printlogo


کد خبر: 221643تاریخ: 1399/10/7 00:00
گزارش

لبران جیمز دومین ستاره امتیاز‌آور 
تاریخ NBA در کریسمس شد
در روزی که سرشناس‌ترین چهره حال حاضر NBA خوش درخشید، تیم او نیز موفق شد کریسمس را با یک پیروزی قاطع جشن بگیرد. لس‌آنجلس لیکرز مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها، در دومین بازی‌اش در ورزشگاه استیپلز سنتر موفق شد میهمان خود تیم دالاس ماوریکس را با نتیجه 138 به 115 شکست دهد که در این پیروزی قاطع جیمز به تنهایی 22 امتیاز گرفت و جزو امتیاز‌آورترین بازیکنان تیمش بود. قهرمان فصل گذشته اگرچه در اولین بازی خود مقابل رقیب همشهری، لس‌آنجلس کلیپرز تن به شکست داد اما در همین ابتدا طوری ظاهر شد که به نظر می‌رسد امسال می‌‌تواند حتی از سال گذشته هم بهتر نتیجه بگیرد. در این بازی آنتونی دیویس که 28 امتیاز برای لیکرز گرفت امتیاز‌آورترین بازیکن این تیم بود اما مهم‌تر از آن تبدیل شدن لبران جیمز به دومین بازیکن امتیاز‌آور در روز کریسمس در تاریخ NBA بود. او حالا پس از اسطوره فقید تیمش کوبی برایانت دومین بازیکنی است که در تاریخ این رقابت‌ها در روز کریسمس بیشترین امتیاز را می‌گیرد. جیمز در کوارتر سوم مسابقه امتیازات خود را به جایی رساند که توانست از نفر سوم یعنی اسکار رابرتسون سبقت بگیرد. جیمز در 15 مسابقه‌ای که در کریسمس انجام داده 383 امتیاز گرفته و این در حالی است که برایانت در 16 بازی‌اش در کریسمس 395 امتیاز گرفته بود. این دو نفر اما تنها بازیکنان لیکرز نبودند که مقابل ماوریکس خوش درخشیدند. مونترزل هارل از 22 امتیاز ممکن 17 امتیاز گرفت و دنیس شرودر هم 18 امتیاز دیگر کسب کرد و 6 پاس گل داد تا به این ترتیب دو بازیکن جدید مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها در دومین بازی‌شان برای این تیم هم مانند بازی اول درخشان ظاهر شوند. لیکرز از همان ابتدا سوار بر بازی بود و تا انتها هم این وضعیت ادامه داشت طوری که تعداد ریباند‌های این تیم تقریباً دو برابر ریباندهای حریفش بود (53 به 27) و با نمایش قدرتمندانه‌ای که در کوارتر چهارم داشت، اولین پیروزی فصلش را با اختلاف زیاد کسب کرد. لبران جیمز در پایان مسابقه گفت: «ما این قابلیت را داریم که در هر بازی‌مان در هر جایی 4 یا حتی 5 بازیکن را به زمین مسابقه بفرستیم که 20 امتیاز یا بیشتر کسب کنند. تا زمانی که در دفاع هم تیمی کارآمد باشیم، دیدن این شیوه امتیازگیری لذتبخش خواهد بود.» در سمت مقابل برای دالاس ماوریکس دونچیچ، 27 امتیاز گرفت و 7 پاس گل داد و بهترین بازیکن تیمش بود. پس از او جاش ریچاردسون و‌ تری بورک هم هر کدام 17 امتیاز کسب کردند اما درخشش این سه نفر برای ثبت دومین باخت متوالی در کارنامه تیم‌شان کافی نبود.
 
 
ناکامی‌های «کری» ادامه دارد
گلدن‌استیت کریسمس هوادارانش را تلخ کرد
تلخی کام طرفداران تیم بسکتبال گلدن‌استیت وریرز بابت شکست سنگین‌شان در اولین بازی فصل جدید NBA با اضافه شدن شکستی دیگر به کارنامه تیم محبوب آنها در روز کریسمس دوچندان شد. استیون‌ کری و یارانش که چند روز پیش در اولین بازی‌شان در فصل جدید لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا مقابل تیم بروکلین نتس با 26 امتیاز اختلاف تن به شکست دادند، با قبول شکستی سنگین‌تر مقابل تیم میلواکی باکس، مدعی اصلی قهرمانی در کنفرانس شرق، کریسمس را برای هواداران خود تلخ‌تر کردند.
جنگجویان گلدن‌استیت مسابقه‌ای که در همان ابتدای کار 10 امتیاز از حریف خود عقب افتادند و کوارتر چهارمش را با 24 امتیاز اختلاف نسبت به میلواکی آغاز کردند، در نهایت با نتیجه 138 به 99 باختند تا دومین باخت متوالی‌‌شان در فصل 2020-2021 را هم به ثبت برسانند.
این باخت در حالی در کارنامه گلدن‌استیت به ثبت رسید که بهترین بازیکن این تیم و ارزشمندترین بازیکن رگولار سیزن (مرحله گروهی) فصل گذشته NBA یعنی جیانیس آنتتوکونمپو هم در اوج نبود و تنها 4 تا از 14 پرتاب 2 امتیازی‌اش داخل سبد رفت. برخلاف او هم‌تیمی‌اش در تیم آل‌استار، کریس میدلتون در اوج بود و 31 امتیاز گرفت که حاصل 10 پرتاب از 15 پرتاب موفق بود. علاوه بر آن میدلتون 5 پاس گل، 4 ریباند و 2 توپ‌ربایی هم داشت. ضربات میدلتون به گلدن‌استیت بیشتر از پشت قوس بود به طوری که او شش تا از 8 پرتاب سه امتیازی‌اش را داخل سبد انداخت.
گلدن استیتی‌ها اما در سوی دیگر میدان نتوانستند به حملات میلواکی پاسخ دهند. در انتهای بازی آماری که برای تیم گلدن استیت به ثبت رسید حاکی از تنها 3/34 درصد پرتاب 2 امتیازی موفق و 2/22 درصد پرتاب‌های 3 امتیازی موفق داشت.
گلدن استیت پس از قبول دو شکست متوالی مقابل برترین‌های کنفرانس شرق، حالا امیدوار است که نتایج ضعیفش را با بازی مقابل رقبایی آسان‌تر مانند شیکاگو بولز و دیترویت پیستونز جبران کند. کری، ستاره تیم گلدن‌استیت در طول حرفه‌اش تاکنون 8 بار در روز کریسمس بازی کرده است و همچون بازی بامداد شنبه، او هرگز نتوانسته 20 امتیاز به ثمر برساند. او در روز کریسمس سال 2020 مقابل میلواکی باکس 29 دقیقه بازی کرد که در آن 19 امتیاز گرفت (6 پرتاب موفق از 17 پرتاب) و علاوه بر آن 6 پاس گل داد، 4 ریباند و یک توپ‌ربایی داشت. این دومین بازی متوالی است که کری نمی‌تواند ریتم همیشگی‌اش برای کسب امتیاز از پرتاب‌های بلند را پیدا کند به طوری که او تنها 4 تا از 20 پرتاب 20 امتیازی‌اش در این فصل را داخل سبد انداخته است.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec