printlogo


کد خبر: 222394تاریخ: 1399/10/18 00:00
عباس‌زاده، خرید منصوریان و عصای دست شجاعی
تراکتور گلزنش را پیدا کرده؟

سمیرا شیرمردی  

روز ۲۴ آبان بود که خبر رسید محمد عباس‌زاده با تراکتور قرارداد بست. این قرارداد حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشت و باعث شد خیلی‌ها قبل از اینکه عملکرد او را ببینند، به انتقاد از علیرضا منصوریان بپردازند. شاید دلیل این انتقادها هم به مصدومیت طولانی‌مدت عباس‌زاده برمی‌گشت. این مهاجم باتجربه، فصل گذشته کارش را با نساجی شروع کرده بود و در حالی که انتظار می‌رفت به این تیم مازندرانی کمک کند، ناگهان مصدوم شد و مدت زیادی از تیم دور ماند. این مصدومیت طولانی‌مدت که تا پایان فصل هم ادامه داشت، باعث شد کادرفنی نساجی، محمد عباس‌زاده را برای فصل بیستم نخواهد و به راحتی از کنار اسم او بگذرد. با این شرایط، خیلی‌ها فکر می‌کردند فوتبال عباس‌زاده تمام شده است و دیگر کارآیی ندارد و به همین دلیل ظاهراً تیمی به سراغ عباس‌زاده نرفت چون فصل بیستم شروع شده بود و با وجود اینکه یک هفته از آن گذشته بود اما این مهاجم بدون تیم ماند.
 در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کردند عباس‌زاده به لیگ یک برود، اما علیرضا منصوریان، سرمربی وقت تراکتور، از او درخواست کرد به این تیم تبریزی ملحق شود. انگار منصوریان از انگیزه بالای عباس‌زاده برای بازگشت به اوج خبر داشت و می‌دانست این مهاجم باتجربه می‌تواند به تیمش کمک کند اما بقیه چنین تصوری نداشتند. رقابت‌ها ادامه پیدا کرد اما علیرضا منصوریان به خاطر اینکه عباس‌زاده دیر به تیم ملحق شده بود، کمتر از او استفاده می‌کرد. در بازی هفته دوم مقابل نساجی که با نتیجه یک- یک تمام شد، محمد عباس‌زاده از دقیقه ۸۷ به میدان رفت. در هفته سوم و در بازی مقابل سپاهان که تراکتور دقیقه ۲۸ از حریف عقب افتاده بود، این مهاجم باتجربه از دقیقه ۸۰ وارد میدان شد اما نتوانست کاری انجام دهد و تیمش بازنده میدان لقب گرفت. در هفته چهارم، شرایط فرق کرد. در این هفته که تراکتور مقابل مس رفسنجان به میدان رفته بود تا دقایق پایانی نتوانست کاری از پیش ببرد. 
همین مسأله باعث شد منصوریان دست به تغییر بزند و در دقیقه ۷۰ محمد عباس‌زاده را به میدان بفرستد. چند دقیقه‌ای از حضور این مهاجم در زمین نگذشته بود که تراکتور توانست به گل برسد. در واقع محمد عباس‌زاده با گلی که در دقیقه ۸۶ زد موفق شد ۳ امتیاز ارزشمند برای تراکتور به دست بیاورد. با این گل، امیدها به این مهاجم بیشتر شد و خیلی‌ها تصور می‌کردند منصوریان از او بیشتر در ترکیب تیم استفاده کند اما در بازی هفته پنجم که حساسیت زیادی هم برای منصوریان داشت، باز هم محمد عباس‌زاده نیمکت‌نشین بود و در دقیقه ۶۰ به میدان رفت که نتوانست در آن ۳۰ دقیقه کاری انجام دهد و در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. نتیجه‌ای که پایانی هم برای سرمربیگری علیرضا منصوریان در تراکتور بود. با رفتن منصوریان، هدایت تراکتور به صورت موقت به مسعود شجاعی سپرده شد. شجاعی ظاهراً شناخت بهتری از محمد عباس‌زاده داشت و از همان هفته ششم، این بازیکن را در ترکیب ثابت به میدان فرستاد. عباس‌زاده در بازی مقابل ماشین‌سازی گل نزد اما موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد. روند خوب این بازیکن ادامه داشت که در بازی با پیکان توانست گل سوم تراکتور را بزند تا تیمش با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. او در بازی هفته هشتم مقابل صنعت‌نفت آبادان هم عملکرد خوبی داشت و در حالی که تیمش عقب بود، بازی را در دقیقه ۴۷ به تساوی کشاند اما اشتباه هادی محمدی در دفع توپ باعث شد یک گل به خودی رقم بخورد و تراکتور بازنده شود. 
در بازی مقابل شهرخودرو هم محمد عباس‌زاده یکی از بهترین‌های میدان بود و اگر درخشش سعید جلالی‌راد نبود بدون شک باز هم می‌توانست گل بزند اما موفق نشد. در هفته دهم اما شرایط فرق کرد. محمد عباس‌زاده این بار با انگیزه بالایی به میدان رفت و خیلی زود توانست دروازه ذوب‌آهن را باز کند. او خیلی با انگیزه و پرتلاش ظاهر شد و حتی وقتی ذوب‌آهن توانست گل تساوی را بزند، دست از تلاش برنداشت و ۳ دقیقه بعد یک گل دیگر زد تا تیمش برنده میدان باشد. البته عباس‌زاده باز هم موقعیت‌های خوب دیگری هم داشت که می‌توانست گل کند اما درخشش گردان مانع شد. در هر صورت، محمد عباس‌زاده که با نظر علیرضا منصوریان به تراکتور رفت، حالا و در روزهایی که منصوریان سرمربی نیست به خوبی می‌درخشد و به این تیم کمک می‌کند. این مسأله نشان می‌دهد شاید باید به منصوریان فرصت بیشتری داده می‌شد تا از بازیکنانی که به خدمت گرفته بود بهتر و بیشتر استفاده می‌کرد تا تیم نتایج درخشانی می‌گرفت. شاید هم باید گفت منصوریان نتوانست از بازیکنانش آنطور که باید استفاده کند تا مسعود شجاعی به بهترین شکل به آنها اعتماد کند و از درخشش این بازیکنان بهره ببرد.
 
 
عباس‌زاده مثل آنتونی استوکس
محمد عباس‌زاده در زمره مهاجمانی است که در منطقه یک سوم دفاعی حریف کم می‌دود اما اگر تیم مهاجم در منطقه یک سوم دفاعی حریف به خصوص در محوطه جریمه او را صاحب توپ کند، به خوبی توپ را وارد دروازه حریف می‌کند. اینطور می‌شود گفت محمد عباس‌زاده هم چارچوب دروازه را خوب می‌شناسد و هم خوب ضربه می‌زند و از همه مهم‌تر جایگیری او بدون نقص است. در ادامه اگر مصدومیتی به سراغ این مهاجم نیاید باز هم گل‌های خود را برای تراکتور تکرار خواهد کرد و آنتونی استوکس جدیدی برای قرمزپوشان تبریزی باشد.
 

Page Generated in 0.0056 sec