printlogo


کد خبر: 221114تاریخ: 1399/9/30 00:00
خبر

چه کسی حق شوخی با فرگوسن را داشت؟
ریو فردیناند فاش کرد یک نفر در طول 27 سال مربیگری سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد اجازه داشته با او شوخی کند یا حتی دستش بیندازد. فرگوسن که در این دوران بی‌نظیر 13 قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد، معروف بود به سختگیری شدید در برابر بازیکنان وقتی طبق میل او بازی نمی‌کردند.
فردیناند که 11 سال مدافع میانی این مربی بزرگ بود گفت یکی از اعضای باشگاه می‌توانست در چنین مواقعی با فرگوسن شوخی کند؛ خانم کارول مسئول شام: «کارول خیلی بامزه بود. من عاشق حرف زدن با او بودم و اینکه در زمین تمرین کنارش چای بخورم و کمی بخندم. او با همه به‌گونه‌ای رفتار می‌کرد؛ بازیکنان آکادمی، قهرمان‌های لیگ برتر یا سر الکس فرگوسن، یکی از بزرگترین نام‌های تاریخ فوتبال. او تنها کسی بود که می‌توانست با سر الکس شوخی کند. یادم هست یک‌بار با کارول حرف می‌زدم که فرگوسن با یک شلوارک کرمی رد شد حرف‌مان را قطع کرد و به او گفت: این چیه پوشیدی؟ که باعث خنده همه ما شد.»فردیناند کارول را «خاله‌جون منچستر» توصیف کرد و از همه خواست در این کریسمس از کسانی که قبلاً با آنها ارتباط داشتند اما رابطه‌شان قطع شده و خبری از یکدیگر ندارند، خبر بگیرند.
فرگوسن همچنین پنج قهرمانی جام حذفی، چهار قهرمانی جام اتحادیه و دو قهرمانی لیگ قهرمانان را به دست آورد. بعد از جدایی او در سال 2013 دیوید مویس، رایان گیگز، لویی فان‌خال و ژوزه مورینیو مأمور بازگرداندن تیم به جاده موفقیت شده و ناکام شده‌اند. اوله‌گونار سولشر آخرین کسی است که تلاش می‌کند انتظارات تعیین‌شده توسط فرگوسن را برآورده کند.
 
 
استیو بروس درباره بیماری بازیکنان نیوکاسل:
کرونا ترسناک است
استیو بروس، مربی نیوکاسل می‌گوید دو بازیکن تیم همچنان درگیر کووید-19 هستند و ممکن است چندین هفته دیگر به بازی نرسند؛ اگر بیشتر نشود. در حالی که بیشتر اعضای تیم بروس از ابتلای فراگیر به ویروس کرونا سلامت خود را باز یافته‌اند اما به گفته او چهار یا پنج بازیکن هنوز درگیر هستند: «دوتا از آنها بشدت آسیب دیده‌اند. یکی دو هفته‌ای هم خوب نمی‌شوند، خیلی بیشتر از اینها طول می‌کشد. فقط خستگی و ضعف نیست، علائم دیگری هم دارند. خیلی‌ها بهبودی پیدا کرده‌اند اما بعضی نه. آن دو نفر فکر من را مشغول کرده‌اند.»
بروس شوکه شده از اینکه بازیکنانی در این سطح آمادگی چطور زمینگیر شده‌اند: «اگر فکرش را بکنید که در اوج جوانی و آمادگی و سلامت چنین اتفاقی افتاده، موضوع ترسناک می‌شود. ما از نزدیک شاهد جدی بودن اثرات این ویروس بودیم. بعضی‌ها هنوز ضعف دارند اما این دو فراتر است. شاید زمان زیادی لازم باشد تا به شرایط قبلی برگردند.»
نیوکاسل نام این دو بازیکن را به‌خاطر رازداری پزشکی افشا نمی‌کند اما در تیم بروس طیف وسیعی از علائم و درجات بیماری بروز کرده: «ما همه نوعش را داشتیم؛ اسهال و استفراغ، درد گلو، زخم دهان و از دست رفتن حس بویایی و چشایی. ضعف، مشکل بزرگی است و همه کسانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند تا مدت‌ها این حالت را دارند. بعد از نیم ساعت فعالیت سبک می‌خواهند بخوابند؛ به همین بی‌رحمی. چند هفته خیلی سخت داشتیم، مدیریت تیم در این وضعیت واقعاً دشوار شده.»
 
 
مورینیو: بیچاره فلیک!
ژوزه مورینیو یک‌بار دیگر جنگ روانی علیه یورگن کلوپ راه انداخت و گفت نباید این آلمانی جایزه بهترین مربی سال فیفا را دریافت می‌کرد. بعد از باخت 2 بر یک تاتنهام برابر لیورپول در آنفیلد، مورینیو گفت تیم بهتر بازی را باخت و حالا بعد از دو روز دوباره مربی قرمزها را هدف قرار داده است.
وقتی از مورینیو درباره رسیدن جایزه بهترین مربی سال به کلوپ سؤال شد، گفت هانس دیتر فلیک مربی بایرن‌مونیخ شایستگی بیشتری برای کسب این عنوان داشته: «فکر می‌کنم تنها شانس رسیدن فلیک به این جایزه این است که بایرن دو سه رقابت جدید پیدا کند و در آن به قهرمانی برسد. شاید اگر در یک فصل بتواند هفت قهرمانی به دست آورد، جایزه بهترین مربی را بگیرد. او فقط توانسته لیگ قهرمانان، بوندس‌لیگا، جام حذفی آلمان، سوپرجام اروپا و سوپرجام آلمان را بگیرد. او فقط پنج جام گرفته که شامل بزرگترین آنها هم می‌شود. فلیک بیچاره! فکر می‌کنم بایرن باید در دو یا سه جام دیگر قهرمان شود -البته اگر جامی باشد- تا او بتواند جایزه را بگیرد.»خود کلوپ هم از بردن این جایزه متعجب شد که برندگانش پنجشنبه در زوریخ معرفی شدند. مربی لیورپول گفت: «نمی‌دانم چرا به من رأی دادند، فلیک به‌خاطر قهرمانی‌هایش شایسته این عنوان بود.»
 

Page Generated in 0.0056 sec