printlogo


کد خبر: 222318تاریخ: 1399/10/17 00:00
بررسی هفته هشتم لیگ یک
لیگ یک چه لیگی شده!

عرشیا یاری 
 
 اینکه الان یک تیم در صدر جدول قرار دارد، هیچ تضمینی نیست که جایگاه آنها برای هفته بعد هم تداوم داشته باشد. در هفته هشتم نتایجی رقم خورد که این ادعا را ثابت می‌کند. تیم هوادار با رضا عنایتی نتوانست روند خوبش را ادامه دهد و در سیرجان مقابل آرمان‌گهر شکست خورد. همین باخت آنها را از صدر جدول به رده چهارم فرستاد.
اما محمد نصرتی فرصت بسیار خوبی را از دست داد. او مدعی است داوران با تیمش لج کرده‌اند. نصرتی یک بازی شش امتیازی را در خانه واگذار کرد و حالا تا رده پنجم پایین رفت و صدر را به آبی‌های خوزستان سپرد. تیم استقلال خوزستان اگر کم‌نوسان‌تر در هفته‌های آینده ظاهر شود تا روزهای پایانی لیگ مدعی صعود باقی خواهد ماند.
 ملوان‌ها هم بدون سر و صدا سودای لیگ برتری شدن دارند. شاگردان مازیار زارع با یک بازی حساب‌شده تیم گل‌ریحان را با شکست ۲ بر یک بدرقه کردند. هواداران قوی سپید انزلی حالا بیش از پیش به صعود امیدوار شده‌اند. قرار گرفتن ملوان در جمع مدعیان حساسیت رقابت‌های لیگ یک را دو چندان می‌کند. آنها در پایان هفته هشتم در مکان دوم ایستاده‌اند و فاصله یک امتیازی با صدرنشین دارند. مس کرمان در روزی که چند مدعی نتوانستند برنده از زمین خارج شوند، در شیراز مقابل قشقایی به تساوی رضایت داد. شاگردان رضا مهاجری در نیمه اول بازنده به رختکن رفتند اما در نیمه دوم با گلی که زدند یک امتیاز بازی را به کرمان بردند. مس هم مثل ملوان ۱۵ امتیازی شده و سایه به سایه بالانشین‌ها را تعقیب می‌کند.
دیگر تیم شیرازی یعنی فجر سپاسی پس از تساوی در دربی این هفته، مقابل استقلال ملاثانی هم به تساوی دست پیدا کرد. این نتیجه به درد هیچ‌کدام از دو تیم نخورد و فاصله‌شان را با صدر جدول بیشتر کرد.
شهرداری آستارا پس از سه پیروزی متوالی با سرمربیگری پایان رأفت این هفته به مصاف چوکا رفت و در حالی که دو تیم نیمه اول را بدون گل پشت سر گذاشتند، این شهرداری‌چی‌ها بودند که به گل دست پیدا کردند اما ۵ دقیقه بعد گل مساوی را خوردند و تساوی به دست آمده در این بازی هم به کار هیچ‌کدام از دو تیم نیامد. بازی تیم‌های رایکا بابل با خیبر خرم‌آباد و بادران تهران با شاهین شهرداری‌بوشهر هم گلی به همراه نداشت.
اما در دیگر بازی شش امتیازی هفته هشتم، خوشه‌طلایی ساوه با یک گل نود ارومیه را از پیش رو برداشت. با این سه امتیاز آنها تا حدودی به آرامش رسیده‌اند و در عوض نود ارومیه شرایطش در انتهای جدول سخت‌تر شده است. آنها فقط یک امتیاز دارند که این به هیچ‌وجه اندوخته خوبی نیست.
در حالی که هشت هفته از بازی‌های لیگ یک گذشته می‌توان حساسیت را در تیم‌های بالا و حتی پایین جدول به وضوح دید. شاید بتوان حساب تعدادی از تیم‌ها را به عنوان مدعی از بقیه جدا کرد اما اینطور هم می‌توان نتیجه گرفت که حداقل تا پایان نیم فصل هیچ تیمی از جایگاهی که دارد، مطمئن نیست.
 

Page Generated in 0.0052 sec