printlogo


کد خبر: 221176تاریخ: 1399/9/30 00:00
خبر

نتیجه تست PCR تماشاگران فینال آسیا در 20 دقیقه
کارگران ملیت‌های دیگر در کنار 2 هزار هوادار ایرانی
 مسئولان برگزاری مسابقات در قطر بعد از بررسی‌های فراوان، تصمیم گرفتند که با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، مجوز حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه را برای فینال لیگ قهرمانان آسیا صادر کنند.
از 10 هزارنفری که مجوز حضور پیدا کرده بودند اما در نهایت 8700 تماشاگر در ورزشگاه الجنوب حاضر شدند که حدود 2 هزار نفر از آنها ایرانیان مقیم قطر بودند. هواداران کره‌ای هم به زحمت به 100 نفر می‌رسیدند.
مابقی حاضران در ورزشگاه اما کارگران ملیت‌های دیگر مثل هندی، پاکستانی و فیلیپینی بودند که برای کار در پروژه‌های مختلف قطر، در این کشور ساکن بودند. با توجه به اینکه بازی فینال در روزهای تعطیلات رسمی کشور قطر به دلیل روز ملی این کشور برگزار می‌شد، این کارگران با تمهیداتی که از سوی شرکت‌های کارفرمای آنها در نظر گرفته شده بود، با وسایل نقلیه ویژه به ورزشگاه آمدند. در ورزشگاه پرچم‌ها و لباس‌های رایگان در اختیار آنها قرار گرفت و با غذا از آنها پذیرایی شد. تماشاگران ایرانی اما از طرف سفارت ایران برای تهیه بلیت ثبت‌نام کرده و بلیت را تهیه کرده بودند.
همه افراد حاضر در ورزشگاه اما در نهایت باید تست PCR را انجام می‌دادند و بعد از 20 الی 30 دقیقه، جواب تست برای هر فرد ارسال می‌شد و تماشاگران با همین اس‌ام‌اس ارسالی می‌توانستند برای دریافت بلیت اقدام کنند.
 
 
رشد چشمگیر دنبال‌کنندگان صفحه ای‌اف‌سی فارسی
نیم میلیون بیننده گزارش عادل
حضور عادل فردوسی‌پور در قطر و گزارش اینستاگرامی او در صفحه ای‌اف‌سی فارسی، اتفاقات فینال آسیا را زیر سایه خود قرار داده بود.
خبر پخش گزارش او بعد از مدت‌ها دوری‌اش از گزارشگری، باعث شد که صفحه اینستاگرام فارسی در دو روز، رشد چشمگیری در عدد دنبال‌کنندگان خود داشته باشد و مرز یک میلیون دنبال‌کننده را رد کند.
این تعداد دنبال‌کننده حتی از دنبال‌کنندگان صفحه ای‌اف‌سی هم بیشتر است و ای‌اف‌سی فارسی این موضوع را مدیون عادل فردوسی‌پور است. نیم میلیون بیننده، همزمان گزارش زنده اینستاگرامی او را دنبال می‌کردند و همزمان میثاقی و احمدی در شبکه سه از ای‌اف‌سی و حرصی که به آنها داده است، انتقاد می‌کردند و بارها تأکید کردند که ای‌اف‌سی کاری کرد تا پخش بازی از تلویزیون در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.
 
 
کارشناسان تصمیم به حمایت گرفتند
صحبت‌های یحیی گل‌محمدی بعد از پایان بازی پرسپولیس – اولسان و آنچه علی پروین به عنوان پیشکسوت پرسپولیسی بعد از بازی در آنتن زنده تلویزیونی گفت، همان چیزی بود که باعث شد بسیاری از کارشناسان فنی، از نقد جدی عملکرد پرسپولیس حداقل فعلاً و تا چند روز بعد از بازی خودداری کنند. اینکه پرسپولیس امکانات خوبی نداشته و محروم‌های این تیم، توان پرسپولیس را نسبت به رقیبش کمتر کرده بود، همه مواردی است که همه کارشناسان فنی هم می‌دانند چیزی جز بهانه نیست اما جو موجود راه را بر انتقادهای فنی جدی بر عملکرد پرسپولیس بسته است تا فعلاً شاهد خودداری کارشناسان برای بیان نقدهای فنی باشیم.

 


Page Generated in 0.0054 sec