printlogo


کد خبر: 221204تاریخ: 1399/10/1 00:00
لژیونرها

دو ایرانی در جمع یازده آسیایی برتر
سردار و قدوس مهم‌ترین استعدادهای ایران در اروپا
مسلماً آسیا هنوز در دنیای مدرن فوتبال ناشناخته مانده اما آنچه مشخص است اینکه چند کشور آسیایی در سال‌های اخیر استعدادهای مهمی را به فوتبال جهان معرفی کرده‌اند. در میان استعدادهای فوتبال آسیا که به اروپا و سطح اول فوتبال جهان رفته‌اند برخی موفقیت‌های بزرگتری به دست آوردند. طی بیست سال گذشته برخی از کشورهای آسیایی تبدیل به محل پرورش و معرفی استعدادهای جوان به فوتبال اروپا بوده‌اند و برخی از آنها جذب غول‌های غربی می‌شوند. نتیجه اینکه برخی از آنها موفق شده‌اند جایگاهی عالی در اروپا پیدا کنند. سایت 90min یازده بازیکن آسیایی که در سال‌های اخیر در اروپا موفق بوده‌اند را انتخاب کرده که در میان آنها نام دو بازیکن ایرانی نیز دیده می‌شود؛ سامان قدوس و سردار آزمون.
در این گزارش که سامان قدوس شماره 11 لیست است درباره این بازیکن ایرانی آمده: «داستان ملی‌پوش ایرانی اینگونه است. او در فوتبال سوئد مطرح شد و بعد از آن قراردادی با یک باشگاه بست اما در نهایت به امی‌ین فرانسه پیوست. داستانی غیرمعمول که حرفه این بازیکن را در فصل گذشته تحت تأثیر قرار داد. با این حال قدوس توانسته جایگاهش را در فوتبال اروپا پیدا کند. با وجود شروع موفق او در فوتبال فرانسه، پس از پیوستن به تیم ملی ایران در جام ملت‌های 2019 و در بازگشت دیگر نتوانست سطح خود را پیدا کند. در شروع فصل امی‌ین او را به برنتفورد قرض داد تا این فصل در چمپیونشیپ بازی کند.» 
دیگر بازیکن ایرانی این لیست سردار آزمون است که در رده دوم قرار دارد. در این گزارش در مورد سردار آزمون آمده است: «گلزن بااستعداد ایرانی، سردار آزمون، معمار اصلی فتح مجدد لیگ روسیه در زنیت سن پترزبورگ بود. مهاجم 24 ساله تیم ملی ایران و اهل گنبد، علی‌رغم سن کم، تجربه بالایی دارد. او در 18 سالگی برای روبین کازان در روسیه بازی کرد و همانجا بود که نظر کارشناسان فوتبال را جلب کرد. سردار آزمون این روزها نیازی به معرفی ندارد. مهاجمی با کیفیت فنی بالا و قدرت تمام کنندگی فوق‌العاده. بازیکنی که به او لقب مسی ایرانی داده‌اند. او که امید تیم ملی کشورش در خط حمله است در زنیت در کنار آرتم جیوبا خط آتش خطرناکی را شکل داده‌اند. سردار در فصل گذشته با نمایش خوبش توانست بیش از پیش در فوتبال اروپا برای خودش نامی دست و پا کند.»
 
صعود برنتفورد با قدوس
سامان، از تیم دوم به تیم اول
یاران سامان قدوس با کسب یک پیروزی دیگر تا رده چهارم جدول چمپیونشیپ انگلیس صعود کردند. بر این اساس تیم برنتفورد در بیستمین هفته چمپیونشیپ انگلیس از ردینگ میزبانی کرد و در پایان با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. در این بازی ماتیاس جنسن (11) و بریان بومو (23 و 29) برای برنتفورد گل زدند. تک گل تیم ردینگ هم در دقیقه 64 توسط سون آلوکو به ثمر رسید. سامان قدوس در دقیقه 64 بازی مقابل ردینگ در ترکیب تیم برنتفورد جای گرفت. تیم برنتفورد با 35 امتیاز در جدول رده‌بندی چمپیونشیپ انگلیس چهارم است. قدوس که این روزها جایی در ترکیب ثابت توماس فرانک، سرمربی برنتفورد ندارد و گاهاً به تیم دوم هم تبعید می‌شود، امیدوار است تا بتواند جایگاه خود را پس بگیرد و دوباره به جمع یازده بازیکن اصلی برنتفورد راه یابد. اتفاقی که می‌تواند این هافبک-مهاجم ایرانی را در انگلیس احیا کند.
 
سرمربی سابق تیم ملی روسیه انتخاب کرد
آزمون در تیم هفته
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال روسیه سردار آزمون را در ترکیب تیم منتخب هفته پایانی نیم‌فصل لیگ برتر این کشور قرار داد. تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر روسیه از نگاه والری گازایف در خبرگزاری چمپیونات منتشر شد که نام سردار آزمون، مهاجم زنیت سن‌پترزبورگ نیز در آن جای گرفته است. سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال روسیه در مورد دلیل انتخاب سردار آزمون گفت: «آزمون گلی عالی را برابر اسپارتاک مسکو به ثمر رساند. او خلق موقعیت کرد و مبارزه سختی با مدافعان حریف داشت.» تیم زنیت سن‌پترزبورگ با 41 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر روسیه تا پایان نیم‌فصل شد. سردار آزمون نیز با 11 گل در رده اول جدول بهترین گلزنان این رقابت‌ها قرار گرفت.

Page Generated in 0.0060 sec