printlogo


کد خبر: 222579تاریخ: 1399/10/21 00:00
داوطلبان ریاست فدراسیون فوتبال به کانون‌های ارزیابی معرفی شوند

سعید فایقی
 
خداوند تبارک و تعالی بر عمر پربرکت مهندس هاشمی‌طبای فرزانه بیفزاید و عزت‌شان مستدام باد. ان‌شاءالله که در هر مصدری قرار می‌گرفتند برای همه امور آن اگر شاخص ارزیابی داشتند، برای بهبود آن اقدام می‌کردند و اگر معیاری برای اندازه‌گیری نداشتند نسبت به طراحی آن اقدام می‌کردند. طراحی و پیاده‌سازی و اجرای پایگاه‌های ورزش قهرمانی به این جهت صورت گرفت که برای پرورش استعدادها مکانی باشد و در آن مکان معیارهای اندازه‌گیری برای درجات و موقعیت‌های مختلف تعیین شده بود و شاخص‌های متعددی وجود داشت.
حتی قهرمانان ملی که انتخاب می‌شدند برای اعزام به مسابقات مختلف بایستی در آکادمی ملی المپیک مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند. در بعضی مواقع مقاومت‌های شدیدی در مقابل ارزیابی وجود داشت. قهرمانان بزرگوار علی‌الخصوص در رشته‌های انفرادی و مخصوصاً رشته‌های رکوردی اعتراض می‌کردند که چرا باید وقتی مسابقات انتخابی را با موفقیت گذرانده‌اند یا رکورد ورودی را کسب کرده‌اند، دوباره در معرض تست‌های متعدد قرار گیرند و به اصطلاح در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره قبولی اخذ کنند. به تدریج وقتی نتایج تست‌ها را مشاهده کردند و به نقاط ضعف خود پی بردند و برنامه بهبود نقاط قابل بهبود خود را اخذ و به سطوح بالاتری ارتقا پیدا کردند، مقاومت‌ها شکسته شد و یخ‌ها آب شد.
به همین منوال که شاخص‌ برای ارزیابی قهرمانان طراحی شده بود، برای قرار گرفتن در مدارج مختلف مدیریتی هم معیارهایی وجود داشت و عزیز داوطلب قبل از صدور حکم مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و حتی نقاط قوت و نقاط قابل بهبود کاندیدا مشخص می‌شد و برنامه آموزشی برای نامبرده تدوین می‌شد و به مرکز آموزش برای طی دوره‌های تدارک دیده شده، در برنامه آموزشی معرفی می‌گردید. برای مثال جمع‌بندی آزمون یکی از عزیزان برای ریاست فدراسیون خدمت‌تان تقدیم می‌گردد: «در مجموع و براساس نتایج ارزیابی آقای ...  با ذهنی تحلیل‌گر و نگاهی به آینده و رویکردهای تحولی دارای تفکر انتقادی، هدفمند، اصول‌گرا، اخلاق‌مدار، یادگیرنده، متواضع و محترم توصیف شده‌اند. در طراحی چشم‌انداز خوبند اما در تبدیل آن به چشم‌انداز مشترک نیازمند تقویت و بهبود دیده شده‌اند. برای یادگیری متواضع و مشتاق و پیگیر هستند. در مدیریت و عبور از موانع نیازمند تقویت مهارت‌های رهبری و کسب تجربه‌اندوزی بیشتری توصیف شده‌اند. نقاط قوت ایشان بینش تجاری، آینده‌نگری و نقاط قابل بهبود مهارت‌های رهبری و نفوذ و متقاعدسازی.»  این عزیز حکم ریاست فدراسیون را دریافت کردند. متأسفانه عمر مدیریتی ما هم سرآمد و چندی بعد ایشان هم کنار گذاشته شدند. البته در حال حاضر نیاز نیست که خود وزارت ورزش و جوانان بنشیند و شاخص تعیین کند. زمان ما کانون‌های ارزیابی وجود نداشت. امروز کانون‌های متعددی وجود دارند و برای شروع کار فدراسیون محترم فوتبال داوطلبان ریاست را به یکی از کانون‌های ارزیابی معرفی نمایند و از میان داوطلبان بهترین آنها در ارزیابی مشخص خواهد شد. ان‌شاءالله در مرقومه بعدی خدمت‌تان عرضه می‌گردد.
 

Page Generated in 0.0050 sec