printlogo


کد خبر: 222625تاریخ: 1399/10/22 00:00
خبر

اسفندماه، برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک در آسیا
پینگ‌پنگ‌بازها برای سهمیه به قطر می‌روند
با اعلام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، رقابت‌های گزینشی المپیک در این قاره اواخر اسفند ماه برگزار می‌شود.
 ۲۳ تا ۲۵ اسفند ماه زمان مصوب کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در این قاره است. با توجه به ادامه پاندمی کرونا و لزوم برگزاری این رقابت‌ها، کنفدراسیون آسیا، دوحه قطر را به عنوان محل برگزاری دیدارها تعیین کرده است در حالی که پیش از این از تایلند به عنوان میزبان مسابقات نام برده می‌شد.
ایران با چهار بازیکن در هر دو بخش مردان و زنان در مسابقات تنیس روی میز گزینشی المپیک در قاره آسیا شرکت می‌کند. ندا شهسواری و شیما صفایی در بخش زنان همراه با نوشاد و نیما عالمیان در بخش مردان، پینگ‌پنگ‌بازان اعزامی به این مسابقات هستند. در جریان مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا یک سهمیه برای آسیای میانه توزیع می‌شود و نمایندگان ایران در صورت کسب امتیاز لازم می‌توانند صاحب این سهمیه شوند.
قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان کشورهایی هستند که همراه با ایران برای دستیابی به تک سهمیه تنیس روی میز المپیک در هر یک از بخش‌های مردان و زنان آسیای میانه تلاش می‌کنند.
 
 
لیگ جودو اسفند برگزار می‌شود
در جلسه مسئول سازمان لیگ جودو با رئیس این فدراسیون، زمان برگزاری رقابت‌های سال ۹۹مشخص شد.
آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون دیروز در دفتر فدراسیون با سعید قمی، رئیس سازمان لیگ، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این جلسه مقرر شد که رقابت‌های لیگ جودو در اسفند ماه سال جاری با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. همچنین قرار است، هفته آینده نشستی با حضور مسئولان سازمان لیگ جودو کشور برگزار و در خصوص نحوه برگزاری مسابقات، برنامه‌ریزی شود.
 
 
قصاص کشتی‌گیر اندیمشکی به تعویق افتاد
برادر مهدی علی‌حسینی، فرنگی‌کار اندیمشکی متهم به قتل، گفت: «صبح یکشنبه حکم قصاص اجرا نشد و به ما برای جلب رضایت خانواده مقتول، یک هفته زمان داده شد.»
حمزه علی‌حسینی درباره اجرا نشدن حکم اعدام مهدی علی‌حسینی، گفت: «قرار بود رأس ساعت ۶ صبح یکشنبه، حکم اعدام اجرا شود که با واسطه‌گری بزرگان اندیمشک، سیاسیون و ورزشکاران، یک هفته به ما فرصت داده شد تا بتوانیم رضایت خانواده غلامی‌غیبی را جلب کنیم.»
او ادامه داد: «خانواده مرحوم غلامی‌غیبی به ما اجازه ورود به خانه‌شان را نمی‌دهند اما بزرگان وارد کار شده‌اند و با این خانواده صحبت کرده‌اند که امیدواریم با خواست خداوند، خانواده مقتول رضایت بدهند.»
مهدی علی‌حسینی، فرنگی‌کار اندیمشکی در سال ۹۴ طبق حکم دادگاه متهم به قتل شد و پس از پنج سال حبس قرار بود، صبح دیروز حکم قصاص او در پی رضایت ندادن اولیای دم اجرا شود که فعلاً یک هفته به خانواده علی‌حسینی برای جلب رضایت فرصت داده شده است.
 
تغذیه کشتی‌گیران
 زیر ذره‌بین متخصصان
فدراسیون کشتی به منظور بررسی نحوه تغذیه ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی، انجام تست‌های تخصصی را در دستور کار قرار داده است.
در حالی که اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در حال برگزاری است و روند اجرای برنامه‌های آماده‌سازی ملی‌پوشان برای این پیکارها با جدیت آغاز شده، متولیان فدراسیون کشتی نیز اقدامات ویژه‌ای را برای بالا بردن سطح توان جسمی و روحی اردونشینان، تدوین و اجرایی کرده‌اند.
با توجه به حضور تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در بازی‌های المپیک و اهمیت بالای آماده‌سازی کشتی‌گیران، فدراسیون کشتی با استفاده از یک گروه متخصص، نحوه تغذیه ملی‌پوشان را رصد می‌کند. بدین ترتیب تست‌های اولیه از کشتی‌گیران به عمل می‌آید تا نیازهای بدنی آنها نسبت به مکمل‌های تغذیه‌ای و ویتامین‌ها مشخص شود و سپس طبق نتایج این تست‌ها، برنامه غذایی به ملی‌پوشان داده می‌شود. رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین و رقابت‌های قهرمانی آسیا در روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین سال آینده در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.
 
 

Page Generated in 0.0048 sec