printlogo


کد خبر: 222614تاریخ: 1399/10/21 00:00
صف 68 نفری پشت در فدراسیون بدهکار فوتبال ایران
یک مویز و پنج قلندر

 ثبت‌نام کاندیداهای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پست‌های مختلف از جمله ریاست، نواب رئیسی، نمایندگان هیأت‌های فوتبال استانی، نمایندگان باشگاه‌ها و کارشناسان از روز یکشنبه 14 دی‌ماه آغاز شد و شنبه 20 دی‌ماه به پایان رسید. در این شش روز کاری و یک روز تعطیل، ثبت‌‌نام نامزدها ابتدا به صورت اینترنتی انجام شد و سپس برای تکمیل مدارک، ثبت‌نام کنندگان در فدراسیون فوتبال حضور پیدا کردند.
در این یک هفته اما فدراسیون فوتبال شاهد اتفاقات جالبی بوده است. ثبت‌‌نام‌هایی که معادلات انتخاباتی را تا حدود زیادی تغییر داد و جذابیتی را به وجود آورد که کمتر کسی لااقل برای این دوره از انتخابات فدراسیون فوتبال پیش‌بینی‌اش را می‌کرد.
ورود علی کریمی و معرفی مهدی مهدوی‌کیا به عنوان نایب رئیس اولش، یکی از مهم‌ترین خبرهای دوره نام‌نویسی کاندیداها بوده است. بخصوص که دیروز(شنبه) فدراسیون فوتبال با اعلام این موضوع که حضور نامزدها برای ثبت‌نام الزامی است، حضور او با تردیدهایی همراه شد که با حضور مستمر علی کریمی به همراه هادی مهدوی‌کیا، برادر و وکیل مهدی، در محل فدراسیون فوتبال، این مشکل حل شد.
حضور کیومرث هاشمی و مصطفی آجرلو و یک روحانی که در سمت ریاست ثبت‌نام کرد و هیچ لیستی برای نواب رئیس‌اش ارائه نداد، از دیگر اتفاقات قابل توجه آخرین روز نام‌نویسی کاندیداها بود.
هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال متشکل از یک رئیس و سه نایب رئیس، دو عضو به نمایندگی از هیأت‌های فوتبال استانی، دو عضو به نمایندگی از مدیران‌عامل باشگاه‌ها و سه عضو به عنوان کارشناس خواهد بود. در این بخش فشرده‌ترین رقابت میان کارشناسان است که ظرفیت آنها در هیأت رئیسه محدود و ظرفیت حضور نامزدها، گسترده است. به همین دلیل بالغ بر 30 نفر در این بخش با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
در بخش هیأت‌های فوتبال استانی 9 نفر به شرح زیر ثبت‌نام کرده‌اند:
1- طهمورث حیدری، 2- حسین باجیوند، 3- امیرحسین محتشم، 4- فریدون اصفهانیان، 5- احسان اصولی، 6- جواد ششکلانی، 7- علی طاهری، 8- عباس صوفی
 
در بخش نماینده مدیران‌عامل باشگاه‌ها 10 نفر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت:
1- محمدرضا ساکت، 2- اکبر محمدی، 3- فرهاد حمیداوی، 4- محمد جواهری، 5- سعید نجاریان، 6- بهرام رضاییان، 7- احمد مددی، 8- مهرداد سراجی، 9- سعید عباسی، 10- جواد محمدی
 
