printlogo


کد خبر: 222613تاریخ: 1399/10/21 00:00
مصاحبه

 عبدی: سه کتاب در زمینه فوتبال دارم
غیرمنتظره‌ترین کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال!
ستار عبدی و توضیحاتش برای اصلاح شرایط فدراسیون فوتبال را می‌توان یکی از جالب‌ترین اتفاقات امروز پیرامون ساختمان فدراسیون دانست.نامزد تصدی ریاست فدراسیون فوتبال که امروز خودش را به ساختمان فدراسیون فوتبال در سئول رساند، ستار عبدی‌پور بود که با لباس روحانی ثبت‌نام کرد و در راه بازگشت با درخواست خبرنگاران برای مصاحبه روبه‌رو شد.او در ابتدا اینطور خود را معرفی کرد: «از استان البرز. بنده ستار عبدی‌پور هستم و برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کردم.»این نامزد عجیب حضور در صندلی ریاست فدراسیون فوتبال سپس در پاسخ به این سؤال که آیا سابقه ورزشی هم دارد، گفت: «بله. سابقه هم دارم. دوره مربیگری هم رفته‌ام. اگر خداوند توفیق بدهد، بتوانیم در این زمینه خدمت کنیم.»از عبدی در رابطه با مهره‌های او برای حضور در پست نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم سؤال پرسیده شد و او البته اینطور پاسخ داد: «حالا ببینیم چه می‌شود.»او در پاسخ به این سؤال که چه سابقه ورزشی و مدیریتی در کارنامه‌اش وجود دارد، بیان کرد: «بله داریم. سابقه فرهنگی داریم. سابقه مدیریتی داریم. در استان البرز.»ستار عبدی که بی‌شک می‌توان او را عجیب‌ترین متقاضی صندلی مدیریت فوتبال ایران دانست، سپس در واکنش به این سؤال که آیا امضاهای لازم را برای حضور در انتخابات از اعضای مجمع گرفته، پاسخ مثبت داد.
 
 
ممبینی: طبق قوانین باید جریمه ویلموتس پرداخت شود!
اینکه پرونده شستا سروصدا کرده، درست نیست
هدایت ممبینی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون که برای دومین دوره متوالی در انتخابات شرکت کرده، درباره اینکه چرا برخلاف سال گذشته در سمت ریاست نامزد نشده است؟ گفت: «با توجه به شرایطی که پیش آمد، احساس می‌کنم که در دوره فعلی در سمت کارشناس شرکت کنم، مؤثر است.»
او در واکنش به اینکه در این انتخابات از کدام تیم برای تصاحب صندلی ریاست حمایت می‌کند؟ گفت: «از تیم فوتبال حمایت می‌کنم.»این عضو هیأت رئیسه در واکنش به اینکه گفته می‌شد اعضای هیأت رئیسه به علت تشکیل پرونده به علت اهمال‌ در عقد قرارداد ویلموتس از شرکت در انتخابات محروم هستند، اظهار کرد: «فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. او یک مربی بود که طبق قوانین فیفا باید جریمه‌اش پرداخت شود. به عنوان یک فوتبالی همیشه باید از فوتبال حمایت کنید. در کشورهای دیگر چقدر برای فوتبال هزینه می‌شود.»
ممبینی در پاسخ به این سؤال که هزینه کردن در فوتبال با اهمال کاری و جریمه هشت میلیون یورویی فدراسیون فوتبال به علت یک قرارداد غیراستاندارد متفاوت است، تأکید کرد: «اگر کسی اهمال کرده بگویند. همه می‌دانند قرارداد در بلژیک بسته شد و ما هم (اعضای هیأت رئیسه) هشت روز بعد قرارداد را امضا کردیم. قانون هرچه تشخیص دهد و کارشناسی کند، قبول داریم. اگر کسی اهمال کرد به جای یک دلار، باید ۱۰ دلار از او بگیریم. طبق قوانین، امضای رئیس فدراسیون در قرارداد معتبر است و امضای اعضای هیأت رئیسه اهمیتی ندارد. در هیچ جای دنیا هیأت رئیسه دنبال مربی نمی‌گردد.»او درباره بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز اظهار کرد: «در همه جای دنیا، دولت به فوتبال کمک می‌کند. اینکه فدراسیون فوتبال از یک شرکت دولتی برای جا‌به‌جایی پول کمک بگیرد و این همه سروصدا درست کند، درست نیست.»
 
 
اکبر محمدی: باید از بهترین برنامه‌ها حمایت کرد نه بهترین فرد
اکبر محمدی پس از ثبت نام برای حضور در انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «چالش‌های زیادی پیش روی مدیران بعدی فدراسیون است. فوتبال در ایران حالش خوب نیست. من به عنوان نماینده‌ای از باشگاه‌ها در هیأت رئیسه ثبت نام کردم. امیدوارم اهالی مجمع بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.»مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: «کسانی که انتخاب می‌شوند باید برنامه بدهند. البته به نظرم مجمع فدراسیون باید به بهترین برنامه رأی بدهد، نه بهترین فرد.»محمدی تأکید کرد: «فوتبال بدهی‌های زیادی دارد، به همین خاطر مدیران بعدی فدراسیون نیازمند منابع مالی قابل توجهی هستند. به نظرم تیم اقتصادی، سیاسی و فنی نیازمند مدیر بعدی است.»او درباره فسخ قرارداد حجت حق‌وردی با پیکان و احتمال حضور او در پرسپولیس یادآور شد: «او کاپیتان تیم ما بود و بابت زحماتی که کشید از او تشکر می‌کنم. در ابتدای فصل با رفتن او مخالفت شد اما هرچه جلوتر رفتیم با توجه به عملکرد تیم، از او کمتر استفاده شد. تا جایی که من می‌دانم مقصد بعدی او آذربایجان است و درباره حضورش در پرسپولیس چیزی نمی‌دانم.»
محمدی درباره جدایی مهدی شریفی و وحید شیخ ویسی گفت: «با هر دو نفر به توافق دوطرفه برای فسخ قرارداد رسیدیم.»
او در پایان راجع به شایعه حضور مهدی تارتار به عنوان جانشین یحیی گل‌محمدی در رأس کادر فنی پرسپولیس گفت: «او سرمربی پیکان است و با ما قرارداد دارد.»

Page Generated in 0.0058 sec