printlogo


کد خبر: 222342تاریخ: 1399/10/17 00:00
یک کشف قدیمی
بازگشت استقلال به ویژگی‌های پیشین

مازیار گیلکان
 
استقلال حالا دوباره می‌داند که دل بستن به زوج مهدی قایدی و شیخ دیاباته می‌تواند چقدر در موفقیت تیم نقش داشته باشد، حالا دوباره می‌داند که ارسلان مطهری چقدر به این قدرت اضافه می‌کند. این نکته‌های بدیهی، پیام‌های واضح بازی استقلال مقابل آلومینیوم بودند اما تمام اینها نکات تازه‌ای نیست که استقلال به کشف آن رسیده باشد. در تمام دوران مربیگری آندره‌آ استراماچونی و فرهاد مجیدی، این ترکیب برای استقلال درخشید.
استراماچونی و بعد فرهاد مجیدی در شکل‌گیری این خط حمله نقش مهمی داشتند و به همین دلیل و چندین و چند دلیل مشابه، محمود فکری را در موقعیتی ایده‌آل سرمربی استقلال می‌بینیم، با پشتوانه فنی قابل اعتنا که برای شکل‌گیری آن کارهای بسیاری انجام شده است.
اینکه فکری تازه به کشف این ویژگی‌ها می‌رسد، می‌تواند آینده استقلال را امیدوارکننده‌تر جلوه دهد. استقلال با ساختمان فنی مؤثر و برنده‌ای به فکری رسید. حفظ آن و ساختن موفقیت‌های بزرگتر کاری است که فکری و همکارانش باید در انجام آن کوشا باشند.
فکری شاید به این دلیل مورد انتقاد بود که در حفظ آثار فنی پیشین استقلال چندان تلاش نکرد اما حالا دوباره با جور شدن فرصت حضور مهره‌ها، استقلال خودی نشان می‌دهد. این می‌تواند خوش‌ترین اتفاق برای محمود فکری باشد و او را به موقعیت بهتری روی نیمکت استقلال برساند.
استقلال در آستانه دربی تهران حالا خودش را بهتر می‌شناسد، ویژگی‌های قبلی خود را به یاد آورده و امیدوارانه به حفظ جایگاه در صدر جدول فکر می‌کند. استقلال اگر با اتکا به ویژگی‌های فنی خود، بتواند در دربی پیروز باشد، آنگاه داستان تازه‌ای بر صدر جدول می‌نویسد و کار رقیبان خود را سخت می‌کند. برای استقلال اتکا به خط حمله در دربی البته کافی نیست. دربی می‌تواند بازی بزرگتری برای سنجش افکار محمود فکری باشد و به تماشاگران استقلال فرصت بهتری برای شناخت از مربی جدید بدهد.
 

Page Generated in 0.0054 sec