نکات مهم و ویژه‌ای را با خود داشت. یکی از نکات مهم این رقابت‌ها حضور و البته دو شکست پیاپی سجاد مردانی در ترکیب تیم مس کرمان بود. مردانی که چند سالی از حضور در لیگ برتر امتناع ورزیده بود، امسال با هوگوی تیم مس وارد مسابقات شد اما در مرحله مقدماتی نتوانست عملکرد خوبی را داشته باشد. او در اولین مسابقه مقابل رامتین حسین پور در وزن هشتم به برتری رسید که اولین و آخرین بردش بود و در دو مسابقه دیگر با شکست میدان رقابت را ترک کرد. در دومین مسابقه سجاد مقابل سعید رجبی از تیم شهرداری ورامین در وزن هفتم به روی شیاپ چانگ رفت که این بار شکست خورد تا اولین شکست خود را در مصاف با یکی از مدعیان تیم ملی بپذیرد. دومین شکست او در مسابقه سومش و مقابل سیاوش فخرایی از تیم فتح البرز رقم خورد. دو شکست از سه مسابقه هرگز نمی‌تواند نتیجه خوبی برای کاپیتان شایسته تیم ملی باشد. سجاد در یک قدمی رسیدن به سهمیه المپیک قرار دارد اما این روند نشان داد که او از شرایط آرمانی دور است.
هر چند که با توجه به صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی، سجاد این فرصت را دارد که یکبار دیگر شایستگی خود را نشان بدهد. شکست سجاد در این دو مسابقه اگر چه با اعتراض او به داور همراه شده بود اما یک شوک محکم به لیگ برتر تکواندو بود. اگر چه شوک بعدی بسیار تلخ‌تر و ناراحت‌کننده بود.
شوک دوم به لیگ برتر تکواندو را محمد رضا بابادی وارد کرد. مربی تیم مس کرمان در حین بازگشت از مسابقات لیگ برتر تکواندو تصادف کرد و جان خود را از دست داد. درگذشت این مربی، تیم مس کرمان را به هم ریخت و حالا باید دید این تیم برای مرحله نیمه نهایی با چه انگیزه‌ای روی شیاپ چانگ می‌آید.
مس منتظر است تا مرحله مقدماتی گروه ب برگزار شود و بعد رقیب خود را شناسایی کند. لوازم خانگی کن، دانشگاه آزاد اسلامی، پارسیان البرز، پالایش نفت آبادان و فرمانیه در گروه «ب» قرار دارند که مسابقات مرحله نخست خود را روز پنجشنبه و جمعه پشت سر می‌گذارند. تیم اول این گروه با مس کرمان و تیم دوم هم با شهرداری ورامین روبه‌رو می‌شود.
طبق برنامه اعلامی از سوی سازمان لیگ، دیدارهای هفته اول تا سوم روز پنجشنبه – 25 دی‌ماه برگزار می‌شود و مبارزات هفته چهارم و پنجم روز جمعه – 26 دی‌ماه پیگیری می‌شود.
شروع کننده مسابقات گروه ب، تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و پارسیان البرز هستند که دانشگاه آزاد با توجه به سابقه حضورش حتماً یکی از مدعیان خواهد بود. لوازم خانگی کن و فرمانیه هم دیگر مدعیان این گروه هستند. البته تیم پالایش نفت آبادان هم حضور دارد اما بعید است که بتواند شانسی برای صعود داشته باشد. البته در این گروه همه برای صدرنشین شدن تلاش می‌کنند، چون اگر تیم دوم باشند باید به مصاف تیم شهرداری ورامین بروند که البته کار بسیار سختی خواهد بود اما تیم اول با توجه به اینکه با مس کرمان روبه‌رو می‌شود می‌تواند با مشکلات کمتری راهی فینال شود.

Page Generated in 0.0060 sec