printlogo


کد خبر: 221231تاریخ: 1399/10/1 00:00
لیورپول صدرنشین آخر سال
هدیه کریسمس

 زمانی که لیورپول در 4 اکتبر با نتیجه 7 بر 2 به استون ویلا باخت، بسیاری می‌گفتند که آنها نمی‌توانند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. اما لیورپول در این هفته مقابل کریستال پالاس هفت گل زد و بار دیگر نشان داد که مدعی قهرمانی است.
عملکرد آنها در سلهرست پارک باعث نگرانی رقبایی شد که تصور می‌کردند می‌توانند با استفاده از شرایط ویژه این فصل، رقیب لیورپول در راه قهرمانی باشند و نگذارند لیورپول برای اولین بار پس از سال 1984، دو قهرمانی پیاپی در لیگ به دست بیاورد.
لیورپول حالا اولین تیم پس از سال 1980 است که در سه فصل پیاپی، در کریسمس صدرنشین است. رکورد قبلی هم متعلق به خود آنها در سال‌های 1978 تا 1980 بود.
این آمار نشان می‌دهد که آنها چقدر خوب بوده‌اند. از 15 تیم اخیری که در 25 دسامبر صدرنشین بوده‌اند، 11 تیم قهرمان لیگ شده‌اند.
یورگن کلوپ، مربی تیم با این حال می‌گوید که حالا زمان ذوق‌زدگی نیست: «من احساس رضایت ندارم. البته خوشحال هستم چون بازی فوق‌العاده‌ای داشتیم اما در چنین دورانی، معنی ندارد که برای یک دستاورد، بیش از حد به وجد بیایید. فصل تمام نشده است، ولی ما آماده‌ایم.»
کلوپ البته حالا مربی خوشحال‌تری نسبت به اکتبر است. او پس از شکست مقابل ویلا گفته بود که تیمش برنامه‌اش را گم کرده است.
لیورپول اولین تیم صدرنشین لیگ از سال 1953 تاکنون شده که در یک دیدار در لیگ، هفت گل دریافت می‌کند. در سپتامبر 1953 هم آرسنال صدرنشین با نتیجه هفت بر یک مقابل ساندرلند شکست خورده بود.
اما تیم کلوپ با این حال، خودش را پیدا کرد. عملکرد درخشان آنها در سلهرست پارک که این را نشان می‌دهد.
آنها در کریسمس 2019 با اختلاف 10 امتیاز صدرنشین بودند، در حالی که حالا چنین حاشیه امنیت بالایی را ندارند. اما صدرنشینی آنها به این معنا است که رقبا همین حالا هم تنها به دنبال کاهش فاصله هستند.
کلوپ پس از بازی گفت: «ما گل‌هایی عالی در نیمه اول زدیم و گل‌های عالی بیشتری در نیمه دوم به ثمر رساندیم. ما بازی را کنترل کردیم و نگذاشتیم که کریستال پالاس به جریان بازی برگردد. پس عملکرد ما فوق‌العاده بود.»
آمار دروغ نمی‌گوید. لیورپول مالکیت توپ را در اختیار داشت، پنج بازیکن برای این تیم گل زدند و آنها 14 ضربه به سمت دروازه پالاس زدند، آماری که برای رقیب تنها 5 ضربه بود.
جردن هندرسون، کاپیتان لیورپول گفت: «ما مقابل دروازه بسیار بادقت عمل کردیم. همه ضربات نهایی ما درخشان بود. گل محمد صلاح – گل آخر او – عالی بود و همچنین گل بابی فیرمینو و گل تاکی (مینامینو).  تمرکز ما روی چیزی است که برایمان مهم است، فرقی هم ندارد که لیگ برتر باشد، لیگ قهرمانان، جام حذفی، یا رقابتی دیگر. اوضاع برای همه سخت است و باید به همین ترتیب ادامه دهیم. چند بازیکن ما از مصدومیت برمی‌گردند که این برای ما مهم است.»
آلن شیرر در برنامه «مچ آو د دی» گفت: «این نمایشی ویرانگر از قدرت تمام‌کنندگی بود. بازیکنان درکی عالی از آنچه می‌گذشت داشتند و فضایی که برای دیگران به وجود می‌آوردند، بی‌نظیر بود. گل دوم صلاح را ببینید و تحسین کنید. این عملکردی رویایی از مهاجمان تیم در داخل میدان بود.»
 

Page Generated in 0.0050 sec