printlogo


کد خبر: 222397تاریخ: 1399/10/18 00:00
خبر

لیگ برتر بسکتبال زنان
جدال مدعیان در صدر
لیگ برتر بسکتبال زنان امروز و فردا در تهران برگزار می‌شود و مدعیان برای تصاحب صدر جدول به رقابت می‌پردازند.
هفته یازدهم و دوازدهم لیگ برتر بسکتبال زنان روزهای پنجشنبه (امروز) و جمعه با برگزاری ۶ دیدار پیگیری خواهد شد و در مهم‌ترین دیدار هفته نارسینا صدرنشین جدول گروه A به مصاف گروه بهمن مدافع عنوان قهرمانی خواهد رفت.
روز جمعه هم یک بازی مهم انجام خواهد شد که تیم‌های نامی‌نو و مهرام مقابل هم قرار می‌گیرند. مهرام در دور برگشت لیگ برتر هم بازیکن و هم مربی خارجی جذب کرده است و به دنبال جبران دو باخت غیر منتظره خود در هفته‌های گذشته است.
 
برنامه کامل هفته یازدهم و دوازدهم:
پنجشنبه:
گاز تهران- پاز تهران، ساعت ۱۰
نامی‌نو - سینام مشهد، ساعت ۱۳
گروه بهمن- نارسینا، ساعت ۱۶
جمعه:
نامی‌نو - مهرام، ساعت ۱۰
گروه بهمن - پاز تهران، ساعت ۱۳
نارسینا - سینام مشهد، ساعت ۱۶
در جدول رده‌بندی مهرام با ۲ بازی بیشتر و با ۱۶ امتیاز صدرنشین است. نارسینا تنها تیم این گروه است که بدون باخت لیگ را پیگیری می‌کند.
 
 
سه‌گانه اعتراضی کوهیان به داوری
هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر بسکتبال در حالی طی روزهای اخیر به پایان رسید که موج اعتراض‌ها شدت پیدا کرده. در این میان فرزاد کوهیان برای چندمین بار پیاپی به سوت‌های داوران و تصمیمات آنها معترض شده و پس از باخت، داوران را مسبب این اتفاق می‌داند.
کوهیان که در رقابت با مس کرمان و شیمیدر هم به داوران معترض شده بود، پس از باخت به مهرام هم عنوان کرد که داوران نگذاشتند دو تیم نتیجه بازی را مشخص کنند و سوت‌های اشتباه‌شان در نتیجه بازی تاثیرگذار بود.
 
 
درخشش میلاد در روزهای کم فروغ لژیونرها
عبادی‌پور بهترین اسپکر لیگ قهرمانان اروپا
دریافت‌کننده ایرانی تیم والیبال اسکرا بلچاتوف لهستان، در صدر جدول بهترین اسپکرهای لیگ قهرمانان والیبال اروپا قرار گرفت.
فدراسیون والیبال اروپا (CEV) در حساب توئیتری خود، به معرفی بهترین‌های رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ در پست‌های مختلف از جمله دریافت‌کننده، اسپکر، دفاع وسط، لیبرو و پاسور پرداخته است که ستاره ایرانی تیم اسکرا نیز در جمع این ستاره‌ها قرار دارد.
طبق اعلام فدراسیون اروپا، میلاد عبادی‌پور دریافت‌کننده تیم ملی والیبال ایران و تیم اسکرا بلچاتوف لهستان، با آمار 8/67 درصد موفقیت در حمله (اسپک) بالاتر از ستاره‌هایی چون «ریکاردو لوکارلی»، رده نخست بهترین اسپکرهای این مسابقات را به خود اختصاص داده است.
طبق رده‌بندی اعلام شده بعد از ستاره ایرانی تیم اسکرا، ایگور گروبلنی با 6/63 درصد موفقیت در رده دوم، لوکاس کاژمارک با 1/58 درصد موفقیت در جایگاه سوم، دوشان پتکوویچ با 6/57 درصد موفقیت در مکان چهارم و نهایتاً ریکاردو لوکارلی هم با 5/54 درصد موفقیت در رتبه پنجم قرار دارند.
عبادی‌پور طی هفته‌های گذشته در لیگ لهستان هم آمار و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و یکی از بهترین‌های تیمش بود. او در یکی دو بازی اخیر تیمش هم بهترین بازیکن میدان شد تا یکی از بهترین‌های لیگ لهستان باشد.
 
 
جلسه سرنوشت‌ساز برای ملی‌پوش روئینگ
فدراسیون پزشکی ورزشی قرار است دوشنبه هفته آینده در مورد ملی‌پوش روئینگ تعیین تکلیف کند.
گفته می‌شود این دختر ملی‌پوش در اثر استفاده از یک دارو که برای بیماری خود استفاده کرده بود، دچار مشکل شده و امکان مثبت اعلام شدن تست دوپینگ او وجود دارد. مأموران نادو مهر ماه از پاروزنان تست دوپینگ گرفتند که این ملی‌پوش در زمان انجام تست داروی مصرفی خود را به مأموران  وادا ارائه کرده بوده اما در سایتی که ورزشکاران باید اطلاعات خود را به‌روز کنند، ثبت نکرده بوده که چه دارویی مصرف می‌کند.
فدراسیون قایقرانی با ارائه مدارک پزشکی تلاش کرد که مانع محرومیت او شود. قرار است دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای‌ در فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شود و وضعیت او مشخص شود. این ملی‌پوش به دنبال کسب سهمیه المپیک است. علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون در این باره گفت: «مستندات نشان‌دهنده این است که این اتفاق نادانسته صورت گرفته و جزو موارد نیروزا نبوده است. امیدوارم حل و فصل شود و مشکلی پیش نیاید.»
 

Page Generated in 0.0059 sec