printlogo


کد خبر: 221116تاریخ: 1399/9/30 00:00
مشکل ستاره آلمانی در چلسی
برنامه لمپارد برای هاورتز چیست؟

گراهام روت‌ون
 
در تابستان بود که هفت بازیکن راهی استمفوردبریج شدند، اما انتقال هیچ‌کدام به اندازه کای هاورتز سروصدا به‌پا نکرد. این انتقال در حالی انجام شد که آبی‌ها واقعاً نیازی به این بازیکن آلمانی نداشتند. جایگاه مشخصی در تیم فرانک لمپارد برای او وجود نداشت، هرچند هاورتز را از آن بازیکنانی می‌دانند که در هر نسل، یک‌بار می‌آیند. چلسی حس می‌کرد وقتی فرصت جذب چنین بازیکنی را دارد نمی‌تواند آن را از دست بدهد، به همین دلیل او را آورد.
انتقال 71میلیون پوندی هاورتز یکی از گران‌ترین خریدهای تاریخ باشگاه را رقم زد، ولی او بر خلاف دیگر خریدهای تابستانی چلسی، یعنی تیمو ورنر، تیاگو سیلوا، حکیم زیاش، بن چیلول و ادوارد مندی، نتوانسته در این تیم جا بیفتد و دچار مشکل است.
هاورتز 21ساله در این فصل لیگ برتر هفت‌بار در ترکیب ثابت قرار گرفته، اما تنها یک گل به ثمر رسانده است. پست او البته هافبک است، اما او بازیکنی است که پیش‌تر عادت به گلزنی داشته است. هاورتز در فصل گذشته 12 گل در بوندس‌لیگا برای بایر لورکوزن به ثمر رساند و فصل قبل از آن هم 17 گل زده بود.
اما لمپارد خصلت‌های تهاجمی هاورتز را محدود کرده و او را در پست هافبک میانی صرف به کار می‌گیرد. این به این دلیل است که جای دیگری برای او در تیم چلسی وجود ندارد و اینکه او را نیمکت‌نشین کنند هم به معنای هدر دادن پول خریدش است و نمی‌تواند گزینه‌ای برای لمپارد باشد، از این‌رو هاورتز را به‌اجبار در پستی بازی می‌دهند که واقعاً مناسبش نیست.
برای او در خط حمله سه‌نفره تیم هیچ جایی نیست و لمپارد برای این سه پست از تامی آبراهام، اولیویه ژیرو، کریستین پولیشیچ، ورنر و زیاش به‌صورت متناوب استفاده می‌کند. هاورتز بیشتر در سمت راست خط حمله لورکوزن به میدان می‌رفت و حتی گاهی در وسط به‌عنوان شماره 9 کاذب بازی می‌کرد. این کار بیشتر در نیمه دوم فصل گذشته انجام شد. اما لمپارد، هاورتز را به‌عنوان یک مهاجم نمی‌بیند.
لمپارد در خط میانی دوست دارد از سه هافبک استفاده کند. انگولو کانته و میسون ماونت دو پست از این سه پست را از آن خود کرده‌اند و هاورتز در نقش هافبک سوم بازی می‌کند. به این ترتیب او باید فاصله بین دو محوطه جریمه را بارها طی کند؛ کاری که علاقه‌ای به آن ندارد. هاورتز در جریان بازی‌ها گم می‌شود و انتقادات زیادی از او شده است. لمپارد پس از شکست مقابل ولوز در لیگ برتر که هاورتز در آن نمایش بدی داشت، گفت: «در دوران مدرن، هر تیمی که ببازد از تمامی بازیکنانش انتقاد خواهد شد. ما باید از طرف باشگاه چلسی درباره هاورتز صبور باشیم، چون او بازیکنی با کیفیت بالاست که به لیگ ما آمده است. او می‌تواند در هر پستی در خط حمله سه‌نفره بازی کند و پیش از آنکه به چلسی بیاید بارها و بارها در سمت راست بازی کرده است. اما ما باید صبور باشیم، به‌ویژه هنگامی که بازیکن جوانی به تیم می‌آید که باید به سرعت لیگ برتر عادت کند. افرادی که دوست دارند بلافاصله دست به انتقاد بزنند باید صبر کنند و به این بازیکن جوان فرصت بدهند. من می‌دانم کای هاورتز چه بازیکنی خواهد شد.» هاورتز در 21سالگی فرصت زیادی برای رشد و پیشرفت دارد. این بازیکن آلمانی بی‌تردید اولین بازیکنی نیست که با انتقادات گسترده در لیگ برتر روبه‌رو شده است. رفتن به یک تیم جدید و بازی زیر نظر مربی جدید هم اوضاع فرد را بسیار تغییر می‌دهد. قضاوت درباره این بازیکن 71میلیون پوندی خیلی زود است. اما چیزی که نگران‌کننده‌تر است، این است که چلسی برنامه‌ای برای استفاده از هاورتز ندارد. آنها او را خریدند چون امکانش را داشتند، نه به این دلیل که به او نیاز داشته باشند. اما چنین خریدهایی را نباید انجام داد. هاورتز بی‌تردید استعداد لازم برای درخشش در چلسی را دارد، اما باشگاه جدید او است که باید ثابت کند جای مناسبی برای پیشرفتش است.
منبع: فوربز
  
 

Page Generated in 0.0056 sec