printlogo


کد خبر: 222596تاریخ: 1399/10/21 00:00
در چنین روزی ۲۱ دی ۱۳۸۹
پیروزی ایران در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱

تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا را با برتری 2 بر یک برابر تیم ملی عراق پشت سر گذاشت تا 3 امتیاز حساس و شیرین را از آن خود کند. دیدار تیم‌های ایران و عراق از گروه چهارم جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه الریان قطر برگزار شد که ملی پوشان کشورمان به برتری 2 بر یک دست یافتند.
غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی برای ایران و یونس محمود برای تیم ملی عراق گلزنی کردند.
«روشن ایرماتوف» داور نامدار ازبکستانی قضاوت این دیدار را برعهده داشت.
افشین قطبی تیم ایران را با ترکیب سید‌مهدی رحمتی، محمد نصرتی، هادی عقیلی، سید‌جلال حسینی، احسان حاجی‌صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی، محمد غلامی و مسعود شجاعی روانه میدان کرد.
این دیدار با حملات عراقی‌ها آغاز شد به طوری که در دقیقه سوم سید‌مهدی رحمتی در فرصتی تک به تک ضربه یونس محمود را به خوبی دفع کرد.
در دقیقه 12 ارسال بازیکنان عراق از جناح چپ با اشتباه عجیب رحمتی مواجه شد تا عماد رضا توپ را با ضربه سر بر روی خط دروازه فرستاده و یونس محمود به راحتی دروازه خالی را باز کرد و عراق را پیش انداخت. در دقیقه 41 غلامرضا رضایی با پاس مناسب آندرانیک تیموریان در فرصتی تک به تک صاحب توپ شد و با ضربه‌ای دقیق کار را به تساوی کشاند تا نیمه نخست با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. در دقیقه 83 ایمان مبعلی از روی یک ضربه ایستگاهی و با استفاده از اشتباه دروازه‌بان حریف تیم ایران را پیش انداخت.
 

Page Generated in 0.0052 sec