printlogo


کد خبر: 221649تاریخ: 1399/10/7 00:00
حفظ اخلاق و ارزش‌ها

هومن جعفری

اینکه بازیکنان و مربیان دو تیم ماشین‌سازی و نفت مسجد سلیمان بعد از پایان بازی از خجالت هم در آمده‌اند و هر بلایی که توانسته‌اند سر همدیگر آورده‌اند، از نظر بنده نه ایرادی دارد نه غیر طبیعی است. بالاخره شطرنج که بازی نمی‌کنیم. فوتبال است و برخورد. حالا یک زمانی شما را تکل می‌کنند یک زمانی شما با مشت می‌زنید پس گردن بازیکن و مربی تیم مقابل! مهم این است که دوستی‌ها و ارزش‌ها و مسائل اخلاقی زیر سؤال نرود که نرفت!
اتفاق بدی که رخ نداده. چند نفر آدم عاقل و بالغ همدیگر را کتک زدند و تمام شد رفت. شما هم خیلی این ماجرا ر‌ا بزرگ نکنید. چه ایرادی دارد؟ آدم است دیگر! یک روز اعصابش خراب می‌شود. خدا را شکر کنید در غرب استعماری نیستید که کار به جایی برسد که بازیکنان در آفریقا مسلسل بردارند و همدیگر را بکشند یا در آمریکای لاتین، لات بازی در‌بیاورند و سر داور را با چاقو ببرند. یک دعوای مردانه‌ای بود که تمام شد و رفت. جدی نگیرید.
مهم این است که اخلاق و ارزش‌های ورزشی زیر سؤال نرود که نرفت!
اصلاً خود حافظ هم فرموده: «دامنی گر چاک شد در عالم رندی چه باک»! منظورش دقیقاً همین مسابقه‌ای بود که طرفین دامن همدیگر را چاک دادند!
***
خب به سلامتی امید روانخواه هم به کادرفنی شهرخودرو اضافه شد. گویا مهدی رحمتی قصد دارد از این به بعد جای پرتاب کردن توپ به داخل زمین، تیمش را با استراتژی تازه‌ای وارد مسابقات کند. البته با توجه به سابقه روانخواه در سقوط دادن تیم‌ها یا برکنار شدن از تیم‌ها، باید ببینیم این تغییر ایجاد شده دقیقاً چه تحولی را در این تیم ایجاد می‌کند!

Page Generated in 0.0060 sec