printlogo


کد خبر: 221117تاریخ: 1399/9/30 00:00
خط حمله قوی، دفاع پرچاله
رم، یک مسیر سنگلاخی

اوون دایانا
 
ذوق و شوق در نیمه سرخ شهر رم بالا گرفته است. جلوروسی در فاصله‌ای نزدیک تا صدر جدول قرار دارد و با حداقل دردسر هم به دور بعد لیگ اروپا راه یافته است.
بردهای اخیر مقابل بولونیا و تورینو هم قدرت خط حمله لا لوپا را نشان داده است. این باشگاه پایتخت‌نشین حالا بخت خوبی برای راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی در این فصل لیگ اروپا دارد، البته به شرط آنکه خط حمله این تیم همچنان خوب کار کند. آنها در حملات درخشان هستند، اما مشکلات در دروازه و در مقابل تیم‌های بزرگ ایتالیا ممکن است به آنها آسیب بزند.
رم در اولین فصل حضور پائولو فونسکا شروعی عالی داشت اما پس از کریسمس افت کرد. آنها این‌بار به‌احتمال بسیار، در اوج می‌مانند. بازیکنان این مربی پرتغالی حالا بیشتر مطابق آنچه از نظر تاکتیکی از آنها خواسته می‌شود رفتار می‌کنند و این باعث شده همبستگی تیم افزایش یابد و درک متقابل بازیکنان، به‌ویژه در حمله خود را نشان می‌دهد.
آمار نشان می‌دهد رم در حملات یک‌قدم بزرگ به پیش برداشته است. آنها در فصل 20-2019، چهارمین خط حمله شبه‌جزیره با 03/2 گل در هر بازی بودند. آنها در این فصل به‌صورت میانگین 25/2 گل در هر بازی زده‌اند و تنها اینتر با 5/2 گل آماری بهتر از آنها دارد.
هرچند ادین ژکو مهاجم اصلی رم است، اما کار بازیکنان دیگر هم عالی بوده است. هنریخ مخیتاریان پس از حضور ناموفق در لیگ برتر احیا شده و با 7 گل و 5 پاس گل، در هر دو دسته در نزدیکی صدر جدول سری آ قرار دارد.
حضور پدرو هم مثبت بوده است، هرچند او برابر ساسولو اخراج شد. لورنتزو پلگرینی هم به‌عنوان بازیکن شماره 10 در موتورخانه تیم خوش می‌درخشد.
این انعطاف‌پذیری خط حمله در ماه‌های پیش‌رو حیاتی است. مخیتاریان و پدرو 30سالگی را رد کرده‌اند و حضور پلگرینی می‌تواند به فونسکا این اجازه را بدهد که به این دو بازیکن کهنه‌کار استراحت بدهد.
اما کاش جلوروسی در دروازه هم همینطور بازیکن داشت. نه آنتونیو میرانته و نه پائو لوپس، که با قیمت 5/23میلیون یورو در تابستان 2019 به شهر ابدی آمد، دروازه‌بانان مطمئنی نیستند. عملکرد ضعیف دروازه‌بان اسپانیایی باعث شده نیمکت‌نشین شود و به میرانته بازی برسد که در ابتدا به‌عنوان ذخیره به تیم آورده شده بود. اما میرانته 37ساله حالا مجبور است نقش اول را در دروازه ایفا کند و این برای باشگاهی که در زمانی نه‌چندان دور امثال آلیسون و وویچیخ شزنی در آن حضور داشتند یعنی افت.
شاید شکست دردناک 4 بر صفر مقابل ناپولی در صورت حضور یکی از این دو دروازه‌بان در کلاس جهانی، رقم نمی‌خورد. ضربه ایستگاهی لورنتزو اینسینیه از راه دور در حالی وارد دروازه میرانته شد که او جای‌گیری ضعیفی در سمت تیر نزدیک‌تر داشت. این گل اول بازی بود و اهمیت بسیاری داشت. دروازه‌بان سابق پارما در ادامه دیدار شوت راحت الیف الماس را نتوانست خوب کنترل کند و توپ در مسیر دریس مرتنس افتاد و او گل سوم را زد.
میرانته البته تنها بازیکن کم‌فروغ دیدار در سان‌پائولو نبود. رم در شش تیم بالای جدول سری آ با 17 گل خورده بدترین آمار دفاعی را دارد و آنها همچنین باید بدانند که چطور مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند.
در سال گذشته تنها برد آنها مقابل چهار تیم بالای جدول در روز پایانی رقم خورد که یوونتوس را 3 بر یک بردند. البته یووه پیش از آن بازی، قهرمانی‌اش را قطعی کرده بود. عملکرد ضعیف مقابل بزرگان ایتالیا در این فصل هم ادامه داشته است. آنها به‌جز شکست هولناک در خانه ناپولی، برابر ساسولو، میلان و یوونتوس هم خوب نبوده‌اند.
اینکه آنها بتوانند مقابل تیم‌های بزرگ نتیجه بگیرند تأثیر زیادی بر سرنوشت‌شان خواهد گذاشت. رم برنامه زمانی فشرده‌ای روبه‌روی خود می‌بیند که از دیدار امروز با آتالانتا آغاز می‌شود و آنها سپس باید با اینتر و لاتزیو بازی کنند. اوایل فوریه هم در خانه یوونتوس به میدان می‌روند.
چند پیروزی در این دیدارهای دشوار می‌تواند روحیه آنها را افزایش دهد و مردان فونسکا را در مسیر فصلی موفق قرار دهد.
منبع: فوتبال ایتالیا

Page Generated in 0.0046 sec