printlogo


کد خبر: 222626تاریخ: 1399/10/22 00:00
آرمین تشکری: خیلی دوست دارم دوباره ملی‌پوش شوم
تنـــدروان از خــود ما هـم با انگیزه‌تر است!

مصاحبه
محسن آجرلو    
 
 فولاد سیرجان شگفتی‌ساز امسال لیگ والیبال بوده است. تیمی که در معادلات قدرت ابتدای فصل جایی نداشت اما خیلی زود نشان داد که یکی از مدعیان است و در نهایت هم در پایان نیم فصل در صدر جدول ایستاد. شاگردان محمدرضا تندروان اگرچه فعلاً با یک بازی کمتر در رده چهارم قرار دارند اما با بردن همان یک مسابقه می‌توانند اول یا دوم شوند و جایگاه قبلی خود را پس بگیرند.
چیدمان خوب و موفق تندروان در فولاد سیرجان، ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان است که خوب هم جواب داده و هم ترکیب مناسبی را تشکیل داده است.
یکی از با تجربه‌های سیرجان، آرمین تشکری است. سرعتی‌زن شناخته شده والیبال ایران که در دوران ولاسکو و پس از آن سال‌ها در تیم ملی بازی کرد و یکی از مدافعان وسط خوب والیبال ایران بود. تشکری اگرچه سال‌هاست از تیم ملی دور مانده اما امسال در ترکیب فولاد سیرجان به روزهای خوبش برگشته و به همراه تیمش یک بار دیگر حضور در بالای جدول را تجربه می‌کند. اتفاقی که بهانه صحبت ما با او شد تا از امروز و گذشته بگوید و البته آینده‌ای که هنوز به آن امیدوار است.
 
