printlogo


کد خبر: 222584تاریخ: 1399/10/21 00:00
مدیرروستا: امیدواریم پیکان همین روند خوب را ادامه بدهد
فوتبال نسبت به زمان ما ضعیف‌تر شده است
تا VAR نیاید مشکلات داوری‌مان کمتر نخواهد شد. درباره تنش‌ها هم سازمان لیگ باید برخورد جدی‌تری داشته باشد. چه ایرادی دارد در جریان بازی داور مسابقه در صورت لزوم ۲، ۳ نفر را از روی نیمکت اخراج کند؟ اما می‌بینیم معمولاً یا کارت زرد می‌دهند یا به اخراج یک نفر بسنده می‌کنند

گفت و گو
جعفر برزگر    
 
پیکان در سه بازی اخیرش هفت امتیاز به دست آورده و به نظر می‌رسد روند خوبی را در پی گرفته‌ است. اصغر مدیرروستا سرپرست تیم که خودش از بهترین مهاجمان فوتبال‌مان بوده، بر این باور است که از ابتدا به توانایی بازیکنان و کادرفنی اعتقاد داشته و این نتایج به دست آمده ماحصل تلاش تمام مجموعه پیکان است. البته او خوب می‌داند حفظ این آمادگی بسیار سخت خواهد بود. در روزهایی که اکثر تیم‌ها نسبت به عملکرد داوری‌ها معترض هستند او اعتقاد دارد نباید به داوران بتازند. البته مهاجم گلزن سال‌های نه چندان دور فوتبال‌مان مدعی است به لحاظ کیفی فوتبال ما نسبت به دوران خودش افت داشته است.
 
تیم پیکان از سه بازی اخیرش هفت امتیاز گرفته و در شرایط خوبی قرار دارد.
خدا را شکر همینطور است که شما می‌فرمایید و امیدوارم همین روند خوب را هم ادامه دهیم. البته با توجه به اینکه یکی، دو تیم بازی‌های کمتری انجام داده‌اند اما جایگاه تیمی مناسبی در جدول داریم. خوشبختانه تمام اعضای باشگاه نهایت تلاش‌شان را برای تداوم موفقیت‌ها انجام می‌دهند.
با توجه به تغییرات مدیریتی و فنی در ابتدای فصل این دغدغه را نداشتید که شاید در هفته‌های ابتدایی به مشکل بخورید؟
دغدغه که وجود داشت اما به توانایی‌های بازیکنان و کادرفنی اعتقاد داشتیم و با توکل به خدا وارد مسابقات شدیم. ما مطمئن بودیم شرایط‌مان هفته به هفته بهتر خواهد شد.
این هفته نساجی را شکست دادید اما آنها به شدت نسبت به عملکرد داور بازی معترض بودند.
ببینید داوران همیشه اشتباهات غیرعمد داشتند و این موضوع برای همه و همیشه هم وجود خواهد داشت. به نظرم در این میان همه تیم‌ها متضرر شده‌اند. تیم ما در بازی با ذوب‌آهن از اشتباهات داوری خیلی لطمه خورد. تا زمانی هم که VAR در فوتبال ما نباشد میزان این اشتباهات زیاد است. داوران جایزالخطا هستند و ما در بازی با نساجی هم ادعا داشتیم که داور به ضرر ما سوت زد و به اعتقادمان باید حداقل دو پنالتی به سودمان گرفته می‌شد و ما نیز از داوری ضرر کردیم.
پس به نظر شما باید چه کار کرد؟
به نظر من قبل از هر چیز نباید با رفتارها و صحبت‌هایمان به داوران بتازیم و شرایط را برای‌شان سخت کنیم. ما اگر قصد کمک داریم باید خویشتندار باشیم و بعد از دقیقه ۹۰ و سوت پایان بازی به سراغ برطرف کردن نقاط ضعف‌مان باشیم.
شاید الان چون برنده شده‌اید این حرف‌ها را می‌زنید؟
باور کنید اگر تیم ما هم جای نساجی بود، من همین حرف‌ها را می‌زدم اما این را هم بگویم که داوران باید با تمرکز بیشتر، ضریب اشتباهات‌شان را پایین بیاورند. به هر حال تمام تیم‌ها زحمت می‌کشند و بعضی وقت‌ها با یک سوت اشتباه تمام زحمات‌شان از بین می‌رود.
یک موضوع دیگر تنش روی نیمکت‌ها است، آن هم در شرایطی که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود.
با شما موافقم و این موضوع مهمی است. پیش از این می‌گفتند تنش‌ها از روی سکو به نیمکت می‌رسد اما الان مربیان بعضاً تحت فشار هستند و تیم حریف هم وقتی می‌بیند آنها خیلی به داور اعتراض می‌کنند خودشان هم به آن دامن می‌زنند. شما ببینید بعد از بازی‌ها کارشناسان داوری درباره یک صحنه خطا پس از چند مرتبه دیدن نظرات متفاوتی می‌دهند. پس همانطور که گفتم تا VAR نیاید مشکلات داوری‌مان کمتر نخواهد شد. درباره تنش‌ها هم سازمان لیگ باید برخورد جدی‌تری داشته باشد. چه ایرادی دارد در جریان بازی داور مسابقه در صورت لزوم ۲، ۳ نفر را از روی نیمکت اخراج کند؟ اما می‌بینیم معمولاً یا کارت زرد می‌دهند یا به اخراج یک نفر بسنده می‌کنند.
تمام تیم‌ها نسبت به برنامه مسابقات معترضند در حالی که در چند لیگ معتبر اروپایی هم شاهد این اتفاق هستیم.
من فکر نمی‌کنم به این شدت باشد. تعویق چند بازی و کم شدن فاصله مسابقات و استراحت تیم‌ها طبیعتاً اعتراض هم را به همراه داشته و انتظار می‌رود آقای سهیل مهدی و دوستان‌شان طوری برنامه‌ریزی کنند تا کمتر شاهد آن باشیم. به هر حال این کمترین خواسته تیم‌ها است.
هفته آینده با سپاهان بازی دارید.
سپاهان یکی از تیم‌های خوب و پرمهره لیگ است. آنها کم‌کم به همان تیمی تبدیل شده‌اند که ما در تمام سال‌های گذشته می‌شناختیم. خیلی باید حواس‌مان جمع باشد با وسواس بیشتر و با تمرکز بالا به میدان برویم. البته آنالیزورهای ما مثل همیشه کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و کادرفنی هم به بهترین شکل عملکرد تیم‌ها را رصد می‌کند. امیدوارم در اصفهان بتوانیم نقاط قوت‌شان را کنترل و از ضعف‌شان نهایت استفاده را ببریم و با نتیجه‌ای خوب به تهران برگردیم.
شما فوتبالیست دهه شصت هستید. به نظرتان چقدر فوتبال امروز با زمان شما فرق کرده است.
به نظر من فقط سرعت فوتبال ما زیاد شده اما در بقیه موارد از هر نظر ضعیف‌تر شده است. به لحاظ تکنیک، تاکتیک، دریبلینگ، شوتزنی خیلی با زمان گذشته فاصله دارد. وقتی بازیکن نمی‌تواند در این زمین‌های خوب نسبت به قبل توپ را کنترل کند، مشکل دارد.
 

Page Generated in 0.0059 sec