printlogo


کد خبر: 222553تاریخ: 1399/10/21 00:00
رضا دهدار: باید در فینال لیگ با وزنه‌برداران 102 کیلویی رقابت کنم
برخواه قول داد به تیم ملی دعوتم کند

رضا عباسپور     @rez7462

 رضا دهدار تنها ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی 2019 تایلند بود که موفق شد در شرایط بدی که تیم ایران در این رقابت‌ها از نظر مدالی داشت، در نبود ستاره بزرگی مثل سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم در حالی ‌که اولین حضور جهانی خود را در رده بزرگسالان تجربه می‌کرد، بدرخشد و با کسب مدال ارزشمند طلا، رکوردی قابل توجه برای خود و تیم ملی وزنه‌برداری ایران ثبت کند. او به نوعی منجی تیم از هم گسیخته وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی 2019 تایلند بود. با وجود این موفقیت او مدتی است به تیم ملی دعوت نمی‌شود که ایران ورزشی چند روز قبل به دلایل این اتفاق پرداخت و نوشت که دلخوری سرمربی تیم ملی به خاطر یک انتقاد باعث این موضوع شده؛ اگرچه مسئولان تیم نظر دیگری داشتند. به هر حال با گذشت چند روز از این مطلب رضا دهدار حرف‌های جالبی می‌زند و می‌گوید که سرمربی تیم ملی با او صحبت کرده و قرار شده اگر در فینال لیگ رکورد خوبی بزند، به اردوی تیم ملی دعوت ‌شود. به بهانه اتفاق‌هایی که اخیراً برای رضا دهدار افتاده، با این ملی‌پوش وزنه‌برداری همکلام می‌شویم و حرف‌هایش را می‌شنویم.
 
بعد از فجر کاپ درد کتف و زانو امانم را بریده بود
ملی‌پوش 96 کیلویی طلایی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی 2019 تایلند در خصوص اینکه بعد از فجرکاپ رشت چه اتفاقی برای او رخ داد که دیگر نامش در اردوهای تیم ملی به چشم نمی‌خورد، می‌گوید: «خودتان در فجر کاپ رشت حضور داشتید و از نزدیک شاهد همه چیز بودید. من اصلاً وضعیت بدنی خوبی نداشتم و درد کتف و زانوی آسیب‌دیده‌ام نمی‌گذاشت که به خوبی بتوانم تمرینات ایده‌آلی برای وزنه زدن در رقابت‌های بین‌المللی فجرکاپ داشته باشم. بعد از مسابقات جهانی این آسیب‌دیدگی‌های کهنه به سراغم آمد چون فشار زیادی را قبل و در زمان برگزاری مسابقات جهانی تحمل کرده بودم تا با مدال جهانی به ایران برگردم که این اتفاق خوب هم برایم رقم خورد اما بعد از بازگشت به ایران اصلاً وضعیت بدنی خوبی برای وزنه زدن در فجرکاپ رشت نداشتم. با تمام این تفاسیر روی حرف سرمربی تیم ملی حرف نیاوردم و با درد زیادی که در بدنم احساس می‌کردم بعد از یکی دو هفته تمرین حاضر شدم در رشت روی تخته بروم. یادتان هست در یکضرب هم شرایط بدی نداشتم، ولی در دوضرب چون فشار زیادی روی کتف و زانویم وارد شد، نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم و با ناکامی در این حرکت از گردونه مسابقات اوت کردم و حذف شدم. بعد هم که با خود شما صحبت کردم و وضعیتم را تشریح کردم. همه حتی خود کادرفنی هم شاهد بودند که اصلاً وضعیت کتف و زانویم خوب نبود و مجبور بودم برای درمان دردم مدتی تمرین را کنار بگذارم و روی مداوای دردهایم تمرکز کنم.»
دهدار ادامه می‌دهد: «به همین دلیل، با هماهنگی کادرفنی به زادگاهم برگشتم و همانجا در خوزستان پروسه درمانی‌ام را شروع کردم. البته توقع داشتم به عنوان وزنه‌برداری که با تحمل این دردها در مسابقات جهانی، مدال طلا برای ورزش ایران و مجموعه وزنه‌برداری کسب کرد توجه بیشتری شود که این اتفاق رخ نداد! من هم حرف یا گلایه‌ای از این بی‌توجهی نداشتم. دقیقاً بیش از 6 ماه درگیر پروسه درمانی‌ام بودم و با بدبختی توانستم دوباره خودم را روپا و سرحال کنم تا بتوانم زیر وزنه فشار زیاد را تحمل کنم. ولی در شرایطی که منتظر دعوت کادرفنی به اردو بودم خبری نشد که نشد. بازهم من گلایه نکردم چون گفتم آنها صلاح کار را بهتر می‌دانند.»
 
شرط حضورم در اردو رقابت با 102 کیلویی‌ها است!
قهرمان طلایی وزنه‌برداری جهان که در دسته 96 کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای جهان شده و مدت‌ها است در این دسته وزنی روی تخته می‌رود، تأکید دارد که گویا شرط دعوت شدنش به اردوی تیم ملی، رقابت او درفینال لیگ با وزنه‌برداران ملی‌پوش 102 کیلویی است: «من یکی دو روز پیش با آقای برخواه سرمربی تیم ملی در مورد حضورم در اردو و همینطور وضعیت تمرینی‌ام صحبت کردم. آقای برخواه قول دادند اگر شرایطم خوب باشد و بتوانم در فینال لیگ در رقابت با وزنه‌برداران 102 کیلویی رکورد خوبی بزنم به اردو دعوت ‌شوم. البته وزن تخصصی‌ام همین وزن 96 کیلوگرم است اما به خاطر این شرط باید در فینال لیگ برای حضور در اردو با وزنه‌برداران 102 کیلویی رقابت کنم. من هم پذیرفتم و به امید خدا برای حضور در فینال لیگ آماده می‌شوم تا بتوانم با عملکردم کادرفنی را برای دعوتم به تیم ملی راضی کنم.»

Page Generated in 0.0048 sec