printlogo


کد خبر: 221604تاریخ: 1399/10/7 00:00
احتمال اضافه شدن چهره‌های جدید به اردوی وزنه‌برداری
چراغ سبز کادرفنی به مدعیان

ایران ورزشی- برپایی اردوی تیم ملی وزنه‌برداری، مسابقه رکوردگیری از ملی‌پوشان و پیکارهای هفته نخست لیگ برتر توانست این رشته المپیکی و پرافتخار را سرانجام پس از مدت‌ها از بلاتکلیفی و تعطیلی خارج کند.
موج شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد بسیاری از روال معمول زندگی از جمله فعالیت‌های ورزشی اعم از اردوها و مسابقات داخلی و خارجی یکی پس از دیگری لغو شوند. هر چند این روال نسبت به اوایل سال کمی امیدوارکننده‌تر شده و برخی از رشته‌های ورزشی توانستند با کسب مجوز، اردوها و مسابقات خود را برگزار کنند اما هنوز بسیاری از رویدادهای بین‌المللی لغو و به زمان دیگری موکول شده‌اند.
در این میان باید به آغاز اردوی تیم ملی وزنه‌برداری اشاره کرد که جمعی از قهرمانان و مدعیان را در کمپ تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی آزادی گردهم آورد تا این نفرات بتوانند در محیطی مناسب از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا مهیا شوند.
 از سوی دیگر به دنبال برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری، پیکارهای لیگ هم با برگزاری نخستین هفته در اهواز آغاز شد که این موضوع نویدبخش ادامه برنامه‌های مدون این رشته در کشورمان است.
در همین راستا کادرفنی و مدیریت فدراسیون وزنه‌برداری بازگشت مدعیان به اردو پس از ماه‌ها بلاتکلیفی که با آغاز لیگ توأم شد را اتفاقی خوب و امیدبخش می‌دانند زیرا این رویدادها موجب شد تا امید و انگیزه به وزنه‌برداران کشورمان بازگردد و این طبیعی است که هر وقت اردو یا مسابقه‌ای برگزار شود، مدعیان هم با جدیت و انگیزه بیشتری تمرین می‌کنند تا بتوانند به هدفشان برسند.
رقابت‌های لیگ از نظر مالی یک بحث قابل توجه و مهم است که با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و شرایط کرونایی می‌تواند منبع درآمد خوبی برای وزنه‌برداران باشد. بدیهی است برگزاری لیگ باعث خوشحالی خانواده وزنه‌برداری است و به رشد و پیشرفت این رشته کمک شایانی می‌کند. 
به همین دلیل برای برگزاری لیگ، همه باید دست به دست هم داده و با کمک مسئولان ورزش کشور و همچنین ستاد عالی مبارزه با کرونا چنین مسابقات مهم و تأثیرگذاری با صلابت و جدیت بیشتری برنامه‌ریزی شود.
با توجه به شروع لیگ و بازگشت مدعیان خارج از اردو به روی تخته مسابقه چون تیم ملی وزنه‌برداری تنها مختص به اردونشینان فعلی نیست، کادرفنی با هماهنگی مدیریت فدراسیون به دیگر مدعیان که خارج از اردو و پشت خط مانده‌اند نیز این مجوز را می‌دهد که با تمرینات منسجم و منظم به آینده امیدوار باشند. کما اینکه برخی از آنها نیز هم اکنون مشغول تمرین و رسیدن به رکوردهای ایده‌آل هستند تا توسط کادر فنی به اردوی تیم ملی دعوت شوند.
 اردوی تیم ملی وزنه‌برداری مدتی است در کمپ تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی آزادی پیگیری می‌شود تا ملی‌پوشان اواخر اسفندماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان به روی تخته بروند.

Page Generated in 0.0064 sec