printlogo


کد خبر: 222322تاریخ: 1399/10/17 00:00
میلان- یوونتوس، ساعت 23:15
بـی زلاتان، با رونالـدو

یوونتوس برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی و رسیدن به دهمین عنوان پیاپی در سری A در بازی امشب برابر میلان فرصت اشتباه ندارد. روسونری با پیروزی یکشنبه شب جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد در حالی که تیم همشهری اینتر را با یک امتیاز اختلاف پشت سر خود می‌بیند اما همین که بعد از 15 بازی 37 امتیاز گرفته، یعنی واقعاً مدعی قهرمانی است. حالا باید از تیمی پذیرایی کند که پنجمی جدول برایش رتبه آشنایی نیست اما با آندره‌آ پیرلو دوران گذار را سپری می‌کند، 10 امتیاز عقب است و یک بازی کمتر انجام داده.
میلان در بازی با بنونتوی تازه دسته اولی شده، تنها به لطف انگیزه فوق‌العاده خودش را از مخمصه نجات داد در دیداری که ساندرو تونالی در نیمه اول اخراج شد و با پنالتی فرانک کسیه و گل رافائل لیائو که همچنان به جای زلاتان ابراهیموویچ مصدوم، ایفای نقش می‌کند، به پیروزی رسید. این بازی نه تنها قدرت ذهنی تیم استفانو پیولی را ثابت کرد بلکه نشان داد این تیم یارای مقاومت در برابر فشار را نیز دارد.
بعید است در بازی امشب حتی در برابر تیمی بسیار بزرگتر و پرافتخارتر، جان‌لوییجی دوناروما با 25 ضربه مواجه شود اما به همین اندازه احتمال اینکه یک بازی هجومی صرف برابر رقیب قدیمی‌اش به نمایش بگذارد، کم است. خط حمله این تیم نظرها را به خود جلب کرده اما سومین خط دفاعی برتر لیگ هم هستند. حتی بدون «کینگ زلاتان» روند خارق‌العاده زدن حداقل 2 گل در بازی‌های لیگ را به 17 بازی رسانده‌اند ضمن اینکه از اسفند گذشته در لیگ شکست نخورده‌اند (27 بازی). حالا برای تیفوسی‌های تشنه موفقیت این تیم که هیچ چیز را بیشتر از عقب نگه داشتن اینتر و ممانعت از رسیدن یوونتوس به دهمین قهرمانی دوست ندارند، از دست دادن این رکورد غیرقابل تصور است. مهاجم 39 ساله سوئدی تا قبل از مصدومیت عضلانی 10 گل برای تیمش زده بود اما بدون او هم پنج برد و دو تساوی به دست آورده‌اند.
کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره یوونتوس با دو گلی که در برد 4 بر یک برابر اودینزه زد، حالا با 14 گل- شامل شش دبل- به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ قرار گرفته و برای مهم‌ترین بازی فصل یوونتوس تا اینجا آماده شده است اما اتکای بیش از حد به گلزنی رونالدو-یوونتوس ششمین خط حمله برتر لیگ است با 29 گل زده- شانس این تیم را برای کم کردن فاصله با صدرنشین کم می‌کند. از همین‌جا دلیل فاصله دورقمی بیانکونری با میلان روشن می‌شود. یوونتوس در 14 بازی شش تساوی داشته که سه تا از آنها در غیاب بهترین بازیکن تیم برابر تیم‌های کروتونه، بنونتو و هلاس ورونا بوده. آخرین بار که تیم در چنین مقطعی این همه تساوی داشته در فصل 2002-2001 بود که در نهایت با هدایت اسطوره باشگاه، مارچلو لیپی قهرمان شدند. اگر قرار باشد در نخستین فصل مربیگری چنین دستاورد بزرگی دوباره رخ دهد، یوونتوس نه تنها باید در برابر خط حمله فوق‌العاده مؤثر میلان مقاومت کند بلکه به روند ناکامی برابر تیم‌های بزرگ لیگ پایان دهد. این تیم در سه بازی خود برابر رم، لاتزیو و آتالانتا در این فصل نتیجه‌ای بهتر از تساوی نگرفته. هر سه امتیاز بازی در سن‌سیرو مهم است حتی در این مقطع از فصل بنابراین اگر ستاره‌هایی مانند پائولو دیبالا و آرون رمزی کمتر از حد خود بازی کنند، وزن بازی به نفع تیم باانگیزه و شاداب میلان سنگین می‌شود.
میلان آخرین قهرمان لیگ ایتالیا بعد از سیطره بی‌چون و چرای یوونتوس است.
 
اخبار تیمی
هر دو تیم بازیکنان کلیدی را برای این مسابقه در اختیار ندارند اما پیولی با وضعیت بدتری مواجه است چون علاوه بر زلاتان، اسماعیل بن ناصر، متئو گابیا و الکسیس سالمیکرز در آخرین جلسه تمرین جدا از دیگران بودند و احتمالاً به این مسابقه نمی‌رسند. تونالی هم محروم است و شاید به جای او راده کرونیچ در خط میانی قرار بگیرد.
یوونتوس هم دومین گلزن خود، آلوارو موراتا را به خاطر مصدومیت عضلانی و الکس ساندرو را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ندارد، دانیلو جای خالی مدافع کناری برزیلی را پر می‌کند و دیبالا در خط حمله بازی می‌کند. از خوشبختی پیرلو، خوان کوادرادو و آدرین رابیو از محرومیت برمی‌گردند و می‌توانند در ترکیب اصلی باشند؛ کوادرادو در دفاع راست و رابیو در رقابت با رودریگو بنتانکور در خط میانی.
 
ترکیب احتمالی
میلان: دوناروما؛ کالابریا، کیائر، رومانیولی، هرناندس؛ کرونیچ، کسیه، کاستیخو، چالهان اوغلو، لیائو؛ ربیچ
یوونتوس: شزنی؛ دانیلو، بونوچی، دلیخت، کوادرادو؛ مک کنی، بنتانکور، رمزی؛ کیزا؛ دیبالا، رونالدو

Page Generated in 0.0041 sec