printlogo


کد خبر: 221178تاریخ: 1399/9/30 00:00
خائــن مثـل AFC؟!

 
 علی کیانی موحد  
 
اگر گزارش فینال جام باشگاه‌های آسیا را از صداوسیمای ایران شنیده و یا پس از پایان بازی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را مرور کرده باشید، تیتر این یادداشت برای شما غریبه نیست! بارها و بارها مجریان برنامه فوتبال برتر شبکه سه به این نکته اشاره کردند که AFC به فوتبال ایران و پرسپولیس خیانت کرد و قهرمانی را از این تیم گرفت اما خیانت‌های AFC چه بود؟!
 
محرومیت عیسی
یکی از نکاتی که بسیار روی آن تأکید شد محرومیت ناجوانمردانه عیسی آل‌کثیر بود، محرومیتی ناجوانمردانه و طولانی‌مدت که امید اول گلزنی پرسپولیس را از بین برد اما هیچ‌کدام از مجریان و کارشناسان به این نکته اشاره نکردند که دفاع اولیه باشگاه پرسپولیس از عیسی آنقدر مبتدی و کودکانه بود که باعث این محرومیت شد! باشگاه پرسپولیس در دفاع اولیه بازی را بد باخت، آنقدر بد که حتی ممکن بود در تجدید نظر محرومیت بیشتر هم شود. و خواهش (!) برای بخشیدن محرومیت از سوی باشگاه به طور حتم بی‌نتیجه بود. دیگر زمان ولاپان نیست که با قالیچه و فرش و لابی‌گری بتوان محرومیت‌ها را از بین برد!
 
نبخشیدن امیری و دوستان
نکته دیگری که مجریان شبکه سه بسیار به آن اشاره کردند، این بود که پرسپولیس بازیکن تأثیرگذار نداشت و AFC می‌توانست با بخشیدن محرومان پرسپولیس راه را برای قهرمانی این تیم در آسیا هموار کند. و این دوستان حتی با خود فکر نکردند که چرا باید AFC محرومان را ببخشد؟! اگر این اتفاق برعکس می‌شد همین دوستان در حال دریدن گریبان خود AFC را به جانبداری متهم نمی‌کردند؟! اصلاً به چه دلیل AFC باید بخواهد پرسپولیس قهرمان شود؟ نکند این بازی برای مسئولان AFC هم یک دیدار ملی محسوب می‌شد؟
اولسان VAR دوست
گزارشگر بازی چند باری اولسان VAR دوست را به کار برد و اینکه چندبار VAR به کمک این تیم آمده. فوتبال و بازبینی مجدد صحنه‌های بازی مانند والیبال و کشتی نیست که شما درخواست کنید و این اتفاق بیفتد.
 اگر صحنه مشکوکی باشد داوران VAR آن را به داور بازی منتقل کرده و بعد تصمیم‌گیری در این مورد بازهم برعهده داور وسط خواهد بود.
 پس اینکه یک تیم در فینال دوبار روی اشتباهات کودکانه مدافعین حریف به وسیله VAR از روی نقطه پنالتی به گل می‌رسد، ربطی به علاقه‌اش به VAR ندارد.
  رفتن بوسه‌زن بر لوگو
شاید هم جدا شدن شجاع خلیل‌زاده تقصیر AFC بود! اینکه باشگاه پرسپولیس به بدترین شکل ممکن در این چند ماه اداره شد و کار به جایی رسید که بازیکنان این تیم که اتفاقاً جزو بازیکنان مؤثر هم بودند با جدا شدن از باشگاه دست مربی را خالی گذاشتند را تقصیر چه فردی بیندازیم؟ دست‌های پشت‌پرده AFC که از آستین وزیر ورزش و هیأت مدیره و رسول‌پناه بیرون آمده بود تا پرسپولیس ناکام بماند؟! تیمی که در راه قهرمانی است، چگونه بهترین بازیکن‌هایش به سادگی جدا می‌شوند و حتی مبلغ حق انتقالی هم از ترانسفرشان به باشگاه نمی‌رسد؟
میثاقی، عادل و چند داستان دیگر
و مهم‌ترین حاشیه‌ای که از دید گزارشگر بازی در چند روز گذشته برای فوتبال ایران و پرسپولیس از سوی AFC به وجود آمد، عدم اجازه ورود میثاقی و تیم فوتبال برتر به قطر بود چراکه سازمان صداوسیمای ایران حق پخش مسابقه فینال را خریداری نکرده است. مگر مسئولان AFC نمی‌دانند که صداوسیما دست بده نداشته و فقط می‌تواند از دیگران پول بگیرد؟ چرا توقع داشتند  وقتی می‌توان اکثر مسابقات فوتبال را بدون پرداخت پول پخش کرد، باید به آنها حق پخش می‌دادیم؟ واقعاً مسئولان AFC کم‌لطفی در حق علی فروغی کردند و تنظیمات مدارش را به هم زدند چراکه به جای موافقت با سفر میثاقی، عادل فردوسی‌پور را به قطر برده و از او خواستند بازی فینال را گزارش کند. حضور عادل در قطر تیر خلاص AFC بر پیکره نحیف باشگاه پرسپولیس بود!
 
 توهم‌های دایی جانی
شاید اگر چند وقت یکبار درباره دایی جان ناپلئون و توهماتش ننویسم، روزم شب نخواهد شد. نه اینکه خودم بخواهم بنویسم بلکه اتفاقی می‌افتد که مجبور به نوشتن می‌شوم. مدیران صداوسیمای ایران آنقدر درگیر توهم تئوری توطئه شده‌اند که فکر می‌کنند هر اتفاقی که در حال رخ دادن است، به طور حتم دشمن در آن نقش داشته که نمی‌توانند واقعیت‌های ساده را قبول کنند. و از همه بدتر اینکه تریبون سازمان را در اختیار مجری‌ای قرار می‌دهند که این توهم را به مخاطب القا کند. شاید عده‌ای از مخاطبان به حرف‌های مجری بخندند اما برخی دیگر نیز آن حرف‌ها را باور می‌کنند. به همین دلیل بود که علی پروین در انتهای برنامه فوتبال برتر از مردم خواهش کرد به سایت‌ها هجوم نبرده و فحش ندهند! علی آقا، تحریک‌کننده فحاشی مردم در صفحه اجتماعی داور جام جهانی و جام ملت‌ها و یا دیگر افراد، مگر جز گزارش‌های اشتباه و نابخردانه برخی از مجریان صداوسیما بوده؟! 
این فینال هم به پایان رسید و پرسپولیس نایب قهرمان آسیا شد اما به طور حتم هیچ چیز از ارزش‌های این تیم کم نخواهد شد!
 

Page Generated in 0.0057 sec