printlogo


کد خبر: 222393تاریخ: 1399/10/18 00:00
کریس بهترین مهاجم فعلی و رونالدوی برزیلی بهترین مهاجم تاریخ است
شیمبا:خوشحالم رکورد دست برزیلی‌هاست
در حال حاضر فکر می‌کنم کریس رونالدو بهترین مهاجم دنیاست اما در مجموع من رونالدوی برزیلی را بهترین مهاجم تاریخ جهان می‌دانم. مهاجمی که روی دست او در امر گلزنی و مهارت‌های فردی در خط حمله نیامده است

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا گلزن برزیلی فولاد با گلی که در بازی تیمش مقابل مس رفسنجان به ثمر رساند، رکورد گلزنی هموطنش را در ایران شکست و با ۸۳ گل، خودش را به عنوان گلزن خارجی تاریخ فوتبال لیگ ایران مطرح کرد. پیش از این لوسیانو ادینیو دیگر گلزن برزیلی سابق تیم مس کرمان و تراکتور که در چند تیم دیگر ایرانی هم سابقه بازی داشت با ۸۲ گل، رکورد بیشترین گل زده را به عنوان یک مهاجم خارجی در فوتبال ایران در اختیار داشت. به بهانه شکستن رکورد ادینیو، با لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد گفت‌وگویی داشتیم.
 
از بازی‌تان مقابل مس رفسنجان شروع کنیم که در اهواز به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسیدید!
تیم ما بازی خوبی را ارائه داد و به لحاظ مالکیت و در اختیار داشتن توپ و میدان، بازی بیشتر در اختیار ما بود. چندین فرصت خوب داشتیم که آنها را از دست دادیم و متأسفانه فکر می‌کنم فوتبال روی بد خودش را به ما نشان داد چون روی یک صحنه غافلگیر شدیم و در روزی که مستحق برد بودیم، به جای برد در خانه فقط یک امتیاز را گرفتیم.
خودت اما گل زدی و قاعدتاً باید از عملکردت راضی باشی!
گلزنی وظیفه یک مهاجم است و من هم اگر گل زدم فقط وظیفه‌ام را انجام دادم و کار خاصی نکردم. گل زدن همیشه حس خوبی دارد اما قطعاً گل زدن زمانی برایم شیرین‌تر می‌شود که با برد تیمم همراه شود.
و البته رکورد ادینیو، هموطنت را هم از او گرفتی و گلزن‌ترین مهاجم خارجی لیگ ایران شدی.
ادینیو واقعاً گلزن خوب و بزرگی بود که مدت زیادی درخشید و در هر تیمی که بود موفق عمل می‌کرد اما در مورد خودم باید بگویم خوشحالم در بین گلزنان خارجی، رکورد گلزنی بین فوتبالیست‌های برزیلی دست به دست می‌شود و این افتخاری خوب و ارزشمند برای ما است چون به نوعی ما پرچمدار فوتبال کشورمان برزیل در فوتبال ایران هستیم و خوشحالم وظایف‌مان را به خوبی انجام داده‌ایم.
این را فراموش کردیم، بپرسیم که گل بسیار زیبایی به مس رفسنجان زدی چگونه به آن زیبایی گل زدی؟!
بالاخره سال‌هاست که در پست مهاجم بازی می‌کنم فقط یک نگاه کوچک به دروازه حریف کردم و شوتم را روانه دروازه تیم مس رفسنجان ساختم و از تجربه‌ام یکجورهایی بیشترین کمک را گرفتم.
فولاد امسال چه جایگاهی را کسب می‌کند؟
کادر فنی بسیار خوب و کاربلدی داریم. مدیریت هم واقعاً از کادر و بازیکنان تیم بهترین حمایت را می‌کند. به همین دلیل ما بازیکنان سعی می‌کنیم، بهترین نتایج را برای تیم بزرگ فولاد و هواداران دوست‌داشتنی‌اش رقم بزنیم و در این شرایط سخت آنها را خوشحال کنیم.
در بین گلزنان فعلی چه مهاجمی را الگو قرار داده‌ای و در مجموع کدام مهاجم را بیشتر از بقیه مهاجمان قبول داری؟
در حال حاضر فکر می‌کنم کریس رونالدو بهترین مهاجم دنیاست اما در مجموع من رونالدوی برزیلی را بهترین مهاجم تاریخ جهان می‌دانم. مهاجمی که روی دست او در امر گلزنی و مهارت‌های فردی در خط حمله نیامده است.
 

Page Generated in 0.0052 sec