printlogo


کد خبر: 222350تاریخ: 1399/10/17 00:00
‌موحد: گفتم در حضور تختی پرچم را نمی‌گیرم

ماجرای گرفتن پرچم از غلامرضا تختی که به هدف تخریب چهره او در آن زمان انجام شده بود، ظاهراً نه تنها مسئولان وقت را به هدفشان نمی‌رساند، بلکه باعث محبوبیت تختی در بین هم‌تیمی‌هایش هم می‌شود. 
عبدالله موحد که در المپیک 1964 همانند تختی نتوانست به موفقیت برسد، درباره گرفته شدن پرچم از بزرگ ورزش ایران در آن زمان گفت، در شأن تختی نبود که به آن شکل با او برخورد شد: «رفتار زشت و زننده‌ای بود. حالا تصمیم سیاسی بود یا هر موضوع دیگری اما نباید آن کار را با تختی می‌کردند. تیم را به هم ریختند و همین هم باعث شد تا کاروان ایران بازی‌ها را در حالی شروع کند که اصلاً شرایط روحی خوبی نداشت.» 
او در پاسخ به اینکه چرا پرچم به رئیس فدراسیون شنا رسید، ادامه داد: «بعید بود ‌شخص‌ دیگری قبول کند. همه کارو‌ان از تختی حمایت کردند. به خود من هم گفتند اما قبول‌ نکردم. کار زشتی بود؛ تختی شخصیتی بود که همه مردم دوستش داشتند. به خاطر همین هم وقتی پرچم را از تختی گرفتند و به من پیشنهاد دادند قبول نکردم و گفتم که در حضور تختی من پرچمداری کاروان را قبول‌ نمی‌کنم. بعد پرچم را دادند‌ به کسی که از مسئولان فدراسیون شنا بود.» عبدالله موحد درباره اینکه چرا با تختی این رفتار انجام شد؟ گفت: «واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داده بود اما تختی از کشتی فاصله گرفته بود و قرار هم نبود که در توکیو حضور داشته باشد اما به هر شکل آمد ولی رفتار خوبی با او نشد. تختی چهره ویژه‌ای بود، بخصوص که‌ در سه المپیک قبلی به فینال رسیده بود و با یک طلا و دو نقره نشان داده بود، می‌تواند به مدال چهارم هم برسد اما چنین نشد.»
 

Page Generated in 0.0060 sec