printlogo


کد خبر: 222325تاریخ: 1399/10/17 00:00
آیا کوین دورانت بهترین بازیکن فصل می‌شود؟
روزهای سخت KD

روز شنبه بود که یک طرفدار به جمال کرافورد گفت: «یک نامزد عنوان بهترین بازیکن فصل را نام ببر که کسی درباره‌اش حرف نمی‌زند». او هم در توییتر جواب داد: KD.
از همین حالا مشخص است که کوین دورانت می‌خواهد برای دومین بار برنده عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل شود. او 18 ماه را به دلیل مصدومیت تاندون آشیل از دست داده بود و حالا در شش بازی به میدان رفته است. او در این دیدارها میانگین 2/28 امتیاز، 0/7 ریباند و 8/4 پاس گل را در 1/34 دقیقه ثبت کرده است. تیم بروکلین نتس در هنگامی که دورانت داخل میدان بوده، 75 امتیاز بیشتر از رقیبان کسب کرده است.
تنها مسأله این است که آنها 3 برد و 4 باخت داشته‌اند و در دیدارهای اخیر دو شکست پیاپی را تجربه کرده‌اند.
دورانت البته در باخت 123 بر 122 مقابل واشنگتن ویزاردز نمایش خوب خود را داشت و در 38 دقیقه، 30 امتیاز کسب کرد، 11 ریباند داشت و هفت پاس گل داد. با این حال، او از اینکه شش بار توپ را لو داده که منجر به امتیاز برای حریف شده عصبانی بود. او در نشست خبری پس از بازی گفت: «بیش از حد باتعصب بازی کردم.»
لیدر تیم باید مسئولیت‌پذیر باشد و KD در دقیقه پایانی بازی، چند ضربه را از دست داد، از جمله یک پرتاب در فاصله 5/1 ثانیه مانده به پایان مسابقه که اگر گل می‌شد، نتیجه را به سود نتس برمی‌گرداند. او همچنین در زمانی که 1 دقیقه و 21 ثانیه به پایان بازی مانده بود، دو پرتاب آزاد را از دست داد.
البته جالب است که دورانت دوباره فوق‌ستاره شده است و به جایی برگشته که از او به خاطر دستمزدی که می‌گیرد انتقاد می‌کنند. کایری اروینگ، دیگر بازیکن تیم هم در فاصله 9/5 ثانیه به پایان مسابقه، یک ضربه سه‌امتیازی را از دست داد. او 30 امتیاز گرفت، 10 پاس گل داد و پنج ریباند داشت اما این عملکرد عالی به نتیجه نرسید.
البته دلیل باخت نتس، بازی دورانت نبود. اروینگ هم همینطور. بازیکنان نتس بار دیگر در دفاع فاجعه‌بار عمل کردند و اجازه دادند 58 امتیاز از داخل منطقه رنگی به ثمر برسد و 20 بار هم توپ را لو دادند که منجر به امتیاز شد. از این تعداد، 9 لو دادن توپ در کوارتر سوم روی داد اما اگر یکی از این دو نفر آن ضربات لحظات آخر را به امتیاز تبدیل می‌کردند، بسیار راحت‌تر می‌شد با مشکلات دفاعی کنار آمد.
دورانت و اروینگ صحبت‌های فراوانی با هم‌تیمی‌هایشان داشتند. دورانت بین دو نیمه از جو هریس خواهش کرد که بی‌دلیل در دفاع به او کمک نکند. در کوارتر سوم و پس از آنکه توماس برایانت و روی هاچیمورا چند امتیاز آسان به دست آوردند، اروینگ درخواست وقت استراحت کرد. استیو نش که از این فصل مربی نتس شده، به شکلی عجیب ترجیح می‌دهد وقتی تیمش اشتباه می‌کند، به بازی ادامه دهد و دوست ندارد که بازی را متوقف و روند خوب حریف را قطع کند. نش باید در این زمینه بهتر عمل می‌کرد و تیم او تنها چند بار برابر تیم راسل وست‌بروک و برادلی بیل درخواست توقف بازی را داد.
به جز جارت آلن (14 امتیاز، 11 ریباند، 4 بلوکه کردن)، نیمکت بروکلین عملاً هیچ کاری نکرد. کاریس له‌ورت که هنوز با نقش خود به عنوان بازیکن ششم (ذخیره‌ای که بیشتر از بقیه بازیکنان نیمکت‌نشین بازی می‌کند) کنار نیامده است، برای سومین بازی پیاپی در پرتاب‌ها ناموفق بود. او در این سه بازی میانگین تنها هشت امتیاز را کسب کرده است. نتس در 17 دقیقه‌ای که لاندری شامت در زمین حضور داشت، 15 امتیاز کمتر از حریف کسب کرد. جای خالی اسپنسر دین‌ویدی در بروکلین حس می‌شود. البته هر تیم دیگری هم که بود، از مصدومیت بلندمدت چنین بازیکنی آسیب می‌دید.
هر شب به نظر می‌رسد که KD می‌خواهد ثابت کند که یکی از بهترین بازیکنان دنیا است. پاس‌های او برای یک پوینت گارد 13/2 متری عالی است. پاس او که با پرتاب تیموته لوواوو-کاباروت نتیجه را 122 بر 121 کرد، فوق‌العاده بود اما نتس سپس یک اشتباه دفاعی داشت و در نهایت بازی را باخت.
البته بازیکنان دیگری نامزد عنوان بهترین بازیکن فصل هستند و اگر کوین دورانت می‌خواهد برای دومین بار این عنوان را از آن خود کند، باید واقعاً تلاش کند تا لیاقتش را داشته باشد.
منبع: فوربز
 

Page Generated in 0.0051 sec