چه خبر از سیرجان؟
از سیرجان که خبر چندانی ندارم چون ماه‌هاست به دلیل برگزاری متمرکز لیگ در تهران حضور داریم و همین جا تمرین می‌کنیم و مسابقه می‌دهیم.
شرایط تیم چطور است؟ یک برد راحت دیگر را روز شنبه تجربه کردید.
شرایط خوب است و سعی می‌کنیم مسیر خوبی را که طی کرده‌ایم، ادامه دهیم.
این روند خوب از کجا نشأت گرفت؟ در ابتدای فصل شاید هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد که فولاد سیرجان صدرنشین نیم فصل و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.
ما تقریباً یکی از اولین تیم‌هایی بودیم که کارمان را شروع کردیم. چند ماهی در سیرجان هم خیلی خوب بدنسازی کردیم و هم منظم و سنگین تمرین توپی انجام دادیم. از طرف دیگر به نظرم ترکیبی که کادر انتخاب کرده، چیدمان خیلی خوبی دارد و خوب هم جواب داده. بازیکن‌های با تجربه و جوان در کنار هم کار می‌کنند و بستری از کار تیمی فراهم شده تا به نتیجه برسیم.
کار کردن با تندروان (به عنوان یک مربی جوان که اولین تجربه لیگ برتری‌اش را تجربه می‌کند) چطور است؟
همان طور که گفتید مربی جوانی است اما نظم و انضباط بسیار خوبی را در تیم حاکم کرده و همانطور که گفتم چیدمان خوبی از بازیکنان را انتخاب کرده است. با این حال به نظرم یکی از عوامل اصلی موفقیتش این باشد که خیلی انگیزه دارد. بعضی وقت‌ها شاید از خود ما بازیکنان هم با انگیزه‌تر باشد که البته قدری هم به همان جوانی برمی‌گردد. از طرف دیگر از نظر روانشناسی هم عملکرد خوبی دارد و توانسته تیم را به خوبی هدایت کند.
تا نیم فصل در صدر بودید و باخت به شهداب از رده اول دورتان کرد. دلیل آن باخت چه بود؟
ما باید آن بازی را می‌بردیم. آن هم سه بر صفر یا سه بر یک. با این حال به نظرم تمرکزمان به هم ریخت و با چند اشتباه فردی روند بازی به سود آنها تغییر کرد.
البته شهداب هم تیم قدری است و این هفته شهرداری ارومیه را هم شکست داد!
به نظر من، امسال دیگر نمی‌توان به تیمی چنین لقب‌هایی مثل قدر و گردن کلفت داد. این القاب برای تیم‌هایی نظیر بانک سرمایه بود که از ابتدا مشخص بود پیروز  و قهرمان می‌شود. در لیگ امسال 7،6 تیم داریم که مدعی قهرمانی هستند و شانسش را هم دارند.
یکی از آنها هم تیم خودتان است. فکر می‌کنی چقدر شانس قهرمانی داشته باشید؟
در مجموع باید بگویم تیم خیلی خوبی داریم. هم بازیکنانی که به صورت ثابت بازی می‌کنند و هم جایگزین‌ها. در همین پست خودم جوان‌هایی مثل جلوه و خواجه را داریم که آینده خیلی خوبی دارند. کادر مربیگری و سایر بخش‌ها هم همگی به بهترین شکل کار خود را انجام می‌دهند. تا اینجا که نتیجه بدی نگرفته‌ایم و از این به بعد هم امیدوارم بهترین نتیجه را بگیریم. تمام اینها را گفتم اما به نظرم همه چیز پلی‌آف است و حتی اگر در مرحله دوره‌ای اول هم بشوید، ممکن است به تیم هشتم ببازید و کنار بروید. آن موقع است که این همه هزینه و سرمایه‌گذاری اسپانسر از بین می‌رود.
خودت هم تجربه این اتفاق را در باریج اسانس داری. درست است؟
دقیقاً. ما بیش از 20 هفته در صدر جدول بودیم اما همان یک رقابت را واگذار کردیم و از دور رقابت‌ها کنار رفتیم. آن باشگاه در آن سال خیلی هزینه کرد و با برنامه‌ریزی نادرست مسابقات به طور کلی از والیبال کنار رفت.
پس با پلی‌آف مخالفی؟
مخالف نه اما عقیده دارم باید قدری تغییر پیدا کند. حداقل تیم‌های اول و حتی دوم به طور مستقیم راهی نیمه نهایی شوند و در پلی‌آف بازی نکنند. برخی کشورها در سال‌های گذشته این کار را انجام می‌دادند و به نظرم اجرای آن در ایران لازم است. شرایط متزلزل حضور اسپانسرها در ورزش اینطور ایجاب می‌کند که بیشتر به فکرشان باشیم و قوانین را طوری بچینیم که از حضور در این بخش فراری نشوند.
درباره خودت بگو. چند سالی است که بعد از کنار گذاشته شدن از تیم ملی کمی کمرنگ شدی ...
راستش را بخواهید خیلی دوست ندارم به گذشته برگردم. شاید پس از آن اتفاق‌ها کمی سرد شدم اما حالا شرایط فرق کرده و وضعیت خوبی دارم.
به حضور دوباره در تیم ملی فکر می‌کنی؟
شاید خیلی‌ها بگویند که دیر است اما واقعاً دوست دارم یک بار دیگر به تیم ملی دعوت شوم. سال آینده المپیک در پیش خواهد بود و آرزوی هر ورزشکاری است که در این بازی‌های مهم حضور داشته باشد.
ولی در پستی بازی می‌کنی که بیشترین ترافیک را دارد!
بله. رقابت خیلی سخت است و امیدوارم بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها دعوت شوند.
و سؤال آخر، چه پیش‌بینی درباره سرنوشت لیگ و قهرمان داری؟
پیش‌بینی که نمی‌توان کرد اما هر تیمی در پلی‌آف بهتر باشد، قهرمانی برای اوست. با این حال، امیدوارم همه به سلامتی لیگ را به پایان برسانند. خدا را شکر کفپوش خانه والیبال را هم عوض کردند و فقط بازیکن‌هایی مثل میرزا مصدوم شدند. امیدوارم همه از سایه شوم کرونا و مصدومیت جان سالم به در ببرند و سلامت باشند.

Page Generated in 0.0064 sec