printlogo


کد خبر: 221133تاریخ: 1399/9/30 00:00
صالحی امیری به اینفانتینو نامه نوشت
آتش زیر خاکستر در فوتبال

 
ایران ورزشی - اساسنامه فدراسیون فوتبال با اینکه مصوبه مجمع را هم گرفته اما همچنان زمینه‌ساز حواشی زیادی است و نقدهایی به چینش اعضا و البته شرح وظایف بخش‌های مختلف وجود دارد. این اساسنامه که ابزاری شد در دست کسانی که دوست داشتند انتخابات فدراسیون فوتبال عقب بیفتد، حالا مصوب شده و با وجود اینکه تصویب شده اما معترضانی دارد و شاید در روزهای آینده حداقل به واسطه اعتراض رسمی کمیته ملی المپیک باز هم دستخوش تغییراتی شود!
در اساسنامه‌ای که همین چند هفته قبل به رأی اعضای مجمع فوتبال گذاشته شد، تغییرات قابل توجهی اتفاق افتاده که در روزها و ماه‌های گذشته درباره‌اش صحبت شده؛ تغییراتی که موافقان و مخالفان زیادی داشته و دارد؛ از افزایش تعداد اعضای مجمع گرفته تا حذف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک. البته روزی که اساسنامه رأی اعتماد مجمع را گرفت، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش سرش را بالا گرفت و از فداکاری و از خودگذشتگی شخص وزیر و وزارتخانه صحبت کرد اما گویا این موضوع به مذاق مسئولان کمیته ملی المپیک خیلی خوش نیامده است که البته نقشی که کمیته ملی المپیک هر کشور در ورزش دارد، با وزارت ورزش تفاوت بسیاری دارد. اگرچه از آن روز مسئولان کمیته اعتراض‌شان را بروز نداده‌اند اما بیکار هم نبوده‌اند و در این مدت اقداماتی انجام داده‌اند که حالا و در نشست خبری رئیس کمیته ملی المپیک درباره‌اش صحبت می‌شود.
نشست خبری صالحی امیری اگرچه با محور حضور مسئولان کمیته در اجلاس شورای المپیک آسیا شکل می‌گیرد اما یک نکته دارد که از بقیه بیشتر به چشم می‌آید، تا جایی که بر خلاف توافق صورت گرفته، قرار می‌شود این موضوع زودتر رسانه‌ای شود.
 رضا صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که کمیته ملی المپیک از مجمع فدراسیون فوتبال حذف شده، واکنشی متفاوت نشان می‌دهد و از اعتراضش به این موضوع خبر می‌دهد.
 او که معمولاً در مواجهه با موضوعات تنش‌زا، اصل را بر حفظ آرامش می‌گذارد، این بار رویه‌ای متفاوت را پیش می‌گیرد و می‌گوید: «در خیلی از کشورها، ریاست مجامع فدراسیون‌ها بر عهده کمیته ملی المپیک است اما در ایران شرایط فرق می‌کند. فدراسیون فوتبال با بی‌تدبیری، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را از عضویت در مجمع فوتبال حذف کرده است که ما نسبت به این موضوع معترض هستیم. در مورد کمیته ملی المپیک که اصلاً نمی‌توانند موضوع دخالت دولت را مطرح کنند؛ چرا که مرجع مورد توجه همه نهادهای بین‌المللی در کشورهای مختلف، کمیته ملی المپیک آن کشورها است.»
او با این توضیح به واکنش بی سر و صدایی که داشته، اشاره می‌کند؛ واکنشی که می‌تواند در روزهای آینده تنش زیادی به وجود بیاورد؛ بخصوص حالا که این موضوع رسانه‌ای شده است: «من اعتراض خود را به این تصمیم فدراسیون و مجمع فوتبال به اینفانتینو اعلام کرده‌ام و منتظر هستم تا نتیجه نامه را دریافت کنیم. پیگیر این موضوع هستیم، تا ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.»
کمیته ملی المپیک مرجعی است که هرگاه یک نهاد بین‌المللی ورزش ابهامی درباره موضوعی ورزشی در یک کشور داشته باشد، از کمیته استعلام می‌گیرد و حالا که کمیته ملی المپیک ایران به عملکرد یک فدراسیون در زیر مجموعه‌اش معترض است، حرفش شنونده دارد و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد و اینفانتینو که البته مواضعش درباره فوتبال ایران هم قابل است، در این مورد خاص چه واکنشی نشان می‌دهد. به هر حال در چند سال اخیر هیچ‌وقت ارتباط خوبی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک وجود نداشته و حالا بار دیگر دلیلی شکل گرفته تا این اختلاف پررنگ‌تر از قبل به چشم بیاید.
 

Page Generated in 0.0053 sec