printlogo


کد خبر: 221201تاریخ: 1399/10/1 00:00
مصاحبه و خبر

افاضلی: پرسپولیس در نیمه اول به اولسان احترام گذاشت
عدم آشنایی با VAR از دلایل شکست بود
هومن افاضلی، مربی سابق تیم ملی درباره فینال لیگ قهرمانان آسیا و شکست پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی حرف‌های جالبی به زبان می‌آورد. او در تحلیل این دیدار می‌گوید: «معمولاً مسابقات فینال، بازی‌های نزدیکی است. فینال یکطرفه معمولاً خیلی کم است، چون تیم‌ها از فیلتر‌های زیادی رد می‌شوند تا به دیدار نهایی برسند و مطمئناً سطح بالایی خواهند داشت. پرسپولیس برای بازی مقابل اولسان چند مهره تأثیرگذار را نداشت. همه تیم‌ها در لیگ ایران مشکل مهاجم دارند، پرسپولیس عیسی آل‌کثیر را جذب کرد که به سیستم بازی‌اش می‌خورد اما او برای مهم‌ترین دیدار محروم بود. پرسپولیس یکی دو بازیکن تأثیرگذار دیگر از جمله وحید امیری و احسان پهلوان را هم در اختیار نداشت و این موضوع روی کیفیت بازی تیم تأثیر گذاشته و شرایط بازی را تغییر داده بود.»  از نظر افاضلی پرسپولیس در ابتدای بازی بیش از حد به حریف احترام گذاشت: «با اینکه پرسپولیس ابتدا به گل رسید اما در نیمه اول تیم کره‌ای سهم بیشتری از بازی داشت و پرسپولیس این اجازه را به حریف داد. پرسپولیس اگر در نیمه اول پرفشار‌تر دفاع و پرس می‌کرد و اجازه نمی‌داد به این راحتی حریف به یک سوم دفاعی‌اش نزدیک شود، می‌توانست از این نیمه با برد بیرون بیاید. البته هر دو تیم خوب بودند و می‌توانستند قهرمان شوند. بازی خیلی نزدیک بود و هر دو تیم شانس برنده شدن داشتند ولی تیمی که از تک تک لحظات بازی بهتر استفاده می‌کند می‌تواند برنده باشد.» مربی سابق تیم ملی درباره دلایل قهرمانی اولسان هم اینگونه توضیح می‌دهد: «در این بازی‌ها جزئیات تکلیف را مشخص می‌کند و پرسپولیس روی دو اشتباه ساده و بچگانه‌ شکست را قبول کرد. به غیر از بحث غیبت بازیکنان پرسپولیس، بحث تعداد روزهایی که این تیم بدون بازی سپری کرده بود نیز مطرح است. مورد دیگر کاستی‌هایی است که در فوتبال ما وجود دارد. در ایران VAR نداریم، آن هم در حالی که هر روز مربیان و بازیکنان و باشگاه‌های ما به صحنه‌های داور شدیداً اعتراض دارند. در این بازی VAR نتیجه را مشخص کرد و نشان داد این سیستم می‌تواند سرنوشت بازی‌ها را مشخص کند. این مسائل در فوتبال ما وجود ندارد و چون بازیکنان ما با آن آشنایی ندارند، فکر می‌کنند اگر خطایی انجام بدهند داور متوجه نمی‌شود ولی در اینجا (لیگ قهرمانان) VAR وجود دارد. با همه این موارد که شرایط نابرابری را برای پرسپولیس ایجاد کرده بود، کیفیت‌های کوچک می‌توانست بازی را به نفع پرسپولیس تغییر بدهد اما بازیکنانی که شاید می‌توانستند این کار را انجام بدهند محروم بودند. »
 
 
برد پرگل مقابل واراژدین
غیبت محرمی، صدرنشینی دینامو
تیم دینامو زاگرب در غیاب صادق محرمی صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر کرواسی شد. دینامو زاگرب در بازی خانگی چهار بر صفر از سد واراژدین گذشت و با 33 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر کرواسی جای گرفت. اورسیچ (23)، پتکوویچ (31 و 69- پنالتی) و هایروویچ (90) برای دینامو زاگرب گل زدند. صادق محرمی در فهرست بازیکنان تیم دینامو زاگرب حضور نداشت. مامیچ، سرمربی دینامو زاگرب برای این دیدار به مدافع راست ایرانی تیمش استراحت داد تا او برای دیدارهای آینده آماده بماند. محرمی که این روزها دفاع راست اصلی تیم ملی نیز محسوب می‌شود و از وریا غفوری و رامین رضاییان سبقت گرفته، می‌کوشد تا همچنان گزینه نخست دراگان اسکوچیچ برای بازی در سمت راست خط دفاع باشد. او مقابل ازبکستان و بوسنی بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت و با توجه به تجربه حضور در لیگ اروپا در فصل جاری بعید است موقعیت خود را در ترکیب ثابت تیم ملی از دست بدهد.
 
 
هاشمپور بازیکنان جدید را گلچین کرد
اردوی تیم ملی ساحلی در بوشهر
 تیم ملی فوتبال ساحلی جهت حضور موفق در رقابت‌های پیش‌ رو که به احتمال زیاد از اسفند ماه آغاز می‌شود، از چهارم دی با اعزام به بوشهر آماده برگزاری دور جدید اردوها می‌شود. با اعلام عباس هاشمپور، سرمربی این تیم، بازیکنان به شرح زیر به تیم ملی دعوت شدند: سیدپیمان حسینی، حمید بهزادپور، علی درویش، محمدجواد خسروی، حسن عبداللهی، سعید پیرامون، امیرحسین اکبری، مصطفی کیانی، محمد معصومی‌زاده، علی میرشکاری، مسلم مسیگر، محمد احمدزاده، محمدعلی مختاری، مصطفی دهقانی، سینا رحمتی، موحد محمدپور، نصرالله شهمرادی، احسان درا. اردوی ساحلی بازان تا سیزدهم دی ادامه خواهد شد. برگزاری سه اردوی دیگر نیز در برنامه آماده‌سازی برای ملی‌پوشان تدارک دیده شده که متعاقباً اعلام خواهد شد.

 


Page Generated in 0.0057 sec