printlogo


کد خبر: 221125تاریخ: 1399/9/30 00:00
لغو دربی به سود یا زیان استقلال؟
استقلال سه بازی پشت سر هم میهمان است

 
مهدیه دریابیگی  
 
سازمان لیگ بازی دربی را لغو کرد. درست مثل بازی‌های قبلی پرسپولیس که به‌خاطر بازی آسیایی این تیم لغو شد، این‌بار بازی دربی هم به تاریخ دیگری موکول شد.
 تا کنون پرسپولیس در لیگ 4 بازی انجام داده و با کسب هشت امتیاز در مکان دوم جدول است، در حالی که استقلال هر هفت بازی خود را انجام داده و با کسب 12 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. 
با توجه به لغو بازی‌های پرسپولیس که لابه‌لای آن بازی دربی هم بود، استقلال طبق برنامه‌ریزی لیگ سه بازی خود را خارج از خانه باید انجام دهد (البته دو بازی این تیم مقابل شهرخودرو و ذوب انجام شده)، سومین بازی این تیم هم قرار است در سیرجان مقابل گل‌گهر برگزار شود. 
هرچند استقلال از دو بازی قبلی که میهمان بوده چهار امتیاز کسب کرده و امیدوار است مقابل تیم قلعه‌نویی هم برنده شود و امتیازات خوبی از بازی‌های خارج از خانه خود کسب کند. با اینکه استقلال در حال حاضر با اختلاف یک امتیاز از صدر جدول در مکان دوم قرار دارد اما سبک بازی این تیم هنوز هواداران استقلال را راضی نکرده است. 
فکری با رویای قهرمانی پا به تیم استقلال گذاشت. سرمربی استقلال آنقدر از این انتخاب خوشحال بود که حتی اینطور عنوان کرد که حاضر است خانه‌اش را به‌خاطر استقلال بفروشد اما فکری شاید باورش نمی‌شد از همان بدو ورود به استقلال آنقدر بدشانسی بیاورد که حتی با صدرنشینی هم نتواند دل هواداران را به دست آورد. 
محرومیت از پنجره نقل‌و‌انتقالاتی، دیر شروع کردن تمرین، مصدومیت بازیکنان، ضبط کردن صحنه‌هایی از فحاشی فکری و ناهماهنگی کادر فنی استقلال، محرومیت بازیکنی که از ماشین‌سازی آمده بود، همه مواردی است که اجازه نمی‌دهد فکری برای تیم نابسامانش درست تصمیم بگیرد. 
حالا اما استقلال در حالی تیم دوم جدول است که امید دارد سومین بازی خود خارج از خانه را هم ببرد. اما طرف مقابل تیم صدرنشین قلعه‌نویی است. سرمربی گل‌گهر سیرجان یکی از پرافتخارترین مربیان لیگ برتر است و گذشتن از تیم او کار راحتی نخواهد بود. 
البته تیم استقلال می‌تواند از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و صدر را از گل‌گهر پس بگیرد. با توجه به اینکه در فصل جاری پرسپولیس چندان مثل فصول گذشته قوی نیست، استقلال می‌تواند خودش را به سکوی قهرمانی نزدیک کند و هوادارانش را بعد از سال‌ها به خواسته‌شان برساند. 
فکری این روزها اما مورد انتقاد شدیدی قرار می‌گیرد و یکی از انتقاداتی که از او می‌شود این است که زیادی در تیم استقلال تغییر ایجاد می‌کند! اگر استقلال بتواند به ترکیب ثابت رسیده و دائماً بازیکنان خودش را به‌دلیل مصدومیت از دست ندهد شاید بتواند از این به بعد طوری بازی کند که تماشاگرپسند باشد.

Page Generated in 0.0053 sec