printlogo


کد خبر: 222597تاریخ: 1399/10/21 00:00
سرنوشت غریب یک بازی بزرگ آرزو؟
هما ن همیشگی!

سامان موحدی راد
 
دومین دربی بدون تماشاگر دوران کرونایی در انتظار فوتبال ایران است. بعد از آن رویارویی تابستانی در جام حذفی این دومین باریست که استقلال و پرسپولیس باید در ورزشگاه خالی آزادی به مصاف هم بروند تا یکی دیگر از بازی‌های لیگ بیستم ایران را رقم بزنند. روزگاری تصور اینکه بازی دربی بدون تماشاگر برگزار شود، غیرقابل باور بود ولی حالا این مسأله در حال تبدیل شدن به یک عادت است. آن هم در اوج دعواهای استقلال و پرسپولیس.
شاید هیچ دوره‌ای مثل پنج سال اخیر دعوای هواداران استقلال و پرسپولیس تا این حد رنگ و بوی فراتر از ورزشی به خود نگرفته باشد. آنها در این سال‌ها فراتر از فوتبال هر دو به ورطه بازی سیاست هم افتاده‌‎اند و هر کدام دیگری را به داشتن روابطی سیاسی متهم می‌کنند. آتش این خشم هم تا کنون فروکش نکرده است و در چند سال اخیر در دربی‌های مختلف به روی سکوها هم کشیده شده. حالا اما در اوج دوران این اختلاف نظرها انگار کلید خاموش ورزشگاه‌ها را زده باشند. یک دربی پرگل در سکوت محض سکوها برگزار شد و دربی دیگری هم در راه است که هنوز نمی‌دانیم چه سرنوشتی در پی خواهد داشت.
روی کاغذ استقلال با دو پیروزی پیاپی و عبور از بحران اول فصل انرژی و روحیه بالاتری دارد. خط آتش این این تیم در دو هفته اخیر به راه افتاده و مهاجم‌ها پای‌شان به گل باز شده است. شیخ دیاباته هم که بهترین مهاجم فصل گذشته بود در این فصل از مصدومیت‌های طولانی رهایی یافته و امکان بازی پیدا کرده که بهترین خبر برای تیم فکری است. مهم‎تر از عوامل درون زمین این محمود فکری است که در اولین دربی دوران مربیگری‌اش انگیزه زیادی برای پیروزی دارد. به ویژه اینکه تیم او در هفته‌های اول لیگ بسیار تحت فشار بوده و حالا او امیدوار است تا با گذر از این دوران و کسب سومین پیروزی پیاپی هم صدرنشینی را حفظ کند و هم اینکه جایگاه خود را به عنوان سرمربی استقلال تثبیت کند. چه اینکه بسیاری امتیازات هفته‌های اول تیم او را در ارتباط با بازی با تیم‌های نیمه دوم جدول دانسته‌اند و حالا او بعد از پیروزی برابر تیم صدرنشین گل‌گهر می‌خواهد یکی دیگر از تیم‌های مدعی لیگ را با پیروزی بدرقه کند.
در طرف مقابل اما گویا دومین فینال آسیایی برای پرسپولیسی‌ها چندان خوشایند نبود. آنها از روزی که به فینال رسیدند با بحران‌هایی مواجه شدند. محرومیت و از دست دادن ستاره‌ها موجب شد تا شروع لیگ چندان امیدوار کننده نباشد. بعد از فینال و شکست برابر اولسان هم آنها سه بازی پیاپی را با تساوی پشت سر گذاشتند تا هواداران با نگرانی منتظر دربی باشند. دربی روز دوشنبه که همه این هواداران نگران امیدوارند پرگل و زیبا باشد.
 

Page Generated in 0.0047 sec