اسامی نفراتی که به عنوان کارشناس برای 3 کرسی هیأت رئیسه ثبت‌نام کرده‌اند، به شرح زیر است:
1- میرشاد ماجدی، 2- سعید دقیقی، 3- منصور قنبرزاده، 4- دکتر امین نوروزی، 5- دکتر توحید سیف‌برقی، 6- علیرضا شهاب، 7- داود رفعتی، 8- احمدرضا براتی، 9- خداداد افشاریان، 10- محسن ترکی، 11- هوشنگ نصیرزاده، 12- سعید نحوی، 13- علیرضا کهوری، 14- حسن کامرانی‌فر، 15- صادق درودگر، 16- علیرضا رحیمی، 17- حسین شمس، 18- علی علیزاده، 19- نیما نکیسا، 20- هدایت ممبینی، 21- غلامحسین زمان‌آبادی، 22- حسین زرگر، 23- رسول فروغی، 24- بیت‌الله رضایی، 25- شهامت عباسی، 26- بهنام ابوالقاسم‌پور، 27- سعید فتاحی، 28- مسعود مرادی، 29- حمیدرضا مهرعلی، 30- غلامرضا جباری، 31- امین کریمیان، 32- علیرضا جنتی، 33- علیرضا ابراهیمی.
مدارک این نفرات باید به بررسی کمیته بدوی انتخابات مجمع برسد. طبق بند «ج» ماده 12 آیین‌نامه انتخابات فدراسیون فوتبال، کمیته بدوی انتخابات ظرف مدت 7 روز کاری باید به نامزدهایی که موفق به ارائه مدارک مورد نظر نشده‌اند، به صورت مکتوب اطلاع رسانی کند و سه روز اداری نیز برای تکمیل مدارک به آنها فرصت بدهند. سپس کمیته بدوی باید تا 21 روز پس از آخرین مهلت ثبت‌نام صلاحیت نامزدها را بررسی کرده و نتیجه را به این نفرات اعلام کند.
فرآیند بررسی صلاحیت نامزدها اینجا به اتمام نمی‌رسد و اگر صلاحیت کسی مورد تأیید نباشد، نامزدها می‌توانند اعتراض خود را به کمیته استیناف انتخابات اعلام کنند که در صورت قابل اعتراض بودن تصمیم کمیته بدوی، این کمیته به اعتراض‌ها رسیدگی خواهد کرد. درخواست استیناف باید در قبال دریافت رسید در مدت دو روز اداری بعد از دریافت رأی کمیته بدوی انتخابات به دبیرخانه مجمع تحویل داده شود. دبیرخانه نیز باید در سریع‌ترین زمان این درخواست را به کمیته استیناف ارجاع داده و پس از وصول استیناف، تا 5 روز کاری باید پاسخ به نامزدهای معترض اعلام شود.
تاکنون فقط در ثبت‌نام مهدی مهدوی‌کیا، نایب رئیس اول پیشنهادی علی کریمی مشکلی پیش آمده که به علت عدم حضور او در ایران، ثبت‌نام او دچار نقص بوده است.
آنطور که فدراسیون فوتبال می‌گوید، وکیل یا نماینده تام هم نمی‌تواند به جای نامزدهای انتخابات، امور اداری مربوط به نام‌نویسی نامزدها را انجام دهد. در نتیجه با توجه به حضور مهدوی‌کیا در آلمان، این نگرانی درباره او وجود دارد که تا پایان وقت اداری امروز (آخرین فرصت حضور در انتخابات) قادر به تکمیل مدارک خود نشود.
آنطور که از اطلاعیه فدراسیون فوتبال مشخص است، بیستم دی آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی در انتخابات است و پس از این کمیته بدوی به مدت هفت روز (۲۷ دی) فرصت دارد نسبت به نواقص موجود در مدارک داوطلبان به طور کتبی اطلاع رسانی کند و پس از این داوطلبان به مدت سه روز از ۲۹ دی تا پایان وقت اداری یکم بهمن فرصت دارند نواقص موجود در پرونده خود را برطرف کنند و پس از این کمیته بدوی برای آخرین بار بررسی مدارک را در دستور کار قرار می‌دهد و داوطلبانی که قادر به رفع ایرادها و کمبودهای پرونده نشوند، از ادامه فرآیند تأیید صلاحیت کنار می‌روند.
در اطلاعیه این فدراسیون برای برگزاری انتخابات آمده است: «حداکثر ۷ روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام (تا پایان روز 27/۱۰/99)، کمیته بدوی انتخابات باید به نامزدهایی که موفق به ارائه مدارک مورد نیاز نشده‌اند به صورت مکتوب اطلاع رسانی کند و۳ روز اداری دیگر برای تکمیل نقص مدارک (تا پایان وقت اداری 1/۱۱/99) به آنها فرصت دهد. در صورت تکمیل نشدن مدارک در این مهلت نامزدی ایشان کان لم یکن تلقی می‌شود.»
ضمن اینکه طبق ماده 9 آیین‌نامه انتخابات فدراسیون فوتبال، مدارک داوطلبان نامزدی در پست‌های ارکان انتخابی فدراسیون (از جمله نواب رئیس پیشنهادی) باید در مهلت مقرر شخصاً تحویل دبیرخانه مجمع شود. به این ترتیب و با توجه به بند «ج» ماده 12، مهدوی‌کیا این فرصت را خواهد داشت که سه روز پس از اعلام نقص مدارک، مدارک خود را تکمیل کرده تا مشکلش برای حضور در انتخابات حل شود. هرچند در حال حاضر، هادی مهدوی‌کیا، برادر او به عنوان نماینده قانونی و تام‌الاختیارش مراحل قانونی ثبت‌نام را انجام داده است.
با پایان ثبت‌نام نامزدها تا روز 10 اسفندماه، 50 روز فرصت باقی است تا نفراتی که تأیید صلاحیت می‌شوند، رقابت انتخاباتی خود را با ارائه برنامه با سایر نفرات پیش ببرند.

Page Generated in 0.0054 sec