printlogo


کد خبر: 222329تاریخ: 1399/10/17 00:00
دیاباته دیگر در فوتبال ما تکرار نمی‌شود
نیکبخت: فکری در دربی هیچ کاره است!

مهدیه دریابیگی 

استقلال صدرنشین جدول باقی ماند. خیلی‌ها بر این باورند که استقلال صرفاً نتیجه‌گرا شده و خوب بازی نمی‌کند اما برای فکری مهم این است که بعد از سال‌ها بتواند استقلال را به قهرمانی برساند. البته استقلال در بازی با آلومینیوم هم ثابت کرد که به زیبا بازی کردن هم توجه خاصی دارد. حالا اما استقلال بعد از پشت سر گذاشتن 9 هفته پرتلاطم به بازی دربی رسیده است. هیچ‌کس از پیش نمی‌تواند حدس بزند این دو رقیب دیرینه در زمین بازی چکار می‌کنند و خود فکری هم در آخرین صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که در این بازی بیشترین نقش را خود بازیکنان دارند. سرمربی استقلال زمانی که بازی می‌کرد بهترین بازی‌های خود را برای بازی دربی کنار می‌گذاشت و گلی که او از فاصله دور به تور دروازه پرسپولیس چسباند از ذهن مخاطبان فوتبال کنار نرفته است. نکته مهم در ارتباط با تیم استقلال این است که قبل از دربی موتور گل زدن مهاجمان این تیم روشن شده است، البته غیر از دیاباته که در بازی با آلومینیوم هم چندان آماده نشان نداد. در ارتباط با شرایط فعلی استقلال و همچنین گل زدن‌های مهاجمان این تیم با نیکبخت‌ هم‌صحبت شدیم. نیکبخت زمانی که بازی می‌کرد جزو پرطرفدارترین بازیکنان استقلال بود و می‌تواند حال و هوای این روزهای بازیکنان استقلال را در آستانه دربی حدس بزند.

استقلال در آستانه دربی صدرنشین باقی ماند، نظرتان در خصوص شرایط فعلی این تیم چیست؟
تبریک می‌گویم به کادرفنی استقلال. استقلالی‌ها قبل از بازی دربی مزد تلاش‌های خود را گرفتند و نشان دادند مستحق این همه نقد و هجمه نیستند.
پیش از این استقلال متهم می‌شد که زیبا بازی نمی‌کند! اما در بازی با آلومینیوم روز متفاوتی داشت.
از تیمی که صدر جدول است مگر می‌شود انتقاد کرد و گله داشت. مگر رئال و بارسا خوب بازی می‌کنند. تیم استقلال پوست انداخته است، مربی‌اش جوان است. ما باید به مربی استقلال فرصت بدهیم. به نظرم فکری تاکنون خوب کار کرده و بی‌انصافی است که بخواهیم از او انتقاد کنیم. باید ما از این مربی جوان حمایت کنیم. به نظرم افرادی که از فکری بی‌دلیل انتقاد می‌کنند در فکر پست گرفتن در باشگاه استقلال و کادرفنی این تیم هستند، وگرنه دلیل ندارد از مربی که تیمش در صدر جدول قرار دارد این همه انتقاد شود!
به نظر می‌رسد مهاجمان استقلال شرایط بهتری پیدا کرده‌اند و در دو بازی اخیر استقلال گل می‌زنند.
 بله خدا را شکر در دو بازی اخیر مهدی قایدی گل می‌زند. خودم هم طرفدار ارسلان هستم. مطهری هم در بازی‌های اخیر خیلی خوب بوده است. اصلاً تلاش ارسلان در زمین باعث شده که فشار کمتری به هافبک‌ها و دفاع استقلال وارد شود.
شما کار آقای فکری را در فصل جاری پسندیده‌اید؟
 هر مربی شرایط خاص خودش را دارد. آقای فکری هم روش خودش را دارد. حتی اگر تیم استقلال زیبا بازی نکند باید از روش فکری حمایت کرد چون استقلال صدرنشین است و نتایج خوبی گرفته است.
دانشگر در بازی با آلومینیوم سر جای خود بازی نکرد چون آقای فکری به دو بازیکن چپ پای خود از جمله میلیچ بازی نداد!
 خدا را شکر ماجرا در مورد میلیچ ختم بخیر شد. البته نباید به آقای فکری ایراد بگیریم چون ایشان فرقی بین بازیکنان داخلی و خارجی نمی‌گذارد و همه را به یک چشم نگاه می‌کند.
در آستانه بازی دربی هستیم، روی کاغذ همه شانس استقلال را برای برنده شدن در دربی زیاد می‌دانند. نظر شما در این خصوص چیست؟
 اصلاً نمی‌شود به این بازی اینطور نگاه کرد. به عقیده من فکری در دربی هیچ کاره است.
چطور؟!
 خود آقای فکری هم به این نکته اشاره کردند در این بازی مربی هیچ کاره است و بازیکنان با انگیزه‌ای که دارند در زمین همه کار می‌توانند برای برد استقلال انجام دهند، امیدوارم بازیکنان استقلال با انگیزه‌ای که در این بازی دارند پرسپولیس را شکست دهند. اینطوری می‌توانند از حجم انتقاداتی هم که به این تیم می‌شود کم کنند. البته به شخصه اعتقاد دارم مهاجمان استقلال در این بازی گل می‌زنند.
در بازی با آلومینیوم به نظر می‌رسید که دیاباته اصلاً آماده نیست!
 به خاطر مصدومیت و دوری از مسابقات بود که او اینطوری بازی کرد وگرنه دیاباته بهترین بازیکن خارجی است که به ایران آمده و این بازیکن در لیگ ما تکرار‌نشدنی است.
فکر می‌کنید با شرایطی که در فصل جاری استقلال دارد می‌تواند قهرمان شود؟
    خیلی زود است که در خصوص قهرمانی صحبت کنیم. نمی‌شود به صدرنشینی در نیم‌فصل اول امیدوار بود. خیلی از تیم‌ها در نیم‌فصل اول قهرمان شدند و در نیم‌فصل دوم جزو سقوط‌کننده‌ها به دسته پایین بودند. نیم‌فصل دوم خیلی مهم است و امتیازاتی که کسب می‌شود.
 

Page Generated in 0.0060 sec