printlogo


کد خبر: 222344تاریخ: 1399/10/17 00:00
حداکثر روحیه در آستانه دربی
تفنگداران به‌ خط شدند

میعاد نیک
 
آبی‌ها در تقابل با آلومینیوم برای نخستین بار در لیگ بیستم توانستند طراحی حملات دامنه‌دار خود را از تمامی نواحی زمین انجام دهند که تأکید بر این موضوع طی 90 دقیقه باعث شد تا 2 بار دروازه شاگردان رسول خطیبی فرو بریزد. گرچه نمایش افتان و خیزان شاگردان محمود فکری هرگز خالی از اشتباه نبود و جا ماندن‌های دائمی مدافعین تیم استقلال روی ضدحملات پارتیزانی اراکی‌ها حداقل 2 بار رشید مظاهری را به دردسرهایی جدی دچار کرد اما مثبت‌ترین نکته حائز اهمیت این مسابقه به شکسته شدن طلسم گلزنی مهاجمان استقلال بازمی‌گشت. آبی‌ها که برای گلزنی و حتی ساختن موقعیت گل در 8 بازی اخیر همیشه دچار مشکلات عدیده‌ای بودند و جور ناتوانی پیکان هجومی استقلال ناچاراً بر گردن مدافعین و هافبک‌ها وبال می‌شد، در یک دیدار نه‌ چندان دشوار روحیه تیمی و تعریف وظایف خود را بازیافتند تا امیرارسلان مطهری و مهدی قایدی پس از مدت‌ها به‌ شکل همزمان دروازه رقیب را باز کنند و در آستانه دربی پایتخت نوید روزهای روشن و یک نمایش خوب را به سرمربی‌شان بدهند.
سبک جدید بازی استقلالی‌ها و تلاش آبی‌پوشان برای استیلا بر تمام فضاها و همچنین در اختیار گرفتن نبض بازی با گردش توپ باعث شد تا دست بازیکنان کناری و مرکزی برای طراحی حملات مختلف بازتر باشد و این تنوع تاکتیکی استقلال را به 2 گل متفاوت برساند. یک گل در نیمه اول توسط مطهری و یک گل در نیمه دوم توسط قایدی در کنار رفلکس‌‎های نجاتبخش مظاهری برای رساندن روحیه اردوگاه آبی به حداکثر ظرفیت ممکن کافی به‌نظر می‌رسید، کما اینکه شیخ دیاباته هم پس از مدت‌ها پایش به دویدن باز شد تا فکری این مالیایی گلزن را هم برای دربی در اختیار داشته باشد.
بازگشت مهاجمان استقلال به روزهای آرمانی می‌تواند بهترین خبر برای کادرفنی آبی‌ها در آستانه مهم‌ترین تقابل فصل‌شان باشد. فکری با آزمودن 20 دقیقه‌ای ترکیب 3-3-4 برای شهرآورد دوشنبه هفته آتی خط‌ و نشان‌هایش را کشید تا آینده‌اش به نتیجه یک تقابل سنتی گره بخورد.
 

Page Generated in 0.0050 